Nerden96 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hei! Har en Note 2, nærmere sagt hadde til jeg klarte å knuse den og fargene begynte å "flyte" sammen på skjermen. Dustin.no (Jeg bestilte den derfra.) tokk den inn som en garantisak. Jeg kjøpte den for 4900 hos Dustin.no. De vil repaere skjermen og sende telefonen tilbake til meg, MEN jeg vil ikke at de skal gjøre det fordi man kan kjøpe Note 3 til 5000 hos netshop.no. Hvorfor få den gamle når jeg kan få den nye? (Jeg vet at telefonen er verdt mindre nå, men de sender allikevel tilbake hele summen hos andre nettbutikker.) Men jeg vet ikke om det fins en regel en lite snutt av informasjon eller noe som helst jeg kan komme opp med mot dustin.no for de skal gi tilbake pengene mine eller sende meg en note 3 istedenfor en note 2. Dette her ville neppe ha vært en sak hos komplett.no. De ville ha gitt mine penger tilbake. Hejlp! Takker for svarene på forhånd. - A Desperate Man Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Butikken er i sin fulle rett til å reparere hvis de vil.. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 De har krav på å få forsøke å fikse feilen 3 ganger før du kan kreve pengene tilbake eller nytt produkt. Så, de har lov til det de gjør. De vil så klart ikke gi deg penger da de antagelig ikke får dette dekket av leverandøren. Reparasjonen dekker leverandøren, så den er gratis for butikken. 1 Lenke til kommentar
Nerden96 Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 En gang fikk jeg tilbake pengene os komplett uten at de prøvde å reparere det. Whatever. Ikke som at jeg vil gjøre det ikke av den type mann bare lurer på, men om man ødelegger telefonen slik at den kan ikke repareres, men de tror at det var en skade som skjedde ved fallet bytter de da ut telefonen? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 En gang fikk jeg tilbake pengene os komplett uten at de prøvde å reparere det. Whatever. Ikke som at jeg vil gjøre det ikke av den type mann bare lurer på, men om man ødelegger telefonen slik at den kan ikke repareres, men de tror at det var en skade som skjedde ved fallet bytter de da ut telefonen? For det første, det er svindel. Så, det er alltid en relativt stor risiko for at de finner ut hva som har skjedd, da sitter du uten mobil. Skade som skjedde ved fallet? Har du mistet den? At du mister noe og det blir ødelagt går ikke på forsikring. Hva komplett gjør er opp til dem, veldig god service å gi tilbake pengene i stedet for å reparere. Men igjen, spørs hva. En harddisk f.eks er ikke noe man reparerer men bytter/gir tilbake penger. Har du en egen forsikring eller noe som dekker mobiler du knuser? garanti dekker ikke noe slikt... 1 Lenke til kommentar
Nerden96 Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) For det første, det er svindel. Så, det er alltid en relativt stor risiko for at de finner ut hva som har skjedd, da sitter du uten mobil. Skade som skjedde ved fallet? Har du mistet den? At du mister noe og det blir ødelagt går ikke på forsikring. Hva komplett gjør er opp til dem, veldig god service å gi tilbake pengene i stedet for å reparere. Men igjen, spørs hva. En harddisk f.eks er ikke noe man reparerer men bytter/gir tilbake penger. Har du en egen forsikring eller noe som dekker mobiler du knuser? garanti dekker ikke noe slikt... Ingen spesiell forsikring. Jeg vet at det ikke går på garanti, det er også derfor jeg er bekymret, for hvis de bestemmer seg for å ikke ta det som garanti må jeg ut med mange tusen for å få den reparert. Som sagt skal jeg ikke begå noe som er svindel for det andre var det en router fra netgear med operativsystemproblemer som jeg sendte tilbake. til komplett. (Sykt patetisk syns jeg at det er ingen garanti på en mobilskjerm da som regel det er det de fleste problemer kommer fra, vil jeg typpe.) Endret 5. desember 2013 av Nerden96 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Garantien og reklamasjonsretten dekker problemer som dekker produksjonsfeil og lignende.Dette gjelder også skjermer.Men nå er det nok oftest brukerfeil og uhell som forårsaker skade på skjerm, og dermed er det få tilfeller som gåe på garanti. Velger de å fikse betyr det at de tar det på garantien.Eller så sier de eksplisitt at det ikke er garantisak, og sender den da tilbake igjen,. De kan nok ogaå sende den videre direkte til reperasjon om du ønsker.Er man klumsette så kjøper man en mobil laget for å tåle litt. De koster selvsagt noe mer i forhold til spesifikasjonene, men man trenger ikke å være like forsiktig med dem. Alternativt kan man bare kjøpe seg en forsikring. Endret 6. desember 2013 av Andrull 2 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Knust skjerm, garanti, penger tilbake??? Her er det noe som skurrer. 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hadde vært veldig fint om man kunne knuse skjermen sin, sende inn på garanti, få tilbake alle pengene så kjøpe en nyere generasjon for pengene man har fått 2 Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (Sykt patetisk syns jeg at det er ingen garanti på en mobilskjerm da som regel det er det de fleste problemer kommer fra, vil jeg typpe.) Hva du synes er "sykt patetisk" har egentlig ikke så mye å si, i hvert fall ikke hvis man bruker normal fornuft Du har akkurat samme garanti på skjermen, som du har på resten av telefonen. Men du påstår altså at det burde vært en slags innebygget uhellsgaranti på skjermene på mobiler, slik at hvis du ødelegger skjermen på grunn av feil bruk (støtskade/klemskade) så repareres den kostnadsfritt? Det ville ført til at prisene på mobiltelefoner ville skutt i været, og det ville gått ut over også oss som tar godt vare på tingene våre, fremfor at de klumsete må betale for sin egen klumsethet (vet ikke om det siste er et godkjent ord ). Så kan man argumentere med at skjermene kanskje burde vært mer holdbare i utgangspunktet, men også da ville prisen gått opp, samtidig som størrelsen og tyngden på mobiltelefonene ville økt. Det finnes, som Andrull sier, mobiltelefoner som tåler mer, og er man av den litt klumsete typen (eller i et yrke som gjør at telefonen kan få litt bank) så får man kjøpe en slik mobil og leve med at den er både dyrere, tyngre og større... eller risikere at skjermen må repareres fra tid til annen. Eventuelt kjøpe uhellsforsikring. Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Hei! Har en Note 2, nærmere sagt hadde til jeg klarte å knuse den og fargene begynte å "flyte" sammen på skjermen. Dustin.no (Jeg bestilte den derfra.) tokk den inn som en garantisak. Jeg kjøpte den for 4900 hos Dustin.no. De vil repaere skjermen og sende telefonen tilbake til meg, MEN jeg vil ikke at de skal gjøre det fordi man kan kjøpe Note 3 til 5000 hos netshop.no. Hvorfor få den gamle når jeg kan få den nye? (Jeg vet at telefonen er verdt mindre nå, men de sender allikevel tilbake hele summen hos andre nettbutikker.) Men jeg vet ikke om det fins en regel en lite snutt av informasjon eller noe som helst jeg kan komme opp med mot dustin.no for de skal gi tilbake pengene mine eller sende meg en note 3 istedenfor en note 2. Dette her ville neppe ha vært en sak hos komplett.no. De ville ha gitt mine penger tilbake. Hejlp! Takker for svarene på forhånd. - A Desperate Man Nei 1 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Tror jeg skal kaste den gamle telefonen min i bakken jeg også, slik at jeg kan få den nye modellen som har kommet ut gratis. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå