SAJensen Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jeg hars i lengere tid vært på jakt etter en DAC som kan konvertere digitale signaler fra DVD, Altibox og Apple TV til noe min gamle Denon DMA 1500 AE stereo forsterker kan klare å ta imot. Det viser seg å ikke være så lett - i hvert fall ikke uten å måtte betale svært mye for det. Jeg la for en tid tilbake ut en tråd med spørsmål om dette - så langt ikke noe svar.Derfor lurer jeg p åom det kan være enklere å rett og slett bytte til en forsterker som kan ta alle disse digitale signalene direkte.Problemet er at jeg ikke har noe ønske om surround lyd - i hvert fall ikke med det første. Jeg har et par Dali Mentor 1 og en Mentor Sub som jeg er veldig glad i lyden fra. Jeg ønsker å fortsette å bruke kun disse høyttalerne.Så da lurer jeg på om et surround forsterker i det hele tatt egner seg til stereo bruk.... og hva vil tilsvare min DMA 1500 AE lydmessig/kvalitetsmessig, f.eks. i Denon surround?Takk for at du tok deg tid til å lese Lenke til kommentar
j-- Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Har vært i akkurat samme bås som deg i lang tid. Nærmeste jeg har kommet i DAC er NAD M51 Direct Digital DAC, som ligger på mellom rundt 15000,- ny. Den har 2 * HDMI inn og 1 * HDMI ut, noe som er litt lite for min del. Har endt med å kjøpe en kraftig surroundreceiver nå for å drive mitt stereooppsett, får se hvordan det blir. 1 Lenke til kommentar
SAJensen Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Har vært i akkurat samme bås som deg i lang tid. Nærmeste jeg har kommet i DAC er NAD M51 Direct Digital DAC, som ligger på mellom rundt 15000,- ny. Den har 2 * HDMI inn og 1 * HDMI ut, noe som er litt lite for min del. Har endt med å kjøpe en kraftig surroundreceiver nå for å drive mitt stereooppsett, får se hvordan det blir. Så Surround receivere fungerer helt greit til stereo) ...så får man ev. spare til 2-4 ekstra høytttalere en gang i fremtiden.... Ser ut til at DAC'en du linker til har gått noe ned i pris, men 12.000 kr er også i overkant for meg:( Endret 5. desember 2013 av SAJensen Lenke til kommentar
j-- Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Vi får se, nye forsterkeren står på postkontoret og venter på å bli hentet :-) Kjører også Denon-anlegg nå, men da med preamp + monoblokker. Blir vondt å kvitte seg med de, kjenner jeg, fantastiske komponenter. Link til annonsen om noe skulle være interessert i å ta en titt. ---------- Så forresten den DAC-en ligge ute på hifisentralen til 8000,- brukt, Da begynner det å nærme seg en levbar pris. Skal visst være en finfin DAC. Lenke til kommentar
SAJensen Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Da regner jeg med å høre fra deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå