ehauger Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Delta i forumbrukernes til kreative bruk av uke 50.Lyst på en fotografisk utfordring? 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Tror jeg bl.a. skal få brukt en eller flere gamle Olympus OM 50mm'ere.... Får bare håpe det ikke "bare" blir snøstormbilder....... , eller kanskje noen innenfra-/ut-bilder... Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Må bare spørre jeg.. 50mm er et fett om du bruker fullformat eller crop-format? På et Canon-hus som er crop, vil det jo naturlivis virke som en 80mm sett fra en "fullformat-vinkel". Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Du kan bruke så mange kameraer og objektiver du vil, så lenge det er snakk om et fast-objektiv med brennvidde på 50mm. Lenke til kommentar
tow Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Må bare spørre jeg.. 50mm er et fett om du bruker fullformat eller crop-format? På et Canon-hus som er crop, vil det jo naturlivis virke som en 80mm sett fra en "fullformat-vinkel". "Femti er femti".... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Må bare spørre jeg.. 50mm er et fett om du bruker fullformat eller crop-format? På et Canon-hus som er crop, vil det jo naturlivis virke som en 80mm sett fra en "fullformat-vinkel". Det er enkelte uker det er andre ting som gjelder, som "en helt normal uke", hvor man skal bruke et fastobjektiv som gir samme utsnitt som en 50mm gir på fullframe. Dette er ikke en sånn uke. Dette er uke 50, hvor vi skal bruke en fast 50mm; uansett sensorstørrelse og utsnitt sensorstørrelsen gir. Så ja - helt riktig - 50mm, uansett fullframe, crop, mellomformat eller hva... Endret 6. desember 2013 av Trondster Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Fant ut jeg kunne sjekke for å være sikker Den tråden hadde jeg ikke sett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg