Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Til dere som går på arbeidsavklaringspenger

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Hva er deres erfaring med NAV ift AAP? Min erfaring er at de gir blank f og man får null oppfølging. Jeg sitter bare hjemme og eksisterer. Det er helt jævlig. Trodde opplegget var at man skulle bli engasjert til å komme tilbake i samfunnet som et normalt menneske, men i stedet føler jeg at jeg er den store taperen som sitter hjemme og hever trygd.

Jeg har lyst til å begynne med utdanning, men vet ikke om jeg gidder en helvtetesprossess med NAV. Hører de er vanskelig hvis man har lyst å utdanne seg? Jeg er ikke i form til å begynne å jobbe igjen og jeg føler at utdanning er det som kan hjelpe meg å føre meg videre i livet på en god vei. Men jeg ser for meg hvis jeg tar det opp med saksbehandleren (som jeg aldri har hørt i fra), så blir det hele satt på vent og det ikke kommer til å skje noe. Kanskje jeg skal bare melde meg opp som student og kjøre mitt eget løp?

NAV systemet er helt jævlig og de bør gå tilbake til røtterne da de var forskjellige kontorer, så de kan få kontroll over alt rotet.

Hva med dere som har begynt på AAP…hvilke tiltak har de satt i gang for at du skal komme tilbake til samfunnet? Har dere begynt å jobbe litt igjen, har dere vært ut i praksis eller at dere fått lov til å fortsette med utdanning?

Ja takk til alle innspill.

Anonymous poster hash: 5ceb7...302

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg ser for meg

Hold deg heller til fakta enn det du "ser for deg" at andre personer gjør. Bestill et møte med saksbehandler og snakk med henne om utdanning.

Om du bare melder deg opp på egenhånd er det ikke sikkert du har rett på AAP under studieperioden, men bortsett fra det må du jo bare sette i gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei.

Hva er deres erfaring med NAV ift AAP? Min erfaring er at de gir blank f og man får null oppfølging. Jeg sitter bare hjemme og eksisterer. Det er helt jævlig. Trodde opplegget var at man skulle bli engasjert til å komme tilbake i samfunnet som et normalt menneske, men i stedet føler jeg at jeg er den store taperen som sitter hjemme og hever trygd.

Jeg har lyst til å begynne med utdanning, men vet ikke om jeg gidder en helvtetesprossess med NAV. Hører de er vanskelig hvis man har lyst å utdanne seg? Jeg er ikke i form til å begynne å jobbe igjen og jeg føler at utdanning er det som kan hjelpe meg å føre meg videre i livet på en god vei. Men jeg ser for meg hvis jeg tar det opp med saksbehandleren (som jeg aldri har hørt i fra), så blir det hele satt på vent og det ikke kommer til å skje noe. Kanskje jeg skal bare melde meg opp som student og kjøre mitt eget løp?

NAV systemet er helt jævlig og de bør gå tilbake til røtterne da de var forskjellige kontorer, så de kan få kontroll over alt rotet.

Hva med dere som har begynt på AAP…hvilke tiltak har de satt i gang for at du skal komme tilbake til samfunnet? Har dere begynt å jobbe litt igjen, har dere vært ut i praksis eller at dere fått lov til å fortsette med utdanning?

Ja takk til alle innspill.

Vet nøyaktig følelsen..

Jeg har nå sitte på nav i 5 år... ikke kommet videre da dem tar saken våres i et arkivskap som det står "glem" på..

Min far har blitt med meg på ukjent antall møter med saksbehandler og nav generelt, men den barnehagen må mases på 100 ganger før de gjør noe som helst...

Lenke til kommentar

Hei

Ja, NAV er et eneste stort, pengestyrt røre. Skulle tro de fikk mer betalt, jo mindre de godkjente penger til andre. Tiltakene deres på eget initiativ er elendige, og til lite hjelp. Selvfølgelig hadde det vært mer lønnsomt for dem, og staten på lengre sikt, og hjelpe til med utdanning. Beste måten å få folk ut av systemet på.

Uansett, greia er at du må vite dine rettigheter. De har ingen opplysningsplikt, så du må spørre de riktige spørsmålene for å få svar. Selv det kan være vanskelig, men det viktigste du kan gjøre, er å få legen din involvert og på laget. Kan du dokumentere en lidelse, eller en tilstand som plager deg, er det mye lettere å få noe igjennom på NAV.

Kommer også veldig an på hvilken saksbehandler du har. De gir forskjellige beskjeder hele gjengen, og behjelpeligheten og hvor immøtekommende de er, varierer veldig. Du får bare ringe ned og avtale et møte med saksbehandleren din. Mitt tips er og aldri gi seg selv om du har fått beskjed fra én person. Det er tydeligvis nødvendig å høre med flere, ofte. Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...