Gå til innhold

Få programer til å starte opp med XP

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om det en måte å få et program til å starte opp når windows starter opp. Jeg har en ftp server som jeg gjerne skulle ha startet opp når jeg reboter maskinen min, for det er ganske kjedelig i lengden og å måtte gå inn ved hjelp av remote desktop å starte opp servern for hver eneste gang som jeg starter på nytt. Hart servern på en seperert maskin selvsagt men må jo reboote innimellom. Noen som har en løsninng

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Legg shortcut til programmet inn her:

C:Documents and SettingsAll UsersStart MenuProgramsStartup

Dette vil starte programmet som en applikasjon, og vil derfor kreve at en bruker logger seg inn på maskinen, og skal man kjøre en server, er dette litt dumt, spesielt om det bare er en boks "borte i hjørnet".

Anbefaler derfor at du bruker et FTP program som kan kjøres som en services, noe de fleste FTP server programmer i dag gjør. Hva slags FTP server program er det du har valgt ?

- Ralek -

Lenke til kommentar
jeg brukere Cerberus FTP

Cerberus FTP støtter NT Services, sjekk om denne ligger inne på Control Panel -> Administrativ Tools -> Services

Om den ligger der, sjekk at den ligger inne med automatisk oppstart, står det manuelt, gå inn (høyreklikk -> Properites) og sett den til automatisk.

Om den ikke ligger i listen i det hele tatt, må du sikker installere en tilleggskomponent. Sjekk websiden til Cerberus.

- Ralek -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...