Gå til innhold

Stasjonær pc under 20k

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal kjøpe ny pc til gaming og bilde/video. Skjerm, ssd og prosessorkjøleren h100i ble kjøpt på "black friday." Kan returneres, men dersom jeg ikke kjøpt katta i sekken vil jeg helst slippe. Jeg vet at BenQ 27" 3D LED XL2720T er en gamingskjerm og at jeg bør kjøpe en ekstra skjerm dedikert foto/video. Det viktigste ble nå kjøpt først:)

Dette er mitt foreløpige oppsett:

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1317780&su=B14618DE-7649-4DE5-82EE-4D3B13355072

Prisen smerter allerede - så om noen ser muligheter for et oppsett som gir nogenlunde lik ytelse til lavere pris er jeg takknemmlig. Sjekket en tråd hvor man anbefalte ram med 2133Mhz til prosessoren jeg har valgt. Jeg har i oppsettet mitt ram fra corsair, men der ble det anbefalt g.skill - nærmere bestemt denne:

https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=F3-2133C9D-16GTX&ref=Prisjakt.no&utm_source=Prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=F3-2133C9D-16GTX

Corsair ram:

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761782

Om noen med litt mer kompetanse kan ta en titt og gi tilbakemelding blir jeg glad! på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

SSD ble kjøpt på black friday og er dermed litt låst. Sjekket dustin og endte på 11934,- for resterende komponenter mot 12589,- hos komplett. Her var det noen kroner spart med en gang - takk!

Det ser altså ut som om ingen komponenter vil være op i forhold til andre. Er strømtilførselen overkill eller bør det være såpass?

takk for svar:)

Lenke til kommentar

Hei Kalleklovn12.

Ser du har testa ut R2. Trenger jeg noen ekstra vifter til å begynne med eller vil dette funke bra med de tre som følger med (i kombo med h100i). Har lyst å beholde så mye støyskjerming som mulig:)

Det burde gå fint det, men anbefaler sterkt å kjøpte noen vifter med lavt turtatall for å unngår støy. ;) Noisblocker.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Det burde gå fint det, men anbefaler sterkt å kjøpte noen vifter med lavt turtatall for å unngår støy. ;) Noisblocker eller Corsair AF 140 er fine.

AF 140 vil ikke fungere, de passer for det første ikke og de er ikke laget for statisk trykk. SP120 er bedre for statisk trykk, og quiet edition fungerer fint på lavt turtall.

Endret av BambiBoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

AF 140 vil ikke fungere, de passer for det første ikke og de er ikke laget for statisk trykk. SP120 er bedre for statisk trykk, og quiet edition fungerer fint på lavt turtall.

Er ikke h100i 140mm, mens h100 er 120mm???? Har selv brukt AF til rad og det har funket veldig fint. Jeg sa ikke at det var det beste.

Lenke til kommentar

Er ikke h100i 140mm, mens h100 er 120mm???? Har selv brukt AF til rad og det har funket veldig fint. Jeg sa ikke at det var det beste.

Både i og ikke-i er 120x240mm, men i er en nyere og bedre modell av ikke-i.

Vil sterkt anbefale Noctua NF-F12, men de ser litt spesielle ut dersom du har glassdør i kabinettet. Dersom du surrer noe elektrikerteip rundt dem og putter et fint filter på, er ikke brunfargene like synlige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...