Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vindusviskeren fusker, typisk mercefeil? w202

Pr1ncess

Anbefalte innlegg

Viskeren har da begynt å fusket, den stopper/går saaakte over midten begge veiene, og jeg har lest at dette er en "typisk mercefeil" som skal være lett å fikse.

Noen som vet noe? Synger den på siste vers? Er det dyrt å bytte?

Endret av Sillicious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har skjedd det samme hos meg også. Kjapp fiks er å spraye WD40 opp under mekanismen i midten så den får smøring igjen. Dette er kortvarig og ikke den beste løsningen, men funket fint for min del når jeg ikke hadde tid til noe annet. :ph34r: Hvis du har tid så anbefales det å demontere og smøre opp hele mekanismen ordentlig igjen. Forklarer ganske godt i videoen her: http://www.youtube.com/watch?v=7ca6h6HRskU

Lenke til kommentar

Har skjedd det samme hos meg også. Kjapp fiks er å spraye WD40 opp under mekanismen i midten så den får smøring igjen. Dette er kortvarig og ikke den beste løsningen, men funket fint for min del når jeg ikke hadde tid til noe annet. :ph34r: Hvis du har tid så anbefales det å demontere og smøre opp hele mekanismen ordentlig igjen. Forklarer ganske godt i videoen her: http://www.youtube.com/watch?v=7ca6h6HRskU

Genialt !!

Tusen takk for tips, det skal jeg så absolutt gjøre :-D

Lenke til kommentar

Jeg hadde vært forsiktig med WD40 i det lange løp, da dette som sagt er en veldig midlertidig og kortvarig fiks. Problemet er at mekanismen er tørr og slitt. Det at den er tørr gjør at den slites fortere. Du MÅ smøre opp mekanismen igjen og håpe at det holder en stund. I verste fall må den byttes. Den var ikke så dyr på min bil, uten at jeg husker hvor mye jeg betalte for jobben. En tusenlapp eller to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...