JanThore Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Er det noen som kan fortelle meg forskjellen på high og normal oppløsning ? Har et Olympus 5050-z som på alle bilde størrelser har et valg på enten high eller normal. Hvis jeg velger 1600*1200 på high får jeg plass til 181 bilder og på normal får jeg 515 bilder begge på 1600*1200. (256mb kort) Tok et likt bilde for å se om jeg så forskjell, men jeg så ikke noe med min øyne hvertfall hehe :o Så hvis noen har en forklaring og en anbefalling på hvem som er bedre å bruke, hadde dette vært fint Lenke til kommentar
tunheim Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 High og normal har ikke noe med oppløsninga å gjøre, det omtaler kvaliteten. Høy komprimering gir lav kvalitet, men også liten fil. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Så hvis noen har en forklaring og en anbefalling påhvem som er bedre å bruke, hadde dette vært fint Som tunheim sier er det kompresjonsnivået som er forskjellig. Høy kompresjon (normal quality) er bra hvis du må ta mange bilder, og ikke kan laste over til PC, i alle andre sammenhenger er det like greit å velge 'high quality' (lav kompresjon). Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Kan kanskje legge til at på mange kamera vises det liten kvalitetsforskjell på bilder i high og normal kvalitet. Se om det ikke stemmer hos deg også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå