Gå til innhold

Emnetittel endret: NSA overvåker mobiltelefoner; diskusjon

Lars26

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10148486

Vil dere legge til noe? går usa for langt?

pls respond

Vanskelig for en "vanlig dødlig" å svare på det spørsmålet, men vi liker å tro at våre "allierte venner" bare vil oss vel ..

Jeg for min del bryr meg ikke om all denne nye overvåkningen, jeg sørger for at egen aktivitet ligger innenfor loven, og begrenser unødig bruk av sånt som er lett å skaffe seg innsyn i for uvedkommende.

Lenke til kommentar

Blir bare provosert av dette. Skal ikke dra alle over samme kam, men tviler på at det er alle i NSA som er like ærlige og greie. Man kan jo spørre seg hvorfor det er krig, hvorfor USA myrder en haug med sivilie pga. sin politiske kamp og tortuerer folk.

Er ikke så naiv at jeg tror NSA er så mye bedre, og av prinsippielle grunner vil jeg ikke la meg bli overvåket av dem.

Det er på tide at ting blir kryptert! Vi kan tydelig se hvor utviklingen går! Det er ingen tvil om at maktene vil ha enda mer overvåkning. Det drives mye forskning på ansiktsgjenkjenning, kameraer, roboter og digital teknologi.

Dette er bare begynnelsen! Det er på tide å gjøre motstand før det går av hengslene. Vi vet dette, hva er det vi ikke har kjennskap til? Hvilke andre ting er det NSA og andre organisasjoner holder hemmelig?

Skal vi virkelig være så ignorante og naive at vi lar denne utviklingen gå enda lenger?

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Vanskelig for en "vanlig dødlig" å svare på det spørsmålet, men vi liker å tro at våre "allierte venner" bare vil oss vel ..

Jeg for min del bryr meg ikke om all denne nye overvåkningen, jeg sørger for at egen aktivitet ligger innenfor loven, og begrenser unødig bruk av sånt som er lett å skaffe seg innsyn i for uvedkommende.

I utgangspunktet en ok holdning å ha så lenge man har tillit til at det bare er det de som overvåker er interessert i. Det som foregår er egentlig en massiv kartlegging på personnivå og relasjonsnivå. Profileringsmulighetene som er mulig å dra ut av dette er helt ufattelig for folk flest. Jeg har litt kjennskap til den algoritmekverna som Google har, og den er egentlig ganske skremmende. Har ingen planer om å ta over verden, men jeg misliker det de kan misbruke den informasjonen til. Du er velkommen til å bruke Googles tjenester så lenge du ikke er anonym.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...