Klompisify Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hadde vært supert om dere kunne sett igjennom for feil. Jeg har allerede suttet med teksten lenge nå. NB. Jeg er ikke flink i NyNorsk, så bare kom men inspill i forhold til nynorsken. Verkelege heltar, ikkje brølaper og bandittar! Verda i dag består av mange ulike menneske, og heltar er ein del av dei. Heltar er nokre som må vere reelle og verkelege for ALLE. Nokre kan vere ein helt for t.d. ei gruppesportsinteresserte fans ved å utøve levemåten sin. Kanskje noko av det viktigaste vi har, er kvardagsheltar. Det blir noko heilt anna enn "helten" Hitler som vart ein helt for mange av sitt slag for å diskriminere og utslette jødar, homofile og andre menneskegruppa. Det er viktig å vere ein verkeleg helt, ikkje ei brølape. Kva er ein helt? Frå barndomen har ein alle desse heltane som Supermann, Batman og alle andre rollefigurar. Det er ikkje desse som er dei verkelege heltane våre. Heltar i dag er som regel menneske som er eit forbilete som har gjort noko spesielt som krev mot, kunnskap og ferdighet. Dette er kva som ska til for å bli ein verkeleg helt. Roald Amundsen blir sett på som ein helt, han var ein norsk polfaran og han var oppgagelsesreisande. Amundsen er mest kjend for å ha leda den fyrste ekspidisjonen i verda til Sydpolen. Men kva med Adolf Hitler? Hadde ikkje Hitler "alt" som skulle til for åbli ein helt, eg må nok seie at Hitler var både kunnskapsrik, ferdighetsfull og han må nok ha hatt nok av mot også. Men dette gjelder ikkje sålenge alt ein person gjer er vondsinna. Som mange veit, såleda Hitler den eine parten av 2. verdskrig, og dette kunne han ikkje ha gjort aleine. Han blei demokratisk valt av folket sitt, og det var der det tok av. Hitler "Hjernevaska" tilhengarane sine til å tru at alle homofile, jødar og andre utskilte grupper var fæle og at dei ikkje var verdige menneske. Dei fekk i oppdrag å utrydde alle som ikkje var av den "reine" rasen. Dette gjorde at Hitler vart ein helt, men ikkje for mange. Hans folk hylla han, men alt i alt var han ein storkjefta brølape. Hitler var nok ingen verkeleg helt, og det skjønte nok dei fleste etter kvart. Nok av bandittar og brølapar. Vi har verkelege heltar blant oss. Vi kunne ha snakka i timevis om gamle heltar som vi alle veit om, men vi tek heller opp noko anna. Nokon som ikkje er settje i rampelyset nok. Kvardagsheltar er VERKELEGE heltar. Der er dei som reddar dagen for dei fleste. Bare ein enkel ting som å gjere flest mogleg glad ved å smile, kan skape ein helt! Vi må ikkje gløyme folk som faktisk jobbar rompa av seg for å skaffe pengar til ulike organisasjonar. Reiser ut i andre fattige land for å hjelpe. Dei som ferd til krigsområde. Lærarar, sjukehuspersonalet, brannvesenet, politiet er også kvardagshelta, kanskje dei viktigste. Dei jobbad kvar einaste dag for andre. For å summere så treng vi verkelege heltar, og ikkje brølaper. For å bli ein helt treng ein, ein heil haug med mot, kunnskap og ferdigheta. Ein som har alt dette, men som brukar det vondsinna, kan ikkje kallast ein helt. For ein må kunne kallast ein helt for alle. Kvardagsheltar er noko av dei viktigste vi har. Dei gjer ein så stor skilnad i kvardagen, men det som er dumt er at ein ikkje tenkjer over det. Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Før jeg retter noen feil, vil jeg spørre om hvilken av eksamensoppgavene dette var? Mener dette ikke svarer på oppgaven du fikk, da jeg ikke klarer å se helt sammenhengen. At teksten har sammenheng er kanskje noe du burde prioritere? Du blander inn mye forskjellig vil jeg si, husk at teksten må ha en rød tråd og også at hvert avsnitt skal bestå av temasetninger og kommentarsetninger. Går ut ifra at du går i 10.trinn? ''Verda i dag består av mange ulike menneske, og heltar er ein del av dei. Heltar er nokon som må vere reelle og verkelege for ALLE. Nokon kan vere ein helt for gruppesportsinteresserte fans ved å utøve levemåten sin. Kanskje noko av det viktigaste vi har, er kvardagsheltar. Det blir noko heilt anna enn "helten" Hitler som var* ein helt for mange av sitt slag .<for å diskriminere og utslette jødar, homofile og andre menneskegruppa>.* Det er viktig å vere ein verkeleg helt, ikkje ei brølape.* '' * Var på bokmål er også var på nynorsk. Se ordet ''¨å være''(å vere). * Setningen i grønn gir ikke mening. Hele setningen i kursiv må omformuleres. * Tror egentlig at ordet <<brøleape>> bare skaper forvirring hos leseren. Dette resulterer i at teksten ikke har noen kontekst. Jeg ser allikevel hva du prøver på, men for å være ærlig ville jeg droppet det. Jeg synes det er unaturlig å trekke inn Hitler som et eksempel på en helt. Vi har jo mange eksempler på andre helter som ville vært mer naturlig å trekke inn, for eksempel Roald Amundsen som du har omtalt her, men du kunne kanskje utdypet mer. * En siste merknad er at du allerede i innledningen din definerer hva en helt er, slik at leseren vil henge med og også laget en problemstilling i ingressen din som du svarer på i konklusjonen. Bare dette ville vært med på at teksten vil få en rød tråd. Husk allikevel det jeg sa om temasetninger og kommentarsetninger og at du svarer på oppgaven. Kan hende jeg har dritet meg litt ut, hvis oppgaven sier noe om Hitler, men dette tviler jeg på. I så fall beklager jeg. Stå på videre, for du hadde ikke så mange nynorskfeil i ingressen din! Skulle ha rettet hele, men har rett og slett ikke tid. Anbefaler deg å bruke lexin(http://decentius.hit.uib.no/lexin.html). Lykke til videre med bearbeidelse med teksten. Endret 5. desember 2013 av Bassa. Lenke til kommentar
Klompisify Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Takk skal du ha. Rettet mere på den nå, skal legge til noe mere om noen andre helter tror jeg. Jeg føler for å ha med Hitler fordi lærern sa dt Lenke til kommentar
Makelele4 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) snip. Eg tek føre meg det eg ser ved første augekast. Gruppesportsinteresserte - meinar du her ei gruppe med sportsinteressere menneske, eller folk som er interessert i gruppesportar som fotball og handball - men ikkje spydkast? Forbilete - førebilete. Heltar i dag er som regel menneske som er eit forbilete som har gjort noko spesielt som krev mot, kunnskap og ferdighet. - Som, som, som. Dårleg setning. polfaran - polfarar. oppgagelsesreisande - oppdagingsreisande. leda - leia Hadde ikkje Hitler "alt" som skulle til for åbli ein helt, eg må nok seie at Hitler var både kunnskapsrik, ferdighetsfull og han må nok ha hatt nok av mot også. Spørsmål og svar i same setning - del opp. å bli. ferdigheit/dugleik. sålenge - så lenge såleda - så leia "Hjernevaska" - "hjernevaska" Nok av bandittar og brølapar. - Nok om(?) Nokon som ikkje er settje i rampelyset nok. - Settje er ikkje eit ord. Nokon som ikkje er nok i rampeljoset, er kanskje betre? rompa - rumpa Reiser ut i andre fattige land for å hjelpe. - Gir ikkje meining for seg sjølv. Andre fattige land, er Noreg fattig? ferd - drar/reiser til. jobbad - jobbar. ferdigheta - ferdigheit. Kvardagsheltar er noko av dei viktigste vi har. det viktigaste. Sjølve innhaldet i teksta legg eg meg ikkje i. Endret 6. desember 2013 av Makelele4 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 * ska - skal * "Kvardagsheltar er VERKELEGE heltar. Der er dei som reddar dagen for dei fleste. " Der? Kvar? Kvifor skriv du ikkje berre "Det er dei som redder dagen for dei fleste"? Det er i tillegg eigentleg unødvendig å skrive med blokkbokstaver. * "Han blei demokratisk valt av folket sitt" - "Han vart demokratisk valt" * "Bare ein enkel ting" - Berre istadenfor bare. * For å bli ein helt treng ein, ein heil haug med mot, kunnskap og ferdigheta. - Veldig tung setning. Ferdigheta blir ferdigheiter / dugleik. * "Lærarar, sjukehuspersonalet, brannvesenet, politiet er også kvardagshelta" - Dersom du skriv "sjukehuspersonalet" så henviser du direkte til nokon som er eit sjukehuspersonale - og ikkje yrkesgruppa i seg sjølv. Då er det betre å skrive "sjukehuspersonale". Eg er også litt skeptisk til at du henviser til brannvesenet og politiet som kvardagsheltar. Dette er offentlege myndigheiter/samfunnsorgan der brannmenn eller politi. Yrkesgruppen heiter brannmenn og politi / politibetjent. Det blir for eksempel litt rart å f. eks. kalle regjeringen for en kvardagshelt? Ser du poenget? Det blir også skreve "kvardagsheltar", og ikkje "kvardagshelta". Fjern også komma mellom "brannvesenet" og "politiet", og erstatt kommaet med "og". Altså "brannvesen OG politi". Dette jeg ser nå i farten. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Eg tok meg den fridom å lage eit revidert forslag, som trådstartar får vurdere nytteverdien av. Nokre setningar burde kanskje sløyfast heilt, særleg ved overbanalitet og gjentaking. Verkelege heltar - ikkje brøleapar og bandittar! Verda idag er samansett av mange ulike menneske, og ein del av desse er heltar. Heltar er ein type personar som må vere reelle og verkelege for alle. Atletar kan til dømes vere heltar for ei gruppe sportsinteresserte ved å utøve sin idrett og levemåte. Langt viktigare for mange er dei som i daglegtalen går inn under termen kvardagsheltar. [Dårleg setning: Dette vert noko anna enn "helten Hitler, som vart ein helt for mange av sitt slag (?) gjennom å diskriminere og utslette jødar, homofile og andre menneskegrupper.] Det er viktig å vere ein verkeleg helt - ikkje ein brøleape. Kva er så ein helt? Alt frå barndomen av vart dei fleste av oss introdusert for heltar som Supermann, Batman og liknande rollefigurar. Det er ikkje desse som er dei verkelege heltane våre. [banalt] Menneskelege heltar i dag er oftast førebilete, som har gjort ein særskild dåd, og der i gjennom utvist mot, kunnskap og dugleikar. Dette er kva som skal til for å verte rekna som ein verkeleg helt. Roald Amundsen var ein slik helt - ein norsk polfarar og oppdagar, som leia den fyrste ekspedisjonen til Sørpolen. Kva så med Adolf Hitler? Hadde ikkje Hitler alt som skulle til for å verte ein helt? Eg tykkjer Hitler var både kunnskapsrik, dugande og djerv. Men dette hjelper ikkje så lenge alt ein person gjer er vondt. Hitler leia aksemaktene under den andre verdskrigen, og dette kunne han ikkje gjort åleine. Han vart demokratisk vald av det tyske folk, og var avhengig av støtte frå folket for å utøve sin vondskap. Hitler hjernevaska tilhengjarane sine til å tru at alle homofile og jødar, samt andre segregerte grupper var fælslege mindreverdige menneske. Dei fekk i oppdrag å utrydde alle som ikkje var av den reine rasen. Dette gjorde at Hitler vart ein helt for desse, men til alt hell ikkje for mange. Han vart hylla av sitt folk, men alt i alt var han ein brøleape med stor munn. Han var ingen verkeleg helt, noko tilhengjarane fekk smerteleg erkjenne i ettertid. Nok om bandittar og brøleapar. Vi har òg verkelege heltar i blant oss. Mange timar kunne vi greidd ut om gamle røynde heltar, men lat oss heller nemne slike som ikkje er ofte nok i rampelyset. Kvardagsheltane er dei verkelege heltane. Det er dei som reddar dagen, kanskje berre med eit smil. Vi har heltar som jobbar natt og dag for å samle inn pengar til ulike organisasjonar. Nokre reiser endåtil til fattige land for å hjelpe til der. Eller til krigsområde. Lærarar, sjukehuspersonale, brannvesen, politi er òg kvardagsheltar, kanskje dei viktigaste. Dei jobbar kvar dag for andre. For å summere treng vi verkelege heltar, og ikkje brøleapar. For å verte ein helt, krevst det store mengder mot, kunnskap og dugleikar. Ein som har desse ressursane, men nyttar dei til vondskap, kan ikkje kallast ein helt. For ein må kunne kallast ein helt for alle. Kvardagsheltar er noko av det viktigaste vi har. Dei gjer ein stor skilnad i kvardagen, men vert diverre ofte gløymde. Endret 6. desember 2013 av Cair Paravel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå