Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tilbringe julen alene?

Anbefalte innlegg

Du kunne kommet til meg, men da blir det pinnekjøtt og julemiddag, eventuelt svineribbe i tillegg. Er ikke sånn at jeg bryr meg så ekstremt mye, men liker julemiddagen :)

Har minimalt med julepynt da. Ei stjerne og en duk, haha.

Hehe, helt motsatt her, masse julepynt men kaker og mat får andre ta seg av ;) Og tusen takk for tilbudet! :) Jeg leter ikke etter noen altså, men hvis flere synes det er stusselig å sitte alene hadde det vært koselig å møttes. Men jeg er aller helst ute etter noe som er veldig lite juleprega, nettopp fordi jeg sliter med tanken på julekveld uten vesla mi.. Vi har ekstra julekveld når hun kommer hjem, med mat og gaver da, så jeg trenger kun å glemme at det er jul frem til 5.dag eller noe ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff da :( Blir så trist når jeg leser sånt som dette. Har dere sjekka ut julesentralen til VG? Det er også mulig å jobbe som frivillig på julaften (dette hadde jeg tenkt til)

Jeg hadde egentlig ikke store planene om å dra til min mor i år pga mye styr, men jeg velger å dra likevel siden jeg må tenke litt på min søster som da blir sittende der ganske alene fordi min bror ikke gidder å dra dit. Men jeg blir der minst mulig da. Skal feire jul med kjæresten den 22 og drar da den 23 til min mor, så jeg får hele 3 julaftener i år. Nyttårsaften har jeg ikke planlagt enda, men har lyst å være sammen med kjæresten. Kan dog hende han skal jobbe, men da klarer jeg å feire alene til han kommer hjem igjen :)

Lenke til kommentar

Koselig initiativ, men det å feire jul alene trenger ikke være så trist. I fjor feiret jeg jul i Xian i Kina med en kompis, vi tok et par øl og spilte kort med en finsk kar og noen tsjekkiske jenter på hostellet. For meg var det minst like trivelig som å oppleve alt maset som kommer med å feire med familien.

Så hvis du er alene og du har muligheten - reis til en spennende by og møt noen andre som også er alene ;)

Endret av Gebby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Koselig initiativ, men det å feire jul alene trenger ikke være så trist. I fjor feiret jeg jul i Xian i Kina med en kompis, vi tok et par øl og spilte kort med en finsk kar og noen tsjekkiske jenter på hostellet. For meg var det minst like trivelig som å oppleve alt maset som kommer med å feire med familien.

Så hvis du er alene og du har muligheten - reis til en spennende by og møt noen andre som også er alene ;)

Var på Gran Canaria i fjor, med en kompis (og familien hans) og det var veldig deilig. 25 grader slår aldri feil :D . Veldig deilig å slippe maset også :) .

Nå vil jeg forsåvidt ikke anbefale Gran Canaria så veldig mye, da jeg fikk inntrykket av alle prøvde å svindle meg hele tiden, men var veldig artig :) .

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mamma døde forrige høst så jeg skal feire jul sammen med faren min i år. Forrige jul var han med på en felles feiring men i år skal alle spres.

Blir rart...

Det kan jeg skjønne blir veldig rart ja. Høytider er ekstra vonde når man har mistet noen. :( Kondolerer.

Kan ikke du og faren din møte flere på et eller annet vis?

Lenke til kommentar

I fjor fikk jeg ikke fri fra jobben i jula (selv om jeg sendte inn ferieønsket mitt et halvt år i forveien), så da hastefeiret jeg julaften den 21. desember med barna mine og samboeren, kjippet dem på første fly til hennes familie og tok på meg alt av ekstravakter på jobb.

Jobbet doble skift hele juleuka (07:00-21:00). Stekte meg en grandis etter jobb før jeg gikk rett i seng. Det var ikke den beste julaften i livet mitt, men det var ikke så ille som folk skal ha det til heller synes jeg.

Når det er sagt ønsker jeg ikke å jobbe en eneste julaften i resten av mitt liv.

Lenke til kommentar

I fjor fikk jeg ikke fri fra jobben i jula (selv om jeg sendte inn ferieønsket mitt et halvt år i forveien), så da hastefeiret jeg julaften den 21. desember med barna mine og samboeren, kjippet dem på første fly til hennes familie og tok på meg alt av ekstravakter på jobb.

Jobbet doble skift hele juleuka (07:00-21:00). Stekte meg en grandis etter jobb før jeg gikk rett i seng. Det var ikke den beste julaften i livet mitt, men det var ikke så ille som folk skal ha det til heller synes jeg.

Når det er sagt ønsker jeg ikke å jobbe en eneste julaften i resten av mitt liv.

Er vel ingen som sier det er ille å jobbe til ni for så å ha i seg mat og legge seg. :) Har man noe å gjøre så slipper man at tankene flyr. Men å sitte hele dagen alene, vite at alle samler seg andre steder og telle timer til dagen er over, det er noe annet..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, helt motsatt her, masse julepynt men kaker og mat får andre ta seg av ;) Og tusen takk for tilbudet! :) Jeg leter ikke etter noen altså, men hvis flere synes det er stusselig å sitte alene hadde det vært koselig å møttes. Men jeg er aller helst ute etter noe som er veldig lite juleprega, nettopp fordi jeg sliter med tanken på julekveld uten vesla mi.. Vi har ekstra julekveld når hun kommer hjem, med mat og gaver da, så jeg trenger kun å glemme at det er jul frem til 5.dag eller noe ;)

Jeg har kun et lite juletre (som står på et lite bord) :p

Ellers så blir det nok en flaske god whiskey og en film julekvelden kan jeg tenke meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hepp!

Vi kan opprette en egen chatte-tråd her i forumet for de enslige i Julen.

Tråd som åpnes lillejuleaften. og stenges etter 2. juledag.

:)

Hepp!

Noen her som er flink til å starte en egen chatte- tråd for enslige og ensomme som nevnt i posten min?

Vi skal prioritere tråden da og skal åpnes i dag.

Mvh

Admin :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...