Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Får ikke opp innholdet i ekst. hd

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg hatt problemer med å få kontakt med innholdet på ekst. harddisker, som jeg har flere av, bl.a. en som er helt nyinnkjøpt. Alle har tilkobling med USB. Det er ikke noe problemer med USB-inn/utgangene (2 stk) for minnepinner og fotoapparat fungerer, men ikke ekst. hd. Da jeg koblet den nye hd til pcèn, fikk jeg opp beskjed om at den var oppdaget og at den ble innstallert. Men siden forsvant den på en måte, vanligvis kommer det opp en oversikt om hvordan jeg vil gjøre videre, eller om jeg vil vise filene som finnes på disken. Ikonet hvor jeg må koble fra ekstern lagringsmedier vises når jeg kobler til, så maskinen registrerer det.

Etter en sjekk for å finne problemet fikk jeg beskjed om at "Microsoft Teredo tunnelkort ikke fungerte" og jeg lastet ned ny driver, for å se om dette løste problemet, men den gang ei.

Er det noen som har en ide om hva som kan løse problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se om du finner harddiskene hvis du gjør dette: Høyreklikk på Min Datamaskin og velg Behandle. I det nye vinduet trykker du på Diskbehandling som ligger under Lagringsplass.

Hvis du har kommet til riktig sted ser det slik ut

a0NJbmJs.jpeg

Hvis du finner harddiskene her så ta print screen av hvordan det ser ut for deg og legg ut bildet her.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Se om du finner harddiskene hvis du gjør dette: Høyreklikk på Min Datamaskin og velg Behandle. I det nye vinduet trykker du på Diskbehandling som ligger under Lagringsplass.

Hvis du har kommet til riktig sted ser det slik utYzF0dGVw.jpeg

Hvis du finner harddiskene her så ta print screen av hvordan det ser ut for deg og legg ut bildet her.

Hei, har vært bortreist noen dager, men fint at du er villig til å hjelpe. Men jeg kjører Windows 7, og vet ikke om Min datamaskin er et alternativ der? Hvor i tilfelle finner jeg det?

Lenke til kommentar

Hei igjen, har gjort som avtalt, men får ikke tatt skjermdump av en eller annen grunn, har forsøkt å høyreklikke musknapp og å trykke prt.sc. men nytter ikke.

Men kan bekrefte at ekst.hd. vises som disk 1 og disk 2 når begge er plugget i USB-portene (foruten C, D=recovery og E=diskettst.)

Begge HDène merket som primær,men var ikke merket som aktiv, noe jeg gjorde, uten at det gjorde noe fra eller til med primærproblemet.

Jeg legger imidlertid merke til at de ikke er tildelt volum (bokstav).

Jeg ser også under Handling har man alternativene "Oppdater" "Skann disker på nytt" "Opprett VHD" "Koble til VHD" "Alle oppgaver" som igjen har underpunktet "endre stasjonsbokstav og -baner". Noe sier meg at det kan være her problemet ligger, men av frykt for å forsterke problemet, gjør jeg ikke noe før jeg evtl har hørt fra noen som er litt mer kyndig enn meg.

Og hva evtl. med Microsoft Teredo tunnelkort som ikke fungerer og som pekt på som en mulig feilkilde?

Lenke til kommentar

Yess, fungerte perfekt, takk for hjelpen til dere. Et siste spørsmål før jeg avslutter: Hvorfor oppretter i op.sys. automatisk en stasjonsbokstav, som den gjør med minnebrikkene bl.a.

Og hva nå, må jeg fortsette med å sette stasjonsbokstav før jeg får kontakt med HDène for ettertiden også. Litt tungvint i tilfelle, det må vel være en bug i tilfelle?

Det vil vel vise seg fort når jeg kobler fra og til igjen i alle fall. Nå vet jeg i alle fall fremgangsmåten.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte at det var noe kluss der, bra du fikk hjelp og at det virker! Grunnen til at dette skjer kommer helt an på harddisken. Minnebrikker er mer for folk som vil at det "bare skal virke" og dermed er satt opp på forhånd med innstillinger som passer behovet til 99% av brukerne. Eksterne harddisker er mer åpne for valgmuligheter på grunn av større bruksområde og dermed er brukerne oftere interessert i at den skal være optimalisert for akkurat det bruket den skal brukes til. Hvis disken kommer ferdiginnstilt så må det mer arbeid til for brukeren for å endre dette dermed blir det ofte ikke gjort. Jeg er sikker på at prisen for å sette opp harddisken på forhånd også spiller inn.

Du skal bare trenge å gjøre dette en gang. Hvis disken blir borte igjen når du plugger den inn og ut så kom bare tilbake.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...