Latias Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Har akkurat blitt bekreftet. Rip. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Whoop Dee Doo....next.... Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Så forferdlig trist Han var og er en stor mann som har gjort store ting for verden. Han vil bli husket lenge. 1 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Har ligget i kortene en stund, men fortsatt trist. Rest in peace. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) 3 Things You Didn’t (Want To) Know About Nelson Mandela Endret 5. desember 2013 av Vice 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Så får han bli min nye avatar. Og nei, han var ingen helgen, ikke ba han om få bli det heller. Men i dagens politiske virkelighet får han gjøre nytten som ideal. Geir Endret 5. desember 2013 av tom waits for alice 9 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 R.I.P Han fikk ihvertfall levd et langt liv:) Så får han bli min nye avatar. Og nei, han var ingen helgen, ikke ba han om få bli det heller. Men i dagens politiske virkelighet får han gjøre nytten som ideal. Geir Hvem var hun jenta som var på profil bildet før det du har nå? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Så får han bli min nye avatar. Og nei, han var ingen helgen, ikke ba han om få bli det heller. Men i dagens politiske virkelighet får han gjøre nytten som ideal. Geir Hvilket ideal egentlig? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hvem var hun jenta som var på profil bildet før det du har nå? Maria Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Det var vel på tide, men trist er det. Hvil i fred. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) So in the name of freedom, Mandela helped SA move from Minority rule over majority: Bad to Majority rule over minority: Good while maintaining Individual rule of each over himself(liberty): Pure Evil Go figure! Endret 5. desember 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Han har levd sitt liv, men trist er det allikevel. Hvil i fred, Mandela! 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hvilket ideal egentlig? Mitt ideal. Det som bygger på forbrødring, økonomisk utvikling og (relativ) frihet. Det får klare seg for i kveld. De som har problemer med det kan jo se hvordan det gikk i nabolandet Rhodesia. Geir 3 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Mitt ideal. Det som bygger på forbrødring, økonomisk utvikling og (relativ) frihet. Det får klare seg for i kveld. De som har problemer med det kan jo se hvordan det gikk i nabolandet Rhodesia. Geir Interessant. Romantisering er jo alltid koselig Leste du egentlig linken jeg postet? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Interessant. Romantisering er jo alltid koselig Koseligere enn demonisering. Leste du egentlig linken jeg postet? Ja. Strengt tatt ikke noen nye påstander der. Geir Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Koseligere enn demonisering. Ja. Strengt tatt ikke noen nye påstander der. Geir Hvordan kan drap av kvinner og barn ikke føre til demonisering? Er folk som dreper kvinner og barn faktisk blant dine idealer??? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Folkens! En helt har akkurat død og dere alle bare krangler, vist litt respekt for de døde... Endret 6. desember 2013 av Bruker-292501 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Hvordan kan drap av kvinner og barn ikke føre til demonisering? Ved at man tar seg tid til å faktisk lese hele historien, og ikke bare en blogg uten kildehenvisninger. Du må gjerne finne en kilde som beviser at Mandela planla drap på kvinner og barn. Eller at de planlagte bombeangrepene hadde dette som resultat. Eller at han tilstod dette, slik bloggen antyder. Det var da heller ikke det han ble dømt for, men for å "trene folk i bruk av eksplosiver og planlegge geriljakrig og støtte til fremmede makter for å fremme kommunismen". Videre kan vi diskutere om unntakslovene etter Sharpeville ga ANC så mange andre muligheter enn å besvare vold med vold. Jeg er ikke pasifist. Det sies (her mangler jeg kilde) at selv Gandhi mente at fredelige midler var umulig i Sørafrika, fordi myndighetene (i motsetning til engelskmennene i India) ikke nølte med å ta uskyldige sivile liv. Dette var riktignok en generasjon eller to tidligere. Er folk som dreper kvinner og barn faktisk blant dine idealer??? Nei. Men folk som soner sin straff og så jobber for forsoning er. Folkens! En helt har akkurat død og dere alle bare krangler, vist litt respekt for de døde... Vice synes ikke han er noen helt. Jeg vet ikke om han har noen... Geir Endret 6. desember 2013 av tom waits for alice 5 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Det var ikke helt uventet nei. Han har vært syk lenge og mye på sykehus. Var nok bra at han fikk slippe nå. Han hadde er langt liv bak seg. Sikkert trist for de nærmeste uansett, aldri lett å miste noen. Lenke til kommentar
Sukkertøy Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Første jeg tenkte da jeg leste det var "hvem bryr seg.." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå