Schreiber Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jeg har hatt Win 8 en god stund, og er svært fornøyd med det. Win 8.1, derimot... not so much. Det er mye jeg kunne sagt om det (setningen "Konfigurerer noen flere ting" fikk meg til å le høyt), men for å starte et sted: Hvordan starter jeg Win 8.1 i offline-modus? Sånn det er nå starter den med MS-kontoen min, og jeg får ikke til å slå det av. Resultatet er at det tar lang tid å starte Windows, og jeg måtte bruke et helt annet passord enn før. I samme gate: Er det mulig å starte rett på skrivebordet nå? I så fall, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Det er trolig noe som har gått galt om det tar lang tid å starte windows 8.1 , selv med MS kontoen din. Her brukes MS kontoen og oppstartstid fra boot (snurredisk) er vel trolig rundt 40 sek , fra dvalemodus tar det maks 10 sek. Har du sjekket kontrolpanel - administrative verktøy - hendelseliste og sett om det er loggført noen alvorlige hendelser der? Kjørt oppstartsverktøyet? 1 Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Har du installert noko i ei av mappene som synkroniserar med skydrive? Vi har hatt mange som foreksempel lagrar offline filene til spotify i dokumenter, som blir lasta ned ved oppstart. Bootar forøvring inn til windows frå bios på under 4 sek, med ssd. Guide til å gå rett til desktopen når du loggar inn. Right-click on an empty area of your taskbar. Click on the "Properties" option. Click on the Navigation tab. Click the checkbox to the left of "When I sign in or close all apps on a screen, go to the Desktop instead of Start". Click the "Apply" button in the bottom right corner of the dialog box. Click Ok button. Endret 5. desember 2013 av sogndal94 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Takk, da klarte jeg i det minste å bli kvitt startskjermen. Men det går ennå svært tregt å starte. Har ikke rørt PCen siden jeg installerte Win 8.1 i morges, så har ikke installert noe eller lagret noe som krever skyen. Klarte etter litt rot å finne avansert brukerkontroll, og ser at hele greia er lagret som Lokal Konto, ikke Sentral Konto. Mulig det bare er PCen som begynner å bli treg. Jaja, liten vits å oppgradere. Trenger bare fart til spill, og har konsoll til det. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 På de pcene jeg har gått over til Win8.1 har jeg bare merket at de føles mye raskere ut enn med windows 8. Men som alltid når du oppgraderer på den måten du har gjort (ikke clean install) så kan jo feil oppstå. Vil kanskje tro det er noe drivere som ikke er helt oppdatert? Har du gått inn på sidene til produsentene av den ulike hardwaren din å lastet ned de nyeste driverne de har tilgjengelig? Det har 100% garantert ingen ting å si på hastigheten når det kommer til MS kontoen. Så det er noe annet. 1 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Skjønner ikke helt.. Fra helt avslått maskin til skrivebordet bruker maskinen her ca. 30 sek. inklusive skrive passordet. Men da har Windows noen forsinket oppstartprogrammer som jeg ikke har oversikt over. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Har du lagt inn drivere til windows 8.1? Har merket ofte at drivere (skjermkort, chipset osv) fra windows 8 ikke fungerer som de skal i 8.1. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Maskina(se min profil) var levert med Windows 8. Jeg kostet på Pro. Den er automatisk og gratis oppdatert til 8.1 fra et valg på systemsiden. Jeg har sett at Acer har nye drivere, men jeg har ikke giddet. Trodde jeg skulle ta en reinstallasjon eller to for å bli fornøyd. Men maskina går Rock steady, og da så. (ikke "skrue" på ting som er ok) Må si jeg ergrer meg over all den dritt dårlige omtalen noen kommer med. Endret 5. desember 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Vil annbefale at du legger inn de nye driveren uansett sveinsel. Fikser mye bugs på min Acer i windows 8.1. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 ... Må si jeg ergrer meg over all den dritt dårlige omtalen noen kommer med. Det er vel ingen hemmelighet at folk stort sett ikke har likt Windows 8. Så tror mange at Windows 8.1 er redningen og tilsvarer Windows 7, og da blir de jo skuffet. I tillegg er "in place" oppgraderinger, som det veldig mange gjør, oppskriften på trøbbel. En ting jeg har lært i alle mine år innen IT verden, er at man bør sky direkte oppgraderinger som pesten. Man gjør alltid en "clean install" fra .iso/DVD/minnepenn. Så ved at Microsoft har gjort Windows 8.1 kun gratis tilgjengelig via en direkte oppgradering, så har de skapt en mye større andel av folk med problemer, enn om de hadde anbefalt å gjøre en clean install. Men det er jo ikke noe nytt med Win8.1. Jeg følger jo med på en rekke store forum, bl.a flere Microsoft forum, MDL osv, og vet jo at mange har hatt problemer med oppgraderinger, om det så var fra XP til Vista, Vista til Win7, Win7 til Win8 eller nå Win8 til Win8.1. Direkte oppgraderinger skaper en rekke uforutsette problemer, enten med drivere eller programvare. Så problemet skyldes Microsoft ja, men Windows 8.1 fungerer perfekt og bedre enn Windows 8, om du gjør en clean install (altså formaterer pcen først) og passer på å ha de nyeste driverne installert rett etter installasjonen. Jeg har brukt Windows 8.1 siden 10.september (da jeg fikk tilgang via MSDN) så har litt erfaring. 1 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Complexity Ja, du tror vel ikke jeg klarer å holde meg. Jeg kommer nok til å lage en mappe og klargjøre alle driverne. Så skal jeg klargjøre C: sånn at når noe går galt kan jeg ta en ny install uten at det koster meg noe myhken Enig med det du skriver, og den dårlige kritikken kommer ikke fra de som plages og er frustrert. Det sure er fra de "som har hørt at" ..... og er verdensmestere uten å prøvd noe. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå