Zeph Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 HK-produsentene kan vel ikkje legge WIndows på alt. Hmmmm...men de går vel ikkje med på eit kompromiss heller. Windows får lage sine egne HK dersom de skal ha egen BIOS og synest eg. Kanksje lunix-dediserte HK. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 FOR GUDS SKYLD NEEEI!!!*henger meg i solidaritet til linux* Linux er for hobby mekkere... Windows 2003 er da kongebra! Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 FOR GUDS SKYLD NEEEI!!!*henger meg i solidaritet til linux* Linux er for hobby mekkere... Windows 2003 er da kongebra! det er ikke snakk om hva som er bra eller dårlig, men om frihet til å bruke hvilken software du selv vil! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 M$ vil ikke klare å ta MEG iallefall RedHat linux skal prøves her i gården neste gang jeg skal formatere apropos det med bedrifter, de FLESTE seriøse bedrifter, som har systemer som ikke KAN være nede, kjører Unix eller en Unix-variant (f.eks. linux). Telenor (uansett hva du sier) er et seriøst selskap, kan nesten vedde på at de ikke bruker mange M$ servere til kritiske oppgaver nei... Halleluja, Linux er best! heia heia! Har du begrunnelse for dine utsagn? Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Pöff raskere startopp, dummest jeg har hört. Det har de jo sagt ver bidige gang en ny versjon av windows kom. Win95 klarte det jo glatt pä 20sek. Huff törr ikke og tenkte pä hva som skjer när du fär virus i bios, tjo og hei. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Pöff raskere startopp, dummest jeg har hört. Det har de jo sagt ver bidige gang en ny versjon av windows kom. Win95 klarte det jo glatt pä 20sek. Huff törr ikke og tenkte pä hva som skjer när du fär virus i bios, tjo og hei. Rask booting ja? For å oppfylle kravet om at win98 skulle boote så så mye fortere enn win95 laster man skrivebordet før alt annet i 98... bastards! Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 boote raskere er vel hovedmålet til windows, siden man må reboote hele tia hehehehe Lenke til kommentar
capy Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 får jeg bluescreen i bios, så blir jeg forbanna. Lenke til kommentar
Kalle_^ Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Huff, når folk nevner amiga tenker jeg hele tiden på Kjøleren...Men, uansett, jeg må le... Fy flate som de tullingene i Microsoft kan få lure på hvorfor i alle dager det der ALDRI kommer til å selge.. Uansett, kan ikke noen saksøke de for monopolmisbruk da? (beklager viss det var nevnt tidligere, gadd ikke lese hele tråden :-?) Jeg e enig med AMDfan, dem burde ikke ha lov til å gjøre det.... strir ikke det med nån konkuranse lova eller nåkka sånt?? Men jeg trur ikke det komer til å bli nåkka problem hvis folk er bevist på å velge hk uten MS bios. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Er ikke BIOS uansett på vei ut? Husker ikke hvor jeg hørte det, men det er jo snakk om det, er det ikke? Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 M$ vil ikke klare å ta MEG iallefall RedHat linux skal prøves her i gården neste gang jeg skal formatere apropos det med bedrifter, de FLESTE seriøse bedrifter, som har systemer som ikke KAN være nede, kjører Unix eller en Unix-variant (f.eks. linux). Telenor (uansett hva du sier) er et seriøst selskap, kan nesten vedde på at de ikke bruker mange M$ servere til kritiske oppgaver nei... Halleluja, Linux er best! heia heia! Har du begrunnelse for dine utsagn? Ang. Telenor, så kjører de Unix :wink: dessuten har de fleste seriøse bedrifter skjønt for lengst at windows er så fult av sikkerhetshull at det kan konkurrere med sveitserost.... Lenke til kommentar
tasle Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg bruker Linux. Det gjør ikke meg noe, om M$ får et endelig og definitivt monopol på programvare, mp3, spill, osv. for Windows. En slags ny X-box... Jeg kommer ikke til å bruke verken Windows, aktiveringskoder eller overvåking av min PC. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 La Computer.org / IEEE lage en åpen standard som gjør det mulig å integrere OS og BIOS. Vi vil velge os og software selv. Personlig kjører forskjellige os til forskjellige oppgaver og har tenkt å fortsette med det. Regner med at konkurransemyndighetene ikke tillater hva som helst. Her bør de sette foten ned. Håper ikke dette blir et problem. Linux, BSD, OSX, WINNT er alle gode og modne os. Skjønner ikke hvorfor folk skal drive å styre unna hverken det ene eller det andre. Debatten om åpne standarder og DRM etc. er mye viktigere enn å krangle om hvilket os som er best. (Selv om det er mye enklere å fortelle om Linux's fortreffelighet eller at det er bugs i Windows) Til syvende og sist er friheten til å velge og sunn konkurranse mellom flere produsenter det viktigste. Ser flere snakker om monopol. Det er skremmende. Nå har Symantec spist PowerQuest også. Vår kjære Trustix er ikke i blandt oss lenger. Trist at vi bare skal ha giganter som nettopp Symantec, Oracle, IBM, SUN, CA etc. Håper RH, SUSE, Ahead, Norman, Opera, Snow og andre søte små bedrifter holder seg i live. "Gratis" prosjektene er jo artige, men holder de... Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Dette stinker så Palladium at jeg blir kvalm. De skal vel presse dette inn på alle MB-produsentene også. De som ikke vil legge inn dette, får vel ikke en driver til å fungere etterpå antar jeg. Tragisk... Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Shicca: Skremmende, nei slik tror jeg ingen vil ha det. Heldigvis så overlever de ikke uten kunder og det finnes drøssevis av alternativer. Velger å tro å håpe at det blir lett å velge i fremtiden også. Monopoler må vi unngå. Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 boote raskere er vel hovedmålet til windows, siden man må reboote hele tia hehehehe hehe Rebooting is for adding new hardware! Maskina min står nå på nesten hele tiden så om den bruke 10sek eller 5 minutter på å starte er det ett fett for meg. Man har da alltids noe man kan slå ihjel litt tid på, dobesøk f.eks. Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 1. dette blir aldri gjennomført pga. konkuranse loven.. 2. hvis det nå ble gjennomført ville hackere finne koden, lage en patch/crack som ordnet alle problemene 3. det hele kunne til og med ha en positiv (etter mitt syn) effekt, fordi flere ville gå vekk fra M$ og over til feks. linux Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 1. dette blir aldri gjennomført pga. konkuranse loven..2. hvis det nå ble gjennomført ville hackere finne koden, lage en patch/crack som ordnet alle problemene 3. det hele kunne til og med ha en positiv (etter mitt syn) effekt, fordi flere ville gå vekk fra M$ og over til feks. linux Ja... man skal aldri si aldri, men jeg er enig her. Lenke til kommentar
GNUfreak Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg tror jeg sier meg enig i allerede uttalte ytringer; Slike BIOS vil bli stoppet med hensyn til konkuranse og valgfrihet. Om Slike BIOS likevel skulle bli tillatt, skjønner jeg ikke annet enn at Microsoft nok en gang prøver å monopolisere seg selv. En åpen standard ville vært til fordel for alle, også Microsoft, i og med at de kunne bidratt på en enklere måte å lage bedre produkter, til mer fornøyde brukere. Men Microsoft tror ikke de kan tjene nok penger på dette, så det blir det vel neppe noe av. Personlig er jeg glad for at jeg kjører Linux der bruk av DRM og andre tullete/flåsete "sikkerhets-funksjoner" ikke er like aktuelt. Microsoft slår på en måte her nok en spiker i sin egen kiste, for mens Linux og egentlig samtlige operativ systemer åpner for valgfrihet, o.l. sørger Microsoft for å tabbe seg ut med slike "løsninger". Jeg tror ikke Microsoft er noen trussel her, men jeg tror de prøver å være det - og jeg liker det ikke. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Dere glemmer at en gjennomsnittlig forbruker ikke har peil i det hele tatt. Tror du folk som kjøper pc på elkjøp i det hele tatt vet hva DRM er? Eller at det finnes andre operativsystemer enn windows? Tror du de bryr seg? Neppe. Sad but true ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå