Gå til innhold

Nelson Mandela er død

Anbefalte innlegg

Rart at Geir ikke gadd mer..

Han innså vel at vi alle er blitt lurt, og at Nelson Mandela var en av verdens verste terrorister som jeg har påpekt før.

Det mangler jo heller ikke med dokumentasjon på at han ikke var den personen han blir framstilt som, og på det regimet som han startet i sørafrika.

For selv om det er vanskelig å snu når man har blitt lurt så grundig og så lenge, så vil enhver intelligent person få problemer med å fortsette å fremstille en slik tyrann som Nelson Mandela som et godt menneske, etter å ha fått dokumentert at Mandela aldeles ikke var det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han innså vel at vi alle er blitt lurt, og at Nelson Mandela var en av verdens verste terrorister som jeg har påpekt før.

Det mangler jo heller ikke med dokumentasjon på at han ikke var den personen han blir framstilt som, og på det regimet som han startet i sørafrika.

For selv om det er vanskelig å snu når man har blitt lurt så grundig og så lenge, så vil enhver intelligent person få problemer med å fortsette å fremstille en slik tyrann som Nelson Mandela som et godt menneske, etter å ha fått dokumentert at Mandela aldeles ikke var det.

Eller han har innsett å diskutere med noen som har så lite kunnskap om emnet, ikke er noe vits. Du sluker alt du vil tro på på nettet som god fisk.

De fleste vet at Nelson Mandela har noen svin på skogen, men at han også gjorde mye godt.

Lenke til kommentar

Vel indirekte. Når man roter seg borti ting man vet kan koste mye, da holder man seg unna.

Bare spør Joshua French.

Det er en grunn til at ingen av oss sitter borti kongo nå.. Det er fordi man ikke roter seg risikable ting.

Så selv om Moland og French eller Mandela ikke sitter inne frivillig, så har dem jo gjort ting de vet kunne gå til helvete.

Lenke til kommentar

Ingen her inne hadde sittet i 27 år for det som han satt for, ikke du heller.

Antagelig ikke. Men så får ikke jeg gjort det Mandela gjorde, heller.

Satt Mandela inne frivillig?

Nja. Han ble ikke satt inn frivillig. Men han ble faktisk tilbudt løslatelse av Botha i 1985, på betingelse av at han tok avstand fra ANCs metoder. Da svarte han som følger:

"What freedom am I being offered while the organisation of the people [ANC] remains banned? Only free men can negotiate. A prisoner cannot enter into contracts."

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå mener jeg hvis man var Mandela da. Og man fikk valget. Da hadde ingen her gjort det fordi de ikke ville hatt kasta vekk livet sitt på sånt. Bare tull å kaste vekk den eneste livet man noen gang får på å sitte inne i fengsel.

Spiller ingen rolle hvilken berømmelse og heltedyrkelse man får, det betyr ikke noe som helst.

Lenke til kommentar

Nå mener jeg hvis man var Mandela da. Og man fikk valget. Da hadde ingen her gjort det fordi de ikke ville hatt kasta vekk livet sitt på sånt. Bare tull å kaste vekk den eneste livet man noen gang får på å sitte inne i fengsel.

Spiller ingen rolle hvilken berømmelse og heltedyrkelse man får, det betyr ikke noe som helst.

Du mener at han gjorde det. Det betyr vell også at du mener at alle som har kjempet for frihet og lidd under dette har kastet bort livet sitt?

Enten så kan du veldig, veldig lite om det du diskuterer nå og du vet ikke hvorfor Mandela ble fengslet, eller så dømmer du alle som har sittet i fengsel fordi de har kjempet for noe. Noen mennesker kjemper for mer enn bare seg selv.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Ja det er greit nok det at folk kjemper, men hverken du eller jeg hadde ofra så mye for andre fremmedes frihet for eksempel. Og det er jævlig dumt å kaste vekk livet sitt sånn, det er min mening.

Det finnes de som gjør det, men det er fortsatt jævlig dumt selv om det på sikt kanskje muligens kan gjøre godt en vakker dag.

Lenke til kommentar

Ja det er greit nok det at folk kjemper, men hverken du eller jeg hadde ofra så mye for andre fremmedes frihet for eksempel. Og det er jævlig dumt å kaste vekk livet sitt sånn, det er min mening.

Det finnes de som gjør det, men det er fortsatt jævlig dumt selv om det på sikt kanskje muligens kan gjøre godt en vakker dag.

Det å kjempe og lide for sin egen og andre menneskers frihet er dumt sier du?

Det som er dumt er å sitte stille og akseptere all urett som rammer deg eller andre. Det er dumt å dømme mennesker som ofrer seg for andre og som kjemper mot urettferdighet. Det er dumt å slenge med leppa om noe man kan veldig lite om.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...