Fluffy Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hei, jeg lurer på om det er mulig og koble flere harddisker enn 2 på mitt hovedkort ? hovedkortet er Asus A7V8X????? Og hvis det går.. hvordan gjør jeg det da??? Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hvis du har en RAID-kontroller på hovedkortet er det mulig. Du kan også bruke den samme kanalen som CD / DVD står på. Lenke til kommentar
Fluffy Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg vet ikke hvordan jeg kobler raid. har aldri skjønt det..!!!! Lenke til kommentar
Fluffy Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg vet ikke hvordan jeg kobler raid. har aldri skjønt det..!!!! Lenke til kommentar
audunr Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Du trenger ikke RAID for å koble til flere enn to harddisker til et hovedkort. Hovedkortet ditt har to IDE-porter. Da kan du koble til to IDE-disker til hver av disse. Om du har to harddisker i dag, og én CD-ROM (eller lignende) har du altså mulighet til å koble til en harddisk til. Trenger du mere må du skaffe deg en harddiskkontroller. Om du i tillegg har en SATA-kontroller, som kortet ditt muligens har i følge sidene til Asus, kan du også koble til SATA-disker. MVH Audun Lenke til kommentar
Fluffy Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Er det en manual som det står hvordan man kobler raid? jeg har ikke peiling ! ! Lenke til kommentar
Sapphire Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Du kan kjøpe deg en IDE kontroller f.eks Promise ultra133 TX2 dtte er et pci kort som er veldig lett å installere. Kan kjøpes hos de fleste data forhandlere. Maskinen blir litt tregere i oppstarten pga at maskinen finner det i booten,men det går fint. Lenke til kommentar
Fluffy Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg har jo Win XP Promise Fasttrack 376 controller Lenke til kommentar
Sapphire Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Det du nevner er nok Raid kontrolleren på HK ditt. Du må lese i instruksjons boka til HK der står det om hvordan du aktiverer dette,du må flytte en jumper for å aktivere det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå