Bruker-163290 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Hei! Jeg lurer på om jeg har et lite temperaturproblem. Jeg ligger på ca 52 grader idle og når mellom 85 og 90 grader ved krevende spill, og når jeg tok Intels eget diagnoseprogram nådde jeg hele 97 grader før jeg valgte å avslutte testen. Pcen er bare 8 mnd gammel og jeg lurer på å sende den inn for å bytte kjølepasta, har renset den forsiktig med trykkluft for ca 2 uker siden så det skal ikke være så mye støv i den. Mine spesifikasjoner: I7 3630qm Gtx 680m 16gb DDR3 1600mhz250GB SSD500GB Snurre Burde jeg sende den inn, har bærbare CPU høyere max enn vanlige cpu? Tusen takk for svar! Endret 5. desember 2013 av Mammakamelen Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Tror at kjølepasta virker med 10-15 grader kaldere, men ikke når den er 8 mnd gammel. Tror at 95-97 grader er litt for "varmt" ring supporten til multicom og spør dem, hør hva forslagene dems er, og gå ut i fra de Lenke til kommentar
Swoop1986 Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Dette er helt "normalt" på en bærbær med din spesifikasjon, spesielt når den har et "ekstra" grafikk kort. Kombinasjonen av at det er lite plass inni og at du har et ekstra skjermkort, gjør at det blir produsert endel varme der inne og viftene klarer ikke å få nok luftgjennomstrømning.Prøv med en laptop "matte" med vifte, så får du kanskje temperaturen noe ned, men sannsynligvis er dette noe du må leve med Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Jeg så en liten tråd som Jeg så en liten tråd som hadde sirret seg rundt vifta da jeg tok av alle deksler. Merkelig, den bremset vifta. Fine temp nå, 75 max ved bruk av samme testen. Endret 10. desember 2013 av Mammakamelen Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Jeg så en liten tråd som Jeg så en liten tråd som hadde sirret seg rundt vifta da jeg tok av alle deksler. Merkelig, den bremset vifta. Fine temp nå, 75 max ved bruk av samme testen. hahaha, en tråd? I alle dager den kom ifra? Endret 10. desember 2013 av xClaymanx Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 Fra et klesplagg så det ut som, den hadde surret seg godt inn og fungerte som en brems! Merkelig, heldigvis slipper jeg å bytte pasta. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Godt du fant ut av det. Sjekk de andre viftene når du først er i gang da Kanskje du finner hybelkaniner i de andre Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 Det var det som var så merkelig, det var ikke noe støv der Maks uflaks, men komponentene er like fine så jeg er glad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå