Konkulf Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hei, Har nå hatt en litt uggen opplevelse når jeg skulle hente en pakke fra Ellos tidligere i dag. Jeg fikk en SMS (samt epost) med informasjon om kollinr. Samt at den var klar for henting. Gikk da selvfølgelig opp til butikken den var levert til for å hente den. Oppga kollinr. Samt ID og fremviste SMS-meldingen jeg hadde fått fra Ellos for henting av pakken, men dette tok de ikke for god fisk. Fikk beskjed om at jeg MÅTTE ha et "hentereferanse-nummer" på 5 (?) siffer(det var tydeligvis absolutt umulig å finne pakken uten dette nummeret, i denne lille lokale butikken med et postlager på størrelse med et toalett). Føyk da igjennom alt jeg hadde av meldinger og eposter jeg hadde fått, men finner da ikke noe hentereferanse, bare kollinummer, som er det jeg vanligvis har brukt til å hente pakker i andre butikker. Går da inn i butikken igjen og prøver å forklare dem dette, men jeg MÅTTE absolutt ha dette nummeret, da det ikke var "lov" å gi pakken ut hvis ikke jeg hadde dette nummeret. Litt irritert, så tar jeg å ringer Ellos om saken, og får da beskjed om at de fire siste nummerene på kollinr. Skal være referansenummeret, og at dem skulle visst om dette. Går da inn og forteller butikkarbeiderne dette igjen, men blir da bare avfeid med en arrogant tone: "Nei dette er ikke mulig, det skal være 5 nummer og begynner vanligvis på 6". Dem prøvde verken å søke opp nummeret på den hellige PDA'en sin eller å ta turen inn på lageret for å sjekke etter den. Sånn som jeg forstår det nå, er det ingen mulighet for meg å få ut pakken, er dette lovlig? Har jo alt av ID og meldinger/eposter fra Ellos, samt hentemelding, men dem står fast på sitt at jeg absolutt ikke kan hente den uten hentereferanse. Pakken kommer fra Sverige, og ble levert til butikken med Tollpost (mypack). Noen som har noen idè på hva som bør gjøres videre? Mektig kjipt å ikke kunne hente en pakke du har ventet på i en god stund... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Var ute for noe lignende selv. Jeg ringte til Tollpost og forklarte. De sa jeg bare kunne oppgi sporingsnummeret i butikken. Butikken nekta fremdeles, jeg ringte tollpost igjen og de ringte opp butikken og skjelte de ut etter noter (virket det som). Plutselig var de veldig medgjørlige i butikken. 4 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jeg oppgir sjeldent noe annet enn etternavnet mitt når jeg heter MyPack-pakker. Av og til må jeg legitimere meg, men stort sett trenger jeg ikke det heller. Noe nummer har jeg aldri oppgitt. Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Får vel prøve å ringe tollpost i morgen, ser kundesupport er stengt nå, men makan til dårlig kundebehandling av butikken. Har hentet mypack-pakker i flere andre butikker bare med navn og ID som nevnt ovenfor, men dette var jo helt ekstremt. Uff, blir det litt mer venting da Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jeg ville ringt tollpost mens jeg stod i butikken. Hatt tlf på høytaler og be de å utdanne de i butikken hvordan å gjøre jobben sin. 4 Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Vurderte å sette dem på telefonen med Ellos sin support når jeg stod i butikken, men dem virket såpass arrogante at jeg lot være. Noen er bare helt umulig å rekke fram til virker det som... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Vurderte å sette dem på telefonen med Ellos sin support når jeg stod i butikken, men dem virket såpass arrogante at jeg lot være. Noen er bare helt umulig å rekke fram til virker det som... Tror ikke Ellos er de rette å ringe. Når pakken er sendt er egentlig deres jobb ferdig. Da er det Tollpost som er ansvarlige. Og de vil ikke ha misfornøyde kunder pga. inkompetanse i en butikk. 2 Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Var det jeg fikk beskjed om å gjøre fra butikk-arbeideren da "dette skjedde hele tiden og det var bare å ringe Ellos om det", men fyren i support hadde aldri hørt om det. Men jau, ser hva du mener. Kaster meg på telefonen i morgen og ser hva som skjer, takk for hjelp Lenke til kommentar
Occi Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Noen oppdatering? Forventer en fantastisk historie hvor de frekke butikkansatte på bøye seg i støvet og gi deg pakken din. 2 Lenke til kommentar
kjensen Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Hmm vi sender haugevis av pakker med mypack hver dag og jeg har aldri hørt om problemet før. Vi har dog hatt noen butikker som sliter med å finne igjen pakker, men dette løser seg alltid greit om Tollpost tar kontakt. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Har ofte opplevd tilsvarende. Min erfaring er at de ansatte i butikken ikke er uvillige, men de har rett og slett ingen metode for å finne igjen pakkene uten hentereferanse. De kan ikke slå opp kollinr og finne hvilken hylle pakken er plassert i. På en travel dag med lang kø i kassa skjønner jeg at det er ubehagelig for dem å bruke lang tid på å sjekke hver eneste pakke i og utenfor skapet. Dette er en konsekvens av fri konkurranse på markedet. I stedet for å la operatører som har dette som kjernekompetanse levere god kvalitet ender vi opp med en hel masse umotiverte kassemedarbeidere som gjør venstrehåndsarbeid. Det er selvfølgelig positivt at tilgjengeligheten er god, det er ofte mulig å hente pakker helt fram til kl 23, og jeg benytter det ofte selv, men jeg synes det er et godt eksempel på at ikke konkurranseutsetting alltid bare er positivt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Konkurranseutsetting er positivt fordi vi da får det vi er villige til å betale for. Er du villig til å betale for bedre service enn dette, så får du det. 4 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Har ofte opplevd tilsvarende. Min erfaring er at de ansatte i butikken ikke er uvillige, men de har rett og slett ingen metode for å finne igjen pakkene uten hentereferanse. De kan ikke slå opp kollinr og finne hvilken hylle pakken er plassert i. På en travel dag med lang kø i kassa skjønner jeg at det er ubehagelig for dem å bruke lang tid på å sjekke hver eneste pakke i og utenfor skapet.Der jeg er er det ikke så mange pakker at dette kan være noe problem. De slår jo ikke opp hylle om man har med henteref heller, de bare går på måfå uansett. Man har allerede betalt for denne tjenesten, da er det idioti at folk som står i kassa (som ikke har betalt) skal få service først. De butikkansatte gjør deg ikke en tjeneste, de gjør en jobb som de har fått betalt for, og da skulle det bare mangle at de faktisk gjør jobben også. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Jeg har vært borti det der mange ganger, det er tydeligvis mange butikker som ikke har fått riktig opplæring. Det er ikke nødvendig med en slik kode, så bare ring til tollpost mens du er i butikken så ordner det seg. Har faktisk aldri hørt om en slik kode i det hele tatt, vi har hvertfall aldri blitt informert om dette av tollpost og vi sender sikkert hundrevis av pakker daglig. Du kan jo også klage til tollpost ang dette senere, regner med at butikkene får mnd leie for å drive med utlevering av pakker. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Var det jeg fikk beskjed om å gjøre fra butikk-arbeideren da "dette skjedde hele tiden og det var bare å ringe Ellos om det", men fyren i support hadde aldri hørt om det. Men jau, ser hva du mener. Kaster meg på telefonen i morgen og ser hva som skjer, takk for hjelp Hva med å gi oss en oppdatering på hvordan det gikk? Pokker det plager når folk ikke gjør det.... Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 10. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Mhm, jau. Endte opp med at Ellos fikk høre om saken og hadde ringt butikken angående saken samme dagen. Gikk opp til butikken igjen og ble møtt av de samme butikkarbeiderne, dog med en "litt" høfligere tone denne gangen. Denne gangen tok dem en helomvending og ga meg pakken på kollinummeret. Har ofte opplevd tilsvarende. Min erfaring er at de ansatte i butikken ikke er uvillige, men de har rett og slett ingen metode for å finne igjen pakkene uten hentereferanse. De kan ikke slå opp kollinr og finne hvilken hylle pakken er plassert i. På en travel dag med lang kø i kassa skjønner jeg at det er ubehagelig for dem å bruke lang tid på å sjekke hver eneste pakke i og utenfor skapet. Dette er en konsekvens av fri konkurranse på markedet. I stedet for å la operatører som har dette som kjernekompetanse levere god kvalitet ender vi opp med en hel masse umotiverte kassemedarbeidere som gjør venstrehåndsarbeid. Det er selvfølgelig positivt at tilgjengeligheten er god, det er ofte mulig å hente pakker helt fram til kl 23, og jeg benytter det ofte selv, men jeg synes det er et godt eksempel på at ikke konkurranseutsetting alltid bare er positivt. Kan være verdt å nevne det faktum at dette er en ganske liten butikk, og det var såpass få folk i butikken at det ikke var noen i kassen engang. "Pakkerommet" dems er i grunn bare bestående av et lite skap, så her vil jeg heller si at det går på dems egen uvillighet. Pakken hadde også kollinummeret stående foran på pakken, så det å faktisk finne fram pakken tok vel ikke mer enn snaue 2 minutt. Fikk forresten beskjed første gang jeg skulle hente pakken, om at de ikke hadde lov til å gi pakken ut uten henteref, mens dem senere endret dette til at de "ikke kunne finne pakken i skapet" uten hentereferansen... Beklager også sen oppdatering, har vært litt opptatt av jobb de siste dagene, så hadde helt glemt saken.. Endret 10. desember 2013 av Konkulf 2 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Så bra! Godt å høre at det ordnet seg. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Jeg hentet selv en MyPack-pakke i dag, og spurte da om dette referansenummeret var viktig. De ansatte i butikken hadde aldri hørt at de ikke kunne levere ut pakker uten dette, og de foretrakk faktisk å få etternavnet til mottaker fremfor dette nummeret. Dette er også snakk om en mindre butikk hvor pakkene blir oppbevart i et skap. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Har selv hentet My Pack pakker på butikk uten problemer. Har brukt hentereferanser, navn og kolli id om hverandre uten noe problemer. Men må vise legitimasjon hver gang jeg henter en pakke med My Pack. Så alt i alt er jeg fornøyd med utlevering av pakker, leveringstid og brukervennlighet VS sikkerhet. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Det skal være mulig å hente de i en butikk! Jeg har selv gjort dette flere ganger, så jeg ser ikke at dette skal være noe problem. Ring til tollpost, også får du se hvordan de reagerer og hva som skjer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå