Esssssspen Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Har nylig gått til innkjøp av 2 stk Pioneer TS-W3003D4 og har lyst til å koble opp så jeg kan spille i 1 ohm.. Elementene er 12" 600w rms 4Ohm DVC, så jeg vet at det funker i teorien, men i arkene som fulgte med subbene sto der oppført flere forskjelige måter og koble opp på, men ikke til 1 ohm, må elementene være bygd for å takle dette eller har de bare ikke skrevet det opp? vet forsterkeren må være 1 ohm stabil, men er det noen krav til subbene for å spille i 1 ohm? kobler sånn som på siden her da under Parallellkobling av to dobbeltspolede element? Lenke til kommentar
Suit-up Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 De skal tåle det, men siden de er 4Ohm DVC så antar jeg papirene står for pr. stk, ikke for par? Om du vil at subbene skal spille i 1 Ohm, så kobler du de SLIK! Der har du koblingen for 2x4Ohm DVC = 1Ohm Lenke til kommentar
Esssssspen Skrevet 6. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2013 takker for svar! Lenke til kommentar
Esssssspen Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) domt spørsmål sikkert. går det for det samme hvilken av disse to metodene å koble på, eller?utdyp gjerne såklart med 4 ohm DVC subber i beggeDENNE og DENNE Endret 10. desember 2013 av Esssssspen Lenke til kommentar
Suit-up Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Det er akkurat den samme måten på begge Men det ene bildet fremstiller parallellkobling ved 4stk 2ohm spoler som tilsvarer 0,5 ohm, hvor den andre er 4stk 4ohm spoler som tilsvarer 1ohm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå