MST Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hei! Skal ha ny laptop til jul og siden det er så utrolig mye å velge blandt, så velger jeg å spørre her for litt hjelp. Har hatt en 17 tommer i to år nå og begynner å bli lei av å drasse med meg en betongblokk rundt om kring, så har bestemt meg for å kjøpe en maskin som er ca. 13 tommer. De kravene jeg har er at skjermen har Full HD, laptopen er veldig stille, og det kan gjerne være SSD på den. Vil ikke bli brukt noe særlig til gaming, da jeg har andre pc'er som dekker det behovet. Vil helst ikke ha en som koster noe særlig mer enn 9000,-. Gjerne litt under dette også. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) En 13.3" macbook air koster 8.590,00. Kanskje det er en data for deg? Vekten er perfekt. Kan ha den i sekken uten å tenke over at den er med. Edit: Stryk det. Den har ikke fullHD. Endret 5. desember 2013 av Gjakmarrja Lenke til kommentar
MST Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Ser at MacbookPro med Retina skjerm koster litt over 10k, men jeg foretrekker egentlig Windows. Har dog aldri hatt en Mac, så det kunne jo vært spennende å prøve. Endret 5. desember 2013 av MST Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Ser at MacbookPro med Retina skjerm koster litt over 10k, men jeg foretrekker egentlig Windows. Har dog aldri hatt en Mac, så det kunne jo vært spennende å prøve. Er du student og logger inn via studenttorget.no får du 10%. Lenke til kommentar
MST Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Er ikke student før neste år:/ Men er det kun 128GB HDD på Mac'en? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 De kommer med 256GB, men de koster mer. Lenke til kommentar
MST Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Ja, i underkant av 13k blir litt mye. Eventuelt noen forslag til Windows pc? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Ja, i underkant av 13k blir litt mye. Eventuelt noen forslag til Windows pc? Så lenge du ikke skal spille på den vil en hvilken som helst ultrabook gjøre jobben. Lenke til kommentar
MST Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Men hvis jeg vil drive med litt redigering av bilder og musikk osv. vil det kreve litt av maskinen? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Men hvis jeg vil drive med litt redigering av bilder og musikk osv. vil det kreve litt av maskinen? Du kan gå for en med dedikert GPU, men det koster en del ekstra. For eksempel denne maskinen er ganske nice http://www.mpx.no/asus-zenbook-ux302lg-133-fhd-touch/795318 Lenke til kommentar
MST Skrevet 6. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2013 Okei, noen som har noen ide om hva jeg kan forvente å få for denne Dell XPS 17 pc'en? Kostet 7500 når den var ny.http://www.dustinhome.no/product/5010615710/dell-xps-17-ci7-2-8-8gb-500-17-3-gt550m-w7hp-silver/ Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Ser at MacbookPro med Retina skjerm koster litt over 10k, men jeg foretrekker egentlig Windows. Har dog aldri hatt en Mac, så det kunne jo vært spennende å prøve. Ikke prøv den heller. Ingen grunn til å bruke sp mye på en pc kun for å prøve, og dessuten så finnes det en rekke andre maskiner som er mye bedre når det kommer til specs. Dessuten så sier du selv at du liker windows og at det er det du bruker. Da tenker jeg at det hadde blitt uvant om du skulle ha begynt å bruke IOS. Mye å lære seg, men det sitter fort så snart du først har lært deg det. Lenke til kommentar
SteinHe Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Har en Dell XPS 12 jeg vurderer å selge om du er interessert? Er nyeste versjon med Haswell i7 prosessor. Samme som denne http://www.dell.com/no/p/xps-12-9q33/pd?oc=cnx2u21&model_id=xps-12-9q33 Lenke til kommentar
MST Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Hehe, nei, kjøper ny. Tror jeg går for ASUS pc'n Men ingen som har forslag til hvor mye jeg kan få for den Dell XPS17 laptopen jeg linket til lengre oppe her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå