herzeleid Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Tror man skal være forsiktig med å kalle andre mannhatere osv. da det ikke fører noe godt sted, men at statistikken over antagelig ble smalet inn og utformet med den hensikt å gi ett bilde av menn som overgripere og kvinner som ofre virker ganske klart. Det slår meg litt som noe som fortsatt virker populært i Sverige, men som i Norge etterhvert har mistet brodden. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Jeg kan ikke se NOEN annen motivasjon til å drive slik bevisst og åpenbar demonisering av en folkegruppe annet enn hat. Kan du? Endret 15. desember 2013 av flesvik Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Du mener at å ta seg av husarbeidet og barna ikke egentlig er å bidra med noe i det hele tatt? Du prøver her å latterliggjøre jobben som husmødre og menn har gjør, synes ikke det er veldig pent. Det overkompenseres ikke i det hele tatt. Mannen sitter med en karrière og forsatte jobbmuligheter, noe ikke kvinnen gjør. Dessuten er ikke majoriteten rike. Kompensasjonen er uansett for høy, når man tenker på at vedkommende bor gratis, spiser gratis osv. Hvis man trekker fra dette burde det holde med en tusing eller to i mnd. Man kan tross alt leie inn folk til å vaske heimen/passe barn, så det er kvinnen selv om velger å gjøre den jobben selv. Da bør ikke "lønnen" være større enn det lignende arbeid er verdt i markedet, og vedkommendes andel av de generelle kostnadene (oppussing, mat, drikke, strøm osv) må selvsagt trekkes fra. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Det er klart det finnes feil i det systemet. At kvinnen skal kompenseres hvis hun har tatt av seg barn og hjem, mens mannen har fått karriere, tja. Greit nok. Om mannen da er direktør i et konsern, og tjener 5 millioner i året, skal da kvinnen ha 2,5 million per år, for å passe barn og tørke støv? Det er omtrent 8 ganger mer enn det ville kostet å ansette noen, på fulltid. i tillegg til at kvinnen faktisk får være hjemme med barna. Det legges ikke vekt på at mannen gir slipp på mye ved å jobbe. Pappa har forsørget mamma etter hun ble delvis ufør i 1996. Før det, hadde hun permisjon da jeg ble født, og hun ble ufør ett år etter min bror ble født. Hun har fått ta del i hele vår oppvekst, være med på det aller meste, mens pappa jobber. Det er en høy pris å betale for en far. Så at han skulle komme glimrende ut av det ved en eventuell skillsmisse, anser jeg som helt rettferdig. Så at kvinner som får det akkurat som de vil, i tillegg skal kompenseres ekstremt godt, syntes jeg er urettferdig. Det er mannens høye inntekt, basert på ansvaret og hans kompetanse som har ført til deres rikdom. Ikke at kona tørker støv. Hadde det vært så fryktelig tungt, kunne hun jo jobbe hun også, så kunne de ansatt noen til å vaske og gjøre det meste annet. Jeg tipper at en hvilken som helst person, i 25% stilling, kunne gjøre like god jobb med å holde hus og hjem. Barn går på skole. Det er jo forskjellig om man har felleseie eller særeie og avtaler ligger i bunn. Jeg sier ikke at kvinnen skal ha halvdelen. Jeg reagerer på uttalelser om at kvinner grafser til seg ufortjent mye, fordi det er noe jeg ikke mener at de gjør. Om kvinnen jobber 100 prosent gjør hun også statistisk sett mer av husarbeidet uansett. Ja, de kunne valgt å ansette noen, men når de har valgt å dele det på den måten, vell da er det rettferdig at kvinnen ikke står på bar bakke etter å ha jobbet hardt med husarbeid og barn i mange år. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Kompensasjonen er uansett for høy, når man tenker på at vedkommende bor gratis, spiser gratis osv. Hvis man trekker fra dette burde det holde med en tusing eller to i mnd. Man kan tross alt leie inn folk til å vaske heimen/passe barn, så det er kvinnen selv om velger å gjøre den jobben selv. Da bør ikke "lønnen" være større enn det lignende arbeid er verdt i markedet, og vedkommendes andel av de generelle kostnadene (oppussing, mat, drikke, strøm osv) må selvsagt trekkes fra. Javel, det er din mening. Det har vært diskutert på denne tråden hvorfor kvinner får barn med de samme mennene? Vell, jeg tror kanskje noe av svaret ligger her. En del menn tenker som deg, latterliggjør husarbeid, mener at kompensasjonen for å bruke 20 år av livet på husarbeid og det å oppdra barn er verdt ett par tusenlapper i måneden. Slik det normalt foregår i forhold er at man sammen bestemmer hva som passer best. Tror du at kvinnen velger å være hjemme uten at mannen også er med å bestemmer? Det er ikke slik det fungerer i forhold forstår du. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Jeg kan ikke se NOEN annen motivasjon til å drive slik bevisst og åpenbar demonisering av en folkegruppe annet enn hat. Kan du? For de som har utformet/bestilt statistikken tror jeg det kan ligge en sær blanding av gode intensjoner, og ønske om egen politisk vinning. At det også kan dreie seg om en relativ fjern virkelighetsoppfatning og fiendebilde likeså, men det betyr ikke at det ligger noe hat bak fra hun som poster det her sin side. For alt jeg vet kan det være ett vikarierende argument. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Hva er det du vil med dette innlegget? Og hva i all verden er det det liksom skal vise? Ikke en gang å henvise til kilde har du klart. Hvor mange prosent av jenter har kalt en jente for hore da? Og hvor mange jenter har klapset en gutt på rompa?, ol. Hvorfor står ikke det? Dette er rett og slett bare demonisering av menn. Og det viser vel bare at du er en mannehater. Dette var i en diskusjon om at menn hadde det så fælt i Norge og at kvinner har all makten. At kvinner også velger å få barn med de samme mennene og at mange menn dermed er ufrivillig barnløse. Hvorfor? Jeg kom med ett forslag med denne statistikken, både hvorfor kvinner velger en viss type menn på byen. Kan det ha noe med menns oppførsel å gjøre? Jeg er ikke en mannhater. Dette er ikke demonisering. Det er statistikk. Du kan la være å komme med usaklige personangrep. Endret 15. desember 2013 av Andeith Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Jeg kan ikke se NOEN annen motivasjon til å drive slik bevisst og åpenbar demonisering av en folkegruppe annet enn hat. Kan du? Menn er ikke en folkegruppe. Det er ett kjønn. Det er ikke demonisering, det er statistikk. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Hva er det du vil med dette innlegget? Og hva i all verden er det det liksom skal vise? Ikke en gang å henvise til kilde har du klart. Hvor mange prosent av jenter har kalt en jente for hore da? Og hvor mange jenter har klapset en gutt på rompa?, ol. Hvorfor står ikke det? Dette er rett og slett bare demonisering av menn. Og det viser vel bare at du er en mannehater. Den statistikken sier fint lite. Hvor mange prosent av jentene har kalt en annen jente hore, ludder eller bitch (bitch er jo ofte ikke vondt ment engang, så egentlig er hele poenget der borte). Det står heller ikke hvor mange prosent av guttene som har blitt tatt på rumpa uten samtykke. Jeg regner med samtykke betyr at man har blitt eksplisitt spurt om det er greit først, da det synes åpenbart at mange gutter ikke tar sånn på vei av slikt. Lukter "føleri" lang vei her, hvor samme handling gir ulike resultater pga kjønn. Sikkert riktig at 8% har blitt holdt fast mens gutter har klådd på dem. Antar dette er frivillig, da det ikke står noe annet nevnt. Ei heller finnes det en motsatt statistikk hvor jenter har gjort dette (eller i det minste prøvd). 45% som har fått uvelkomne seksuelle hentydninger gjennom blikk og gester... står intet om kjønn her, så disse kan ha kommet fra jenter selv. Uansett vil - igjen - mange gutter aldri definere slike hentydninger som uvelkomne, så det riktige og nøytrale spørsmålet er heller hvor mange som har fått seksuelle hentydninger gjennom blikk og gester uavhengig av om det er velkomment eller ikke. Mitt tips: tett oppunder 100% for begge kjønn. Ditto med argumentet under i listen. Den statistikken er strengt tatt noe av det verste jeg har sett hvis man ser på totalen. Det eneste man kan si om den er den ene tingen jeg allerede har kommentert Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Javel, det er din mening. Det har vært diskutert på denne tråden hvorfor kvinner får barn med de samme mennene? Vell, jeg tror kanskje noe av svaret ligger her. En del menn tenker som deg, latterliggjør husarbeid, mener at kompensasjonen for å bruke 20 år av livet på husarbeid og det å oppdra barn er verdt ett par tusenlapper i måneden. Haha. Husarbeid ja, når man har vaskemaskin, oppvaskmaskin og støvsuger. Hvor lang tid tar det om dagen? Faktum er at menn jobber i snitt mer enn kvinner og har dermed mindre fritid også etter at man har tatt med husarbeid som arbeid: https://www.ssb.no/statistikkbanken/selectvarval/Define.asp?subjectcode=&ProductId=&MainTable=TidAktivitet1&nvl=&PLanguage=0&nyTmpVar=true&CMSSubjectArea=kultur-og-fritid&KortNavnWeb=tidsbruk&StatVariant=&checked=true 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Jeg kom med ett forslag med denne statistikken, både hvorfor kvinner velger en viss type menn på byen. Valgte å ikke nevne det tidligere, men siden dette kommer opp igjen, har du inntrykk av at kvinner velger menn på byen som viser stor respekt og ikke kommer med tilnærmelser, slik det kan virke som du mener utifra det du siterer og skriver her? Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Valgte å ikke nevne det tidligere, men siden dette kommer opp igjen, har du inntrykk av at kvinner velger menn på byen som viser stor respekt og ikke kommer med tilnærmelser, slik det kan virke som du mener utifra det du siterer og skriver her? Ja, blant de jeg kjenner er menn som er påtrengende og lite respektfulle de man først snur seg bort fra. Både på denne tråden og andre plasser har TS og andre igjen og igjen klagd på at kvinner velger de samme typer menn, om at det er lettere for kvinner enn for menn å finne noen på byen osv. Jeg tror dette kan ha den å gjøre med mange menns oppførsel. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Dette var i en diskusjon om at menn hadde det så fælt i Norge og at kvinner har all makten. At kvinner også velger å få barn med de samme mennene og at mange menn dermed er ufrivillig barnløse. Hvorfor? Jeg kom med ett forslag med denne statistikken, både hvorfor kvinner velger en viss type menn på byen. Kan det ha noe med menns oppførsel å gjøre? Jeg er ikke en mannhater. Dette er ikke demonisering. Det er statistikk. Du kan la være å komme med usaklige personangrep. Menn er ikke en folkegruppe. Det er ett kjønn. Det er ikke demonisering, det er statistikk. "Statistikken" er helt ubrukelig da tydeligvis ikke har spurt de samme spørsmålene til de gruppene som liksom skal sammenliknes. Og du har heller ikke linket til noen kilde for den så vi kan dermed gå ut fra at det er ren løgn. Og jo dette er ren demonisering og hat mot en folkegruppe (menn). Prøv og bytt ut ordet "menn" i det du har skrevet på dette forumet med f.eks "jøde", "svart", "homo", el. og se hvor greit du syns teksten ser ut. Du ER en mannehater. Endret 15. desember 2013 av flesvik 1 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) "Statistikken" er helt ubrukelig da tydeligvis ikke de samme tingene er spurt om til de gruppene som liksom skal sammenliknes. Og du har heller ikke linket til noen kilde for den så vi kan dermed gå ut fra at det er ren løgn. Og jo dette er ren demonisering og hat mot en folkegruppe (menn). Prøv og bytt ut ordet "menn" i det du har skrevet på dette forumet med f.eks "jøde", "svart", "homo", el. og se hvor greit du syns teksten ser ut. Du ER en mannehater. Da er det en stund siden jeg fant statistikken, men skal prøve å finne kilden. Det er ikke demonisering. Menn er ikke en folkegruppe. Om du har behov for å dømme meg og kalle meg mannhater så får du gjøre det. Kanskje det er grunnen til at kvinner velger de samme mennene, at menn har så lett for å skrike ut mannehater med en gang noe omkring menns oppførsel diskuteres.. Endret 15. desember 2013 av Andeith Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Ja, blant de jeg kjenner er menn som er påtrengende og lite respektfulle de man først snur seg bort fra. Både på denne tråden og andre plasser har TS og andre igjen og igjen klagd på at kvinner velger de samme typer menn, om at det er lettere for kvinner enn for menn å finne noen på byen osv. Jeg tror dette kan ha den å gjøre med mange menns oppførsel. Alt vi nevner er at dette er noko dårlig mtp på alle individ sin lykke i landet. Kva som er årsaken til det er ein anna diskusjon. Endret 15. desember 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
kuytdckgtc Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Det feires hver dag i ALLE norske media at gutter og menn er fæle, at de er tapere og at de like godt kan forsvinne. Det slås triumferende opp at selvmordsraten for gutter og menn er høy og at det er noe de virkelig fortjener. Norske kvinner er kalde og foraktelige feminister, og er elendige mødre. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Greit, nå begynner det rett og slett å gå for langt her på forumet. Jeg synes en del karer her tidvis fremstår like irrasjonelle og rabiate som de mest ihugga feministene og da blir diskusjonen deretter. 1 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Alt vi nevner er at dette er noko dårlig mtp på alle individ sin lykke i landet. Kva som er årsaken til det er ein anna diskusjon. Det er ikke en annen diskusjon. Dine påstander er: Kvinner velger å få barn med de samme mennene. Kvinner har "kontroll på byen". Hvis årsakene til dette er menns oppførsel så vil du ikke diskutere dette? Du vil bare konstantere det, for så å skylde på kvinner og feminister generelt? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 (endret) Det er ikke en annen diskusjon. Dine påstander er: Kvinner velger å få barn med de samme mennene. Kvinner har "kontroll på byen". Kvinner velger jo å få barn med mange av dei samme mennene, det viser jo statistikken. Eg tvilar sterkt på at grunnen er ein anna enn kva dei som oftast blir tiltrekt av. Problemet er jo at det ikkje er nokon garanti for eit vellykka ekteskap. Hvis årsakene til dette er menns oppførsel så vil du ikke diskutere dette? Du vil bare konstantere det, for så å skylde på kvinner og feminister generelt? Du må ikkje tru at mange menn har fått så dårlig oppdragelse at det er på grunn av oppførselen deira. Det er sjølvsagt mennene sin eigen feil og, kanskje dei har for høge forhåpningar, kanskje dei ikkje bryr seg nok, kanskje dei ikkje ønsker det, kanskje dei er steril osv. Så det er klart at det ikkje berre er kvinnene sin feil, eller for den del ein samfunnsstruktur sett opp med hjelp av feministisk tankegods. Det er jo klart at det er naturlig for ein kvar kvinne å ikkje ville ha barn med dei samme menna, slik som det ikkje er naturlig for ein mann. Men så er dei jo likevel så attraktive Endret 16. desember 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Greit, nå begynner det rett og slett å gå for langt her på forumet. Jeg synes en del karer her tidvis fremstår like irrasjonelle og rabiate som de mest ihugga feministene og da blir diskusjonen deretter. Som man sår, høster man! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå