jegruslerbortogtarenøl Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jeg tenkte at jeg skulle være den hvite ridderen til hest og komme dama til unnsetning og ordne wifi til henne før jul....selvsagt helt uten baktanker om passende belønning....nuvel Hun har bredbånd og tv gjennom canal digital, og jeg fikk henne til å se under boksen hva produsenten het. Der stod det Cisco. Er disse CD-boksene pripne på merkevalg av routere, eller kan jeg kjøpe hva som helst??? Anbefalninger mottas til rundt 500-lappen og gjerne fra enten: Lefdal, Elkjøp eller Spaceworld. På forhånd takk Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Har selv Canal Digital, dog med Thomson modemet, men Cisco modemet skal ikke være kresen i det hele tatt... Har en Asus RT-AC66U router og det funker som et lite helv....... Ville ikke ha gått for noe dårligere enn en Asus RT-N56U router... Når det er snakk om routere, så glem Elkjøp, Lefdal og Spaceworld, med mindre de faktisk har Asus routere.. Og ja, jeg holder med Asus, da routerene er noe av det beste jeg har vært borti på hjemmeutstyrsfronten.. 500,- kan fort bli i minste laget FYI... Viktig å legge littegrann i routeren, da den er hovedboksen i nettverket ditt og trenger litt kraft for å holde seg stabil og for å klare å ta unna all trafikk, samt at de bedre (dyrere) routerne ofte har mye bedre signalstyrke/dekning (og 5GHZ) enn de billige drittmodellene.... Lenke til kommentar
jegruslerbortogtarenøl Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Har selv Canal Digital, dog med Thomson modemet, men Cisco modemet skal ikke være kresen i det hele tatt... Har en Asus RT-AC66U router og det funker som et lite helv....... Ville ikke ha gått for noe dårligere enn en Asus RT-N56U router... Når det er snakk om routere, så glem Elkjøp, Lefdal og Spaceworld, med mindre de faktisk har Asus routere.. Og ja, jeg holder med Asus, da routerene er noe av det beste jeg har vært borti på hjemmeutstyrsfronten.. 500,- kan fort bli i minste laget FYI... Viktig å legge littegrann i routeren, da den er hovedboksen i nettverket ditt og trenger litt kraft for å holde seg stabil og for å klare å ta unna all trafikk, samt at de bedre (dyrere) routerne ofte har mye bedre signalstyrke/dekning (og 5GHZ) enn de billige drittmodellene.... Jeg glemte kanskje å nevne hvilken trafikk hun skal bruke wifien til. Hun har en Mac + 2-3 andre epleskrotter som i all hovedsak skal brukes til å surfe med, så jeg trenger ikke å punge ut så veldig. Selv skal jeg oppgradere fra en sur, gammal Jensenruter av førkrigsmodell til Asus rt-n66u i helga, så jeg håper at dine lovord om Asus-ruterne slår til Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Er det snakk om 2, 25, 50 eller 100 MBps abonnement fra CD? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jensen = Den erfaringa jeg har med Asus, er top notch! Har ikke prøvd dem med DD-WRT eller Tomato etc, som skal gjøre dem enda bedre, men de er bra nok uten syns jeg, så du tråkker ikke feil med en Asus router i hvertfall... Og som zanta sier, hvilken hastighet har hun? Er et ganske relevant punkt å tenke over når man skal handle router... N56'n skal fint takle <100Mbit, men ved disse hastighetene, så kan det være mulig at det å hoppe opp et hakk imodellnimmer ikke er så dumt... Men hvis det er lavere hastighet hun har, så skal 56'n være midt i blinken... Lenke til kommentar
jegruslerbortogtarenøl Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Er det snakk om 2, 25, 50 eller 100 MBps abonnement fra CD? Ja...eller noe sånt. Your guess is as good as mine. Som sagt, så er hun ikke akkurat kravstor på hverken hastighet eller bruk, så jeg vil ikke tro at hun har noe feinschmekker-abonnement akkurat. Lenke til kommentar
jegruslerbortogtarenøl Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Jensen = Den erfaringa jeg har med Asus, er top notch! Har ikke prøvd dem med DD-WRT eller Tomato etc, som skal gjøre dem enda bedre, men de er bra nok uten syns jeg, så du tråkker ikke feil med en Asus router i hvertfall... Jeg gleder meg til å sette opp det nye asus-vidunderet mitt i helga Helgekosen er sikret Dama får pent vente til neste helg....men jeg liker IKKE at hun skal få noe tilnærmet like bra som jeg selv har anskaffet meg 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hvis TS ikke vil spandere så mye på dama, så kan Asus RT-N12 være et alternativ... Bare pass på å oppdatere til ny FW. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Linksys E1200 er rimelig og sikkert grei nok til en quinde. http://www.lefdal.com/product/data/nettverk-og-routere/LINKSE1200/linksys-n300-wi-fi-n-router-e1200 Det største minuset er at den har litt kort rekkevidde. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Skjønner at du har et budsjett her, men unngå de billigste ruterene om du ønsker et godt og stabilt trådløst nettverk. Har selv opplevd masse problemer med billigere rutere, og hjelper mange i året med slike problemer. Slenger meg på at Asus er et veldig godt produkt (men har hatt noen slitsomme problemer i starten). Har også hatt god erfaring med Linksys (Cisco) ruter her hjemme i flere år. Man må også passe på at ruteren faktisk takler netthastigheten, som fort blir et problem med 50 og 100mbit linjehastigheter. Lenke til kommentar
jegruslerbortogtarenøl Skrevet 6. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2013 Tusen takk for hjelpen, folkens! Jeg har sånn halvveis bestemt meg for å prøve den Linksysruteren som ærverdige Herr Oppholdsnes linket til litt lenger opp i tråden. Jeg tror den vil passe bra i en liten to-roms byleilighet. Blir det ikke "noe på meg" nå, så vet ikke jeg altså Jeg ønsker Dere alle en riktig god og fredfylt jul! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Dersom hun bor i en leilighet eller i et tettbebygget område ville jeg ikke valgt en router som kun støtter 2.4 GHz, men en med dual band (altså 5 GHz i tillegg). Dersom du er begrenset til Elkjop, Lefdal og Spaceworld er dette billigste alternativ: http://www.spaceworld.no/display.aspx?menuid=0&prodid=47396 Lefdal/Elkjop har denne: http://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/DIR810AC/d-link-wireless-ac750-dual-band-cloud-router som støtter AC-standarden i tillegg. Den koster forøvrig 359 på dustinhome.no: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1871940 så du kan prøve deg på en prismatch hos Elkjøp/Lefdal. Endret 6. desember 2013 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå