morgan_kane Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Heisann, har nå offisielt gitt opp etter å lete etter klassiske ungdomsbiler da jeg innser at jeg ikke har nok penger til det Skal ha en driftsikker bil som er behagelig til langkjøring, va 370 km på en gang Budsjett, 200k 4 eller 5 seter 4 dører Mest mulig ikke gubbe bil Nyest mulig! Helst med nybilgaranti. Sprek nok til forbikjøringer. Kjører 2 km til og fra jobb hver dag, og 370km når jeg pender hjem i helgene. Prøvekjørte en Audi A3 2011 modell, men den stoppa jo å eg fikk ikke start på den igjen så føle tysk bil er uaktuelt forløpig. Skal prøvekjøre en mitsubitshi lancer 2012 modell i morgen, noe jeg bør se etter? Har også tenkt å se om jeg får prøvekjørt en Ford Focus. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 http://www.reliabilityindex.com/top-100 Ut ifra dette så ser det ut til at Lancer er et godt valg, synes heller ikke det er mye gubbe over den. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Prøvekjørte en Audi A3 2011 modell, men den stoppa jo å eg fikk ikke start på den igjen så føle tysk bil er uaktuelt forløpig. Har også tenkt å se om jeg får prøvekjørt en Ford Focus. Her snakker vi om å basere seg på tynt grunnlag. Du har prøvekjørt en eneste tysk bil som stoppet, og da er tyske biler uaktuelt? BTW, Ford Focus er... Tysk. 3 Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Her snakker vi om å basere seg på tynt grunnlag. Du har prøvekjørt en eneste tysk bil som stoppet, og da er tyske biler uaktuelt? BTW, Ford Focus er... Tysk. For å utdype, A3 er uaktuelt foreløpig, A4 eller A6 skulle jeg vurdert om jeg hadde hatt penger til, Mercedes og BMW blir for dyrt, kanskje om noen år. + at man må regne med flere verkstedbesøk når man kjører tysk ifølge flere statistikker(Har ingen på linker på handa no). At Ford Focus er tysk viste jeg ikke, uansett er dette en bil jeg skal se om jeg får prøvd siden det virker som de kommer med mye utstyr. Jeg er nødt til å ha en driftsikker bil med forutsigbare verkstedutgifter fremover, derfor ser jeg etter noe japansk som jeg kan like Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Du får Mercedes E220 (W211) til rundt 200k, som ikke har gått alt for langt. Dette er vel en av de bedre bilene fra mercedes i senere tid. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 6. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Har prøvekjørt lancern og må si jeg er fornøyd, er litt mye dekkstøy einast Det er kjørt av utleiefirma tidligere, er det en ulempe? Endret 6. desember 2013 av morgan_kane Lenke til kommentar
Akse Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Jeg får vondt i ryggen når det nevnes asiatisk bil og langkjøring i samme innlegg. 2 Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Det får bli en avveining du må ta mellom komfort og driftssikkerhet/kostnad.Hvorfor prøvekjører du ikke tett med asiatiske biler før du gjør deg opp en mening? Du får nesten ny Kia, Toyota, Hyundai, Mazda og Honda til 200k. Honda Civic, Hyundai i20/i30, Mazda 2/3, Toyota Prius/Auris, Kia Cee'd etc. Veldige god garanti på Kia. http://www.dinside.no/913464/test-honda-civic-med-ny-dieselmotor http://www.dinside.no/900994/test-kraftig-forbedret-kia-cee-d http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10126142 Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 7. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2013 Mest fordi jeg må ha ny bil nå, og det er lite utvalg av slike biler jeg har falt for kan man vell si Lancern er en 2012 modell til en meget gunstig pris, eneste ulempen jeg kan se er et det har vært en leiebil. Skal se hva de gir i innbytte for mitt gamle brom før eg bestemme meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå