Sanchez_ Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hei! Jeg eier en Samsung SpinPoint F3-harddisk som er ca to år gammel. Etter at jeg for omtrent et år siden kjøpte en SSD som ble erstattet som disk for OS'et, har jeg brukt SpinPoint'en som en backup-disk. Eneste problemet jeg har med det er at jeg føler den går ganske tregt. Hvis jeg ikke har vært innpå den eller åpna en fil derfra på en stund, og åpner den opp i exploreren, loader den veldig tregt. Hvis jeg dobbeltklikker på en mappe, tar det gjerne 2-3 sekunder før mappen åpnes, akkurat som om den trenger å våkne opp av en slags hvilemodus. I tillegg når jeg kjører tester på den som prøver ut videorecording, klarer jeg ikke å havne under 100 MB/s i hastighet, noe som jeg føler er litt lite for en 7200 RPM. Den utgaven er ikke tilgjengelig hos Komplett lengre. Når jeg ser på spesifikasjonene til harddisken, ser jeg at det er noen ting som skiller seg ut fra populære disker i dag: Den har blant annet 32 MB cache, mot 64, som ser ut til å være det vanlige. Så spørsmålet er: Har jeg rett og slett en for gammel harddisk? Eller er det noe jeg kan gjøre som får den til å gå raskere? Da jeg kjørte OS'et via den, hadde jeg ingen problemer med treghet i mapper. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Gå inn på strømalternativer i windows - > Endre planinstillinger og så til avansert. Finn harddisk og se hvor lang tid det tar før den går i dvale. Om du ikke vil den skal gå i dvale sett 0 i feltet. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Det tar nok tid for at den går i dvalemodus som nevnt over. Jeg synes det er en kjekk funksjon, da mine lagringsdisker ikke behøver å snurre så lenge jeg ikke bruker dem. 100MB\s høres ikke så veldig galt ut forresten. Min Samsung Spinpoint 1TB leverer ca 100MB\s. Min Seagate 1TB leverer nermere 200MB\s, men den er rimelig ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå