Gå til innhold

bruke "gammel" psu?

Anbefalte innlegg

driver å skal bygge ny gaming pc nå med en 4770k og nvidia 780. har en corsair hx850w silver liggende som jeg kjøpte for litt over 3 år siden. skulle bruke den i en pc som aldri ble noe av. har bare hatt den stående på hylla siden da. har aldri vært ute av esken engang.

burde ikke være noe problem å bruke den i en ny data? folk bruker jo samme psu om igjen når de bygger ny data.

vil tro det går greit men vil bare forsikre meg om at den ikke dreper nye deler fordi jeg ikke gadd å kjøpe ny psu :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er jo også kvalitets PSU du har der :)

Etter hva jeg kan finne så er altså ikke HX850 fra Seasonic eller flextronics, og er dermed ikke en del av kvalitets-strømforsyningene til Corsair som de ble kjent av.

De fleste i AX-serien er Seasonic, en del av TX-serien og noen av HX-serien. Mens AXi-serien og en i AX-serien er flextronics.

Uansett så holder det nok helt fint etter 3 år, selv om det bare er CWT som har laget den.

Lenke til kommentar

ok godt å vite at den ikke tar livet av nye deler med det første hehe. har lest litt tester om den nå (som jeg sikkert leste når jeg kjøpte den, regner jeg med) og det ser ut som den ihvertfall da var en veldig god psu. det var en 1000lapp spart ihvertfall

Lenke til kommentar

Etter hva jeg kan finne så er altså ikke HX850 fra Seasonic eller flextronics, og er dermed ikke en del av kvalitets-strømforsyningene til Corsair som de ble kjent av.

De fleste i AX-serien er Seasonic, en del av TX-serien og noen av HX-serien. Mens AXi-serien og en i AX-serien er flextronics.

Uansett så holder det nok helt fint etter 3 år, selv om det bare er CWT som har laget den.

Nja... CWT kan lage så godt som like gode strømforsyninger som Seasonic om de vil. De har veldig gode, og så har de også middelmådige plattformer. (som f.eks Corsair CX-serien som er sånn meh). Uansett, min HX750 (80 plus Silver-versjonen) har gått konstant i 4 år, uten å mukke. CWT DSG-plattformen den er bygget på vil jeg si er en av CWTs beste prestasjoner opp i gjennom årene.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Hvor finner man sånn informasjon?

Lenke til kommentar

holder den til 780 sli? har bare bestilt ett med det første men blir kanskje slengt på en til med tia. historisk så har jeg alltid ekstremt overkill når det kommer til psu. kjører en ax1200w nå på mine 580'er. det sier vel litt :p.

er en asus 780 jeg har bestilt som skal overklokke ganske bra. bestiller jeg en 780 til så blir det en asus til så begge blir overklokka. 4770k'en blir ikke pusha veldig hardt regner jeg med. 4.2ghz eller noe kanskje. spørs jo på hvor flaks jeg har med min 4770k også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...