Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med meg selv.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

ts her.

Takk for svar.

Det kan være meningene mine jeg sier, (ikke noe slemme meninger), og det kan være alt annet. Mulig det ligger mer psykisk at jeg føler det blir feil.

Du har lest helt riktig gjennom linjene. Jeg har fått beskjed om at jeg ikke er jobbkla enda. Det gjør at jeg føler meg helt elendig. I tilegg føler jeg at mister en av mine kjæreste venner. H*n har gjentatte ganger sagt at jeg skal ringe, men h*n tar ikke telefonen, og glemmer og fortelle meg ting, Eller dropper å være med meg.

Venner er ikke alltids venner. Tror for mange vennskap er basert på ren "neediness" fra begge parter, og når den ene parten ikke er "needy" dropper h*n fort vennen. Min erfaring i hvert fall. Selv har jeg vel bare to-tre venner jeg tørr å kalle venner.

Ting er ikke som det pleide å være. I tilegg til dette sliter jeg med dårlig samvittighet. Jeg har nemlig snakket med noen om denne vennen fordi jeg var så lei meg over hvordan jeg ble behandlet. Ikke ment som å snakke bak ryggen, og jeg har prøvd å snakke med min venn om det.

Så jeg føler veldig på det. Også skjedde det noe som gjorde at jeg måtte fortelle det til min bestevenn. Noe jeg egentlig ikke skulle si, men jeg føtle at det var riktig å si det. Det jeg fortalte beviser at jeg har snakket med noen andre, så føler at h*n kanskje har merket det.

"Aldri" baksnakk noen, det er så jævlig lett å brenne seg på. Men sånn sett, så er det kanskje like greit du baksnakker masse, så lærer du hvorfor du ikke skal gjøre det :p .

Jeg ringte en nødtelefon for noen dager siden. Jeg måtte bare prate med noen. Hun jeg snakket med rådet meg til å finne en annen bestevenn. Grunnen til at jeg kaller h*n bestevenn er fordi jeg aldri har kommet så godt overens med noen før, .men har det siste året følt at ting har forandret seg mot den negative fronten. Da tenker jeg på det å ikke svare på mobilen, droppe avtaler, osv. føler meg erstattet.

Damen jeg snakket med sa det at min såkalte bestevenn ikke behanlder meg bra. Problemet er at h*n stiller opp for meg uansett hva som skjer, og er noen ganger en utrolig god venn.

Vanskelig situasjon, er jo ikke akkurat lett å finne seg en ny bestevenn.

Du må nesten bare bli litt bedre til å kunne ta vare på deg selv tror jeg :) .

Så det er mye greier som foregår. Det verste er at jeg føler meg så ubrukelig, og det med at den nærmeste relasjonen min ikke ser at det ikke er greit å behandle meg slik. Nå har denne personen mye å tenke på selv, så jeg vil ikke ta det opp. Har prøvd å hinte det litt frem.

Å føle seg ubrukelig suger maks.

Sett deg noen langsiktige mål du virkelig vil oppnå. Er veldig bra for å vokse som person i hvert fall :) .

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...