Gå til innhold

Nelson Mandela er død

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En artikkel full av så mye løgn og vas at jeg gadd ikke mer før jeg var kommet halvveis. Men ikke noe annet å forvente fra en slik usaklig kilde heller da.

Hehe. Han var definitivt ikke noen terrorist etter rehabiliteringen i fengsel, men han startet definitivt som et monster. Og der bør balanseringen skje: Gjorde hans ekstremt gode gjerninger opp for hans monstrøse fortid? Jeg mener Nei. Uansett hvor mye bra han gjorde så veier dette ikke opp mot de individer som ble berørt av hans terrorisme. Har du først lagt ut på en vei av vold og drap så bør den følge deg livet ut, uavhengig om dumme vestlige individer tror at du er en engel.

Lenke til kommentar

Hehe. Han var definitivt ikke noen terrorist etter rehabiliteringen i fengsel, men han startet definitivt som et monster. Og der bør balanseringen skje: Gjorde hans ekstremt gode gjerninger opp for hans monstrøse fortid? Jeg mener Nei. Uansett hvor mye bra han gjorde så veier dette ikke opp mot de individer som ble berørt av hans terrorisme. Har du først lagt ut på en vei av vold og drap så bør den følge deg livet ut, uavhengig om dumme vestlige individer tror at du er en engel.

Hvorfor mener du at han var ett monster? Er alle som deltar i en krig eller konflikt monstre om de deltar med våpen? Terrorisme mot hvem? Mot en stat som favoriserte hvite og hadde gjort det i lang tid. Er det rart at mange ble frustrerte av dette?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor mener du at han var ett monster? Er alle som deltar i en krig eller konflikt monstre om de deltar med våpen? Terrorisme mot hvem? Mot en stat som favoriserte hvite og hadde gjort det i lang tid. Er det rart at mange ble frustrerte av dette?

Når du bedriver målrettet vold og volden er rettet mot sivile er du ett monster. Enkelt og greit. Frustrasjon rettferdiggjør absolutt ikke vold mot tilfeldige sivile. At du kan insinuere at noe slikt er greit er sjokkerende, men det forklarer nok dine verdier.

Lenke til kommentar

Når du bedriver målrettet vold og volden er rettet mot sivile er du ett monster. Enkelt og greit. Frustrasjon rettferdiggjør absolutt ikke vold mot tilfeldige sivile. At du kan insinuere at noe slikt er greit er sjokkerende, men det forklarer nok dine verdier.

Ja, så han var ett monster sammen med den tidligere regjeringen i Sør-Afrika, de er ansvarlige for mye vold mot sivile, en stor del av det militæret og politistyrkene før 1994. Å bare fokusere på hva Mandela gjorde i løpet av tiden med apartheid viser enten at du med vilje ser bort i fra situasjonen og hva andre gjorde eller at du ikke vet nok om denne saken til å burde uttale deg.

Jeg sier ikke at det er greit. Du kan la være å bruke slike usaklige hersketeknikker, har du ikke noe mer å komme med, så slutt å skrive i stedet for å komme med løgn. Det sier litt om hva du har å komme med, når du begynner med usaklige personangrep.

Endret av Andeith
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du linket til en side om grunnloven i Sør-Afrika. Kilder på at han forsatte med voldsbruken?

Grunnloven er kilden

Kilder på at han brukte statens voldsapparat (regner med du mener politi el militære) til eget formål?

Som president var han sjefen for Politi, rettsapparatet og Militære. Disse sluttet ikke å bruke vold.

http://en.wikipedia.org/wiki/Presidency_of_Nelson_Mandela

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Grunnloven er kilden

Som president var han sjefen for Politi, rettsapparatet og Militære. Disse sluttet ikke å bruke vold.

http://en.wikipedia.org/wiki/Presidency_of_Nelson_Mandela

Så får du komme med sitater fra grunnloven. Du får komme med en kilde det faktisk er mulig å finne fram i, jeg skal ikke lete fram beviser for deg.

Du sa voldsbruk mot sivile. Ikke det at militæret forsatt kunne bruke makt. Har du kilder på at Mandela forsatte med voldsbruk mot sivile etter at han ble president eller ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...