Bazze Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hei Har en kompis i USA. Vi sitter begge to med ADSL og lurer på hvordan vi best kan dele filer med hverandre. Hva er best i forhold til sikkerhet og hastighet ?? Takk for svar. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 FTP server. Eller hvis det kun er snakk om et fåtall filer er det nok lettest å sende dem via msn messenger eller lignende Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 FTP server. Eller hvis det kun er snakk om et fåtall filer er det nok lettest å sende dem via msn messenger eller lignende FTP server er dårleg. Det er ikkje sikkert og det er ikkje alle som støttar resume og slikt. Sjølv køyrer eg DC-server som eg har brukar/passordautentisering på, det er enkelt, rimeleg sikkert og lett å administrere(ingen uautoriserte som har vore inne enno). Om du vil at "storebror" ikkje skal sjå kva innhald de sender ville eg ha brukt SFTP server, korleis støtten er for å fortsette på filer veit eg ikkje, men sikkert er det. Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 FTP med implicitSSL , RaidenFTP støtter f.eks dette, om du trenger "sikkehet" må du nesten bedømme selv. Vet ikke hvor mange som en så veldig hyppe på å trenge inn på en server med 2000 mp3'er og 20 filmer. Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 FTP med implicitSSL , RaidenFTP støtter f.eks dette, om du trenger "sikkehet" må du nesten bedømme selv. Vet ikke hvor mange som en så veldig hyppe på å trenge inn på en server med 2000 mp3'er og 20 filmer. Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 FTP med implicitSSL , RaidenFTP støtter f.eks dette, om du trenger "sikkehet" må du nesten bedømme selv. Vet ikke hvor mange som en så veldig hyppe på å trenge inn på en server med 2000 mp3'er og 20 filmer. kommer veldig an på linjen Lenke til kommentar
hda Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Dersom du tenker å kjøre ett lite nettverk bør du sjekke ut waste. Det finnes mange alternativer, men styr for all del unna ftp. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 ftp er bra... bruker alltid det jeg... bulletproof ftp server er berre best! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hva er så ille med FTP? Sikkerheten er elendig, ja, men det fikser man ved å kjøre kryptert. Hva annet er dårlig? Lenke til kommentar
hda Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Misforstå meg rett; "ftp" ovenfor refererer til "vanilla ftp". ftp/ssl er ett glimrende alternativ. Hvor mange ftp klienter + servere for win32 er både gratis og opensource? Bruker selv bare ssh/scp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå