Cuneax Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Da snakker vi <em>retina</em>-oppløsning.– Apple tester ut 4K i neste iPad Lenke til kommentar
martinm961 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Gleder meg til å se en iPad med den oppløsningen! 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Er jeg den eneste som kunne tenkt meg en 27" 4k PC-skjerm laget for gaming? Men det er vel ikke der pengene ligger. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Er ikke 4K litt bortkastet på et nettbrett? Spill osv som kjører i den oppløsningen vil jo kreve ekstremt mye. Om de halverer oppløsningen (eller beholder dagens), så kan de jo heller utnytte CPU\GPUen, slik at man får god grafikk i de spillene som er. Lenke til kommentar
covah Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Ikke nok med det, det trekker vel en god del mer strøm også? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Er ikke 4K litt bortkastet på et nettbrett? Spill osv som kjører i den oppløsningen vil jo kreve ekstremt mye. Om de halverer oppløsningen (eller beholder dagens), så kan de jo heller utnytte CPU\GPUen, slik at man får god grafikk i de spillene som er. Med tanke på skjermen på selve brettet vil du neppe oppleve gigantiske forskjeller. Men største fordelene ligger jo ved å koble ipaden til en 4K TV så kan du faktisk spille av 4K materiale eller oppleve ipaden i 4K. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Er jeg den eneste som kunne tenkt meg en 27" 4k PC-skjerm laget for gaming? Men det er vel ikke der pengene ligger. Prisen på skjermen er èn ting, prisen på riggen som må til for å drive spill i en slik oppløsning i 60fps + derimot ... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Med tanke på skjermen på selve brettet vil du neppe oppleve gigantiske forskjeller. Men største fordelene ligger jo ved å koble ipaden til en 4K TV så kan du faktisk spille av 4K materiale eller oppleve ipaden i 4K. Nå tror jeg jo poenget med var at de jobber med 4K display til iPaden. Støtte for 4K oppløsning på eksterne skjermer bør jo være en smal sak. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 4K er en fin oppgradering om det kommer, selv om apple har malt seg litt opp i ett hjørne med den dustete retina-betegnelsen, hva er høyere ppi på tablet? Enda mer retina? AtW Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 4K er en fin oppgradering om det kommer, selv om apple har malt seg litt opp i ett hjørne med den dustete retina-betegnelsen, hva er høyere ppi på tablet? Enda mer retina? AtW Ultra-Retina vel. duh... Lenke til kommentar
MrL Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Nå tror jeg jo poenget med var at de jobber med 4K display til iPaden. Støtte for 4K oppløsning på eksterne skjermer bør jo være en smal sak. Poenget? Poenget var jo nettopp det du ikke tok. Du spurte om 4K skjerm er bortkastet på nettbrett. Nei det er ikke bortkastet, fordi det tvinger produsentene til å lage bedre CPU'er som også støtter høyere skjermoppløsninger ut fra ipaden, så den kan brukes som mediaspiller. Hadde vi ikke fått en 4K display, hadde neppe ipaden fått CPU'er med støtte for 4K heller. Med tanke på bilde har dagens retina lang igjen til å oppnå høyeste PPI øye kan se, derimot 4K er omtrent der, på en 10 tommer. Men igjen, poenget er at 4K handler om mer enn bare bildet på ipaden. Endret 5. desember 2013 av MrLG Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 . Hadde vi ikke fått en 4K display, hadde neppe ipaden fått CPU'er med støtte for 4K heller. Er jo allerede GPUer idag som støtter 4K. Google Qualcom Lenke til kommentar
MrL Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Er jo allerede GPUer idag som støtter 4K. Google Qualcom Vel som jeg sa, Hadde vi ikke fått en 4K display, hadde neppe ipaden fått CPU'er med støtte for 4K heller. Lenke til kommentar
FB.600001022100605 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 4K er en fin oppgradering om det kommer, selv om apple har malt seg litt opp i ett hjørne med den dustete retina-betegnelsen, hva er høyere ppi på tablet? Enda mer retina? AtW Ultra-Retina vel. duh... Nope... Retina 2, retina 2s, retina 3, retina 3s osv osv Lenke til kommentar
FB.600001022100605 Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 1080p er 2K. Wait, what? No? Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Wait, what? No? Wikipedia om 4K oppløsning: The top-end regular HDTV format, 1080p, qualifies as 2K resolution, having a horizontal resolution of 1920 pixels, with a vertical resolution of 1080 pixels. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg