avp Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Hei!Jeg trenger hjelp med en oppgave her, har prøvd å løse den, men sitter helt fast! 2,4 - 0,6cos(pi/4 x) = 1,8 x E [0,12] Har regnet og kommet frem til cos(pi/4 x) = 1 Tenker videre at (pi/4 x) = 0 + k *2pi eller (pi/4 x) = pi + k*2pi Men jeg kommer ingen steder etter dette! Har jeg i det hele tatt gjort det riktig?? Fasiten skal være {0,8} Takk for hjelp! Endret 4. desember 2013 av avp Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 jeg får {0, 4, 8, 12} Lenke til kommentar
Pentel Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Hei! Jeg trenger hjelp med en oppgave her, har prøvd å løse den, men sitter helt fast! 2,4 - 0,6cos(pi/4 x) = 1,8 x E [0,12] Har regnet og kommet frem til cos(pi/4 x) = 1 Tenker videre at (pi/4 x) = 0 + k *2pi eller (pi/4 x) = pi + k*2pi Men jeg kommer ingen steder etter dette! Har jeg i det hele tatt gjort det riktig?? Fasiten skal være {0,8} Takk for hjelp! Det første du gjorde er riktig, er bare å fortsette utregningen Endret 4. desember 2013 av Pentel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå