Gå til innhold

Ny pc til en gammel mann


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for mange svar.

Ser at mange gjerne vil "fete" opp maskinen litt, men litt av hele poenget var at den skulle være billig og "grei nok". Ytelsemessig vil nok ikke far merke så mye til eller fra, det viktigeste er som sagt pris og ikke minst stabilitet.

 

Jeg vil likevel sjekke opp en del ting:

1. Harddisk, vil nok gå for en Seagate da disse visst nok skal være bra og støysvake.

 

2. Combo-drev. Dette får han avgjøre selv, det er han som skal betale. Tviler på at han kommer til å bruke den til å se film med hvertfall :D .

 

3. Nforce hovedkort. Ser at dette er anbefalt av mange, men prisen er også noe høyere. Er det nødvendig da? Tviler på at han gidder å oppdatere noe før hovedkortet og resten av maskinen er utdatert og lite å bygge videre på uansett hvor bra hovedkortet er nå.

 

Er det noen som kan anbefale et rimelig Nforce hovedkort med integrert lyd og vga som de vet er stabilt og lite plaget med feil, kan det likevel hende at jeg skal vurdere det.

 

4. Kabinettet som jeg hadde satt opp har jeg utelukket, og vil se meg om etter ett annet.

Kanskje jeg skal kjøpe meg nytt selv og overlate det gamle til ham.

Noen som har noe erfaring med dette: http://english.aopen.com.tw/products/housi...h600-series.htm

 

 

Som sagt tidligere, takker for alle svarene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...