Gå til innhold

Segway - er man fotgjenger?


e.hansen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

den blir vel definert som en elektrisk sykkel. prøvde en i høst og var et morsomt fremkomstmiddel. hvorvidt det kommer til å bli en langvarig hit er jeg usikker på, men kan tenke meg noen bruksområder den kan gjøre det bra på.

Lenke til kommentar

Er man fotgjenger som segway bruker eller blir det definert som elektrisk sykkel? Eller blir det lovendringer?

 

Artig hvis segway blir definert som sykkel :rofl:Der er som å deffinere bil som båt eller fugl som fisk. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe. Man slipper å bruke så mye tid på å lære seg nye lover når de deffinerer nye ting som andre ting ting :)

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar

Artig hvis segway blir definert som sykkel :rofl:Der er som å deffinere bil som båt eller fugl som fisk. Men aldri så galt at det ikke er godt for noe. Man slipper å bruke så mye tid på å lære seg nye lover når de deffinerer nye ting som andre ting ting :)

 

Det er ett fremkostmiddel på to hjul, akkurat som en moped, motorsykkel eller lignende. Siden det har en forholdsvis lavfart så er det vel ingenting galt med å definere det som en sykkel for å holde det unna veiene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er ett fremkostmiddel på to hjul, akkurat som en moped, motorsykkel eller lignende. Siden det har en forholdsvis lavfart så er det vel ingenting galt med å definere det som en sykkel for å holde det unna veiene?

Alle vet at syklister gir blaffen i hvor de sykler. Fortau, forkjørsvei motkjørsvei, midt imellom... De gir blanke faen

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det er ett fremkostmiddel på to hjul, akkurat som en moped, motorsykkel eller lignende. Siden det har en forholdsvis lavfart så er det vel ingenting galt med å definere det som en sykkel for å holde det unna veiene?

 

Man har lov å sykle i veibanen, både i sykkelfelt og i veien.

 

På fortau og på gang/sykkelsti har man som syklist vikeplikt for fotgjengere. Passering av fotgjengere skal skje i tilnærmet lik gangfart. Man bare unntaksvis sykle rasktere enn gangfart på fortau og gang/sykkelsti. Derfor velger mange syklister å sykle i veibanen hvor de har samme rettiheter og plikter som andre kjøretøy.

 

Bytt ut sykle med kjøre segway og syklister med segway førere ovenfor så betyr det at man kan få mange segway brukere i veien.

 

Jeg vil også tro at minst like mange segway brukere som syklister ikke er klar over at de har vikeplikt når de skal krysse et fotgjengerfelt fra fortauet. Ser for meg en del farlige situasjoner når segway førerene raser over fotgjengerfeltet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det burde være ett sertefrikat på det

Helt enig. Det er forresten ditt syvtusenende innlegg, gratulerer.

 

Alle vet at syklister gir blaffen i hvor de sykler. Fortau, forkjørsvei motkjørsvei, midt imellom... De gir blanke faen

DEt er bare de syklistene du legger merke til som gjør det. Syklistene som ikke gjør det, er så forsiktige at du ikke legger merke til dem en gang.

Endret av Jon Håvard (sevs)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Segway blir neppe noe utbredt fremkomstmiddel for folk flest, før det evt. dukker opp billige kina-kopier?

 

Synes iallefall kr. 60 000 er for stivt

kunne tenkt meg en når jeg må farte til en av endene på gardermoen, og når jeg kommer dit og må fra utland til bagasje også videre til innsjekk igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...