Transon Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hallo, jeg lurer på om det er mulig å få skilter på biler som her høyrestyrte f.eks Nissan Skyline Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Ja. Men hvorfor du vil det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Trollface Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Klart det er mulig å få skilter på en høyrestyrt bil Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Klart det er mulig å få skilter på en høyrestyrt bil Forutsatt at den er typegodkjent i Europa, eksempelvis Storbritannia. En typisk Asia-importert bil som Nissan Skyline får du ikke registrert i Norge. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Svar fra vegvesenet vedrørende temaet da jeg spurte for noen år tilbake. Typegodkjenning kom ikke før godt ut på nittitallet en gang. Det var derimot krav til e-merking på diverse ting på kjøretøyet (feks lykter, belter o.l). I bunn og grunn skal bilen tilfredsstille de kravene som ble stilt i 1991 (dersom bilen var registerert dengang). Hvert enkelt kjøretøy skal igjennom en enkeltgodkjenning. Det blir altså gjort en selvstendig vurdering på hvert enkelt kjøretøy. Du skal være klar over en ting og det er at: Å få registert en Nissan Skyline registrert kan være et langt lerret å bleke. Grunnen er at du må kunne dokumentere en rekke ting og det kan være vanskelig å få tak i all dokumentasjon. Derfor er et oppmøte på trafikkstasjonen en god investering for å få en gjennomgang med anbefalinger og råd til hvordan du skal gå fram, og om det i det hele tatt lar seg gjøre. Og husker jeg ikke helt feil så mener jeg at jeg fant ut at typegodkjenning tredde i kraft rundt 97. Så all Skyline før den tid er faktisk mulig å få registrert så sant du får tak i all dokumentasjon Vegvesenet ønsker. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Sjekk denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå