Mann1982 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Hei, Jeg lurte på om hvor mye lønn kan jeg forvente som regnskapsmedarbeider etter fullført 1 semesters relevant fagskole utdanning? *Jeg har ikke noe relevant høyskole utdanning eller relevant arbeidserfaring. Jeg har bare generell studiekompetanse Er det noen som har noe peiling, erfaring eller kunnskap om dette? Jeg spør det bare for å få hjelp til å vurdere om det er verdt det eller ikke. Endret 5. desember 2013 av Mann24 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Det definitivt beste svaret får du dersom du ringer eller sender ein epost til personen som står som referanseperson på jobbannonsa. Dersom du ikkje viser til ein bestemt annonse så må du nesten ringe firma som ansetter regnskapsmedarbeidere. I utgangangspunktet så står bedrifta heilt fritt til å betale så mykje eller lite som dei vil (innanfor visse grenser for kva som er sosial dumping). Her er det fri konkurranse og den enkeltes forhandlingseigenskapar som rår. Men dersom det er snakk om ei bedrift som har inngått tarfikkavtale med fagforeininga så vil det finnes noken minimumlønner basert på utdanning og erfaring. Normalt sett blir du då tilbudt det som er minimumslønna etter tarfiffavtalen. Med forbehold om endringer så ligger vell minimums tarifflønn for fagarbeidere (altså mellom stillinger som ikkje har krav til utdanning og stillinger som har krav om høgare utdanning) på ca 300 000(+) kr i året for dei som ikkje har arbeidserfaring frå før. Men her må du nesten kvalitetsjekke. Enkelte arbeidstakere vil betale mykje meir for ansatte som dei har tru på sjølv om dei ikkje har alverden med erfaring og utdanning. Lenke til kommentar
Mann1982 Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Tarifflønn for fagarbeidere? Hvor kan jeg finne informasjon om disse tariff-lønna? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Du må fyrst sjekke om bedrifta er bundet av ein tariffavtale eller ikkje, deretter må du leite opp kva tariffavtalen omhandler. Eg antar at det nok er handel og kontor som er den mest aktuelle fagforeininga for ein slik type jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå