KroenenKarl Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hei, Har endelig kommet hjem til jul og alle eksamener er i orden og har nå gledet meg til å kunne spille pc spill og prøve ut min nye ps4. Problemet er at jeg har en mor som er glad i å ha 10 youtube faner oppe mens hun skyper med webcam... Så når jeg spiller (spesielt på ps4) så hakker det ofte i online spill. Er det en mulighet å konfigurere routeren min slik at den prioriterer min pc eller ps4? Info: Router: Jensen Scandinavia (AirLink Al59300 v6) (Pris; ca 800) Netthastighet: VDSL linje fra Eidsiva 25/5 Mbit/s PC: Windows 7 Proffesional PS4: Oppdatert til siste patch Dersom det er mer info som trengs, fyr løs! Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Nærmeste du kan komme, er å lage en QoS regel i routeren som gir deg det antallet kilobits du ønsker... Anbefaler at du setter 5Mbit (5000Kilobits) til deg selv og se om det hjelper.. Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Nærmeste du kan komme, er å lage en QoS regel i routeren som gir deg det antallet kilobits du ønsker... Anbefaler at du setter 5Mbit (5000Kilobits) til deg selv og se om det hjelper.. Takk for svar! Noen tips / guider på hvordan jeg gjør dette? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Du må logge deg inn på routeren, finne QoS menyen og legge inn relevante data der... Prøv å google modellen din og QoS Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hvis du ikke får til QoS i routeren, så kan du se på Netlimiter. Det er et program som du kan legge inn på maskinen til din mor. Der kan du f.eks sette maks hastighet til 10Mbit hos henne. Da vil du ha god "ping" på resten av nettverket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå