Hoppsann Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 hei, jeg går i 9. klasse og sliter veldig med matte undervisning. Fra barneskolen og til ungdomskolen har motivasjonen og lysten til å lære i dette faget stupt. Jeg har en lærer som elever har klagd på i en årrekke, og vår klasse sendte også et brev til administrasjonen om denne læreren, dette var et brev hvor alle som var enig skrev under, og det gjorde alle. Tilbakemeldingen var at dette var mobbing/ uthenging, og en underskriftskampanje og at vi skulle nærmest føle oss skyldige, dette er drøyt 1 år siden. Når jeg begynte på ungdomskolen lå karakteren i matte på 4+ og 4 men etterhvert har den sunket og sunket og første prøven i 9. fikk jeg faktisk 1+ ! Dette er jo en helt fantastisk dårlig prestasjon på en prøve i 9. klasse. Jeg har etterhvert kranglet meg til en gruppe for de dårligste i klassen hvor vi kommer med en annen lærer i timene. Men problemet mitt er. Hvorfor skal de som også ville bytte ut læreren sitte i timen med læreren? Er det virkelig så vanskelig å skjønne at den rett og slett ikke duger i jobben sin etter så mange år med klaging? Er kjempe frustrert og det virker som skolen finner på unskyldninger til elvene begynner i 10. klasse og slutter, så begynner det hele på nytt igjen. Jeg hevet karakteren min i ALLE andre fag til 4 men i matte sank den. Er dette min eller skolen sin skyld? Ser ikke poenget å gå i matte timene hvis læreren ikke klarer å få ro og bruker de mest rare og snodige metoder for å forklare ting som forklares simpelt av studenter på 2. året... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Idioter treffer man overalt i livet. Hvis du virkelig vil lære faget er det beste å slutte å bruke energi på noe det virker som dere ikke klarer å endre, altså læreren. Istedenfor å klage på læreren når du ikke forstå noe, setter du deg ned med boka. Leser for deg selv. Gjør eksemplene på papir. Ja!, selv om du bare kopierer dem fra boka. Overbevis deg selv om at du ikke får lov til å si "dette forstår jeg ikke" før du virkelig har gjort en innsats for å forstå det. Gir læreren dere vanskelige oppgaver så ikke start med disse, gå heller gjennom boka side for side, regn alle de enkle eksemplene. Etter at du forstår det enkle kan du prøve på det som tidligere var vanskelig. Det du skriver viser at du fra før har feil innstilling, du har overbevist deg selv om at det er læreren og systemets feil at du ikke kan matematikk. Lenke til kommentar
Hoppsann Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Idioter treffer man overalt i livet. Hvis du virkelig vil lære faget er det beste å slutte å bruke energi på noe det virker som dere ikke klarer å endre, altså læreren. Istedenfor å klage på læreren når du ikke forstå noe, setter du deg ned med boka. Leser for deg selv. Gjør eksemplene på papir. Ja!, selv om du bare kopierer dem fra boka. Overbevis deg selv om at du ikke får lov til å si "dette forstår jeg ikke" før du virkelig har gjort en innsats for å forstå det. Gir læreren dere vanskelige oppgaver så ikke start med disse, gå heller gjennom boka side for side, regn alle de enkle eksemplene. Etter at du forstår det enkle kan du prøve på det som tidligere var vanskelig. Det du skriver viser at du fra før har feil innstilling, du har overbevist deg selv om at det er læreren og systemets feil at du ikke kan matematikk. jeg har fått hjelp, ettersom jeg kranglet meg til det etter jeg fortalte foreldrene mine hvordan timene gikk, det går bedre og jeg håper jeg ihvertfall klarer en 3 på tentamen.... Eneste jeg mener er at folk på 25 år klager på henne og lurer på hvordan hun i det hele tatt kan være en mattelærer ! Det er det jeg synes er så utrolig teit. Rektor på skolen er fullt klar over læreren er et problem men nekter nærmest å gjøre noe med det og bare skyver det framover, og på et punkt på vel dette ta slutt? Og ja, om læreren gir vanskelige oppgaver i lekser eller i timene gjør jeg ikke de.. men i starten forsto læreren seg ikke på det og ga meg heller en anmerkning for å ha gjort feil oppgaver... Jeg har aldri hørt på andre som har en slik lærer og lurer på om jeg skal på en privatskole/vgs når jeg går ut av ungdomskolen rett og slett fordi skolen min har null motivasjon og skyver problemer foran seg til foreldre griper inn og med det går karakterene i dass. Endret 4. desember 2013 av Kaptein-Snorkel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå