herzeleid Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Vi har diskriminering innenfor enkelte felt i samfunnet. Ja vi har diskriminering av menn, påtvunget av staten, en del steder i samfunnet. Sånn apropos trådtittelen og artikkelen over kan man jo spørre seg hva det å ikke slippe inn på studiet fordi du er gutt gjør med livet till ett ungt menneske som prøver å finne seg selv. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) Ja vi har diskriminering av menn, påtvunget av staten, en del steder i samfunnet. Sånn apropos trådtittelen og artikkelen over kan man jo spørre seg hva det å ikke slippe inn på studiet fordi du er gutt gjør med livet till ett ungt menneske som prøver å finne seg selv. Ja, det er så klart veldig trist om gutter blir utestengt. Det er ett problem, men jeg klarer ikke helt å se at det kan være grunnlaget for at gutter er så overrepresenterte på statistikken. Det er heller ikke oversett: http://reform.no/om-reform/ Endret 11. desember 2013 av Andeith Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Ja, det er så klart veldig trist om gutter blir utestengt. Det er ett problem, men jeg klarer ikke helt å se at det kan være grunnlaget for at gutter er så overrepresenterte på statistikken. Det er heller ikke oversett: http://reform.no/om-reform/ Nei jeg tror heller ikke alt ligger i statlig diskriminering, men det spiller antagelig inn. Som nevnt tror jeg faktorer som at gutter blir tvunget til å undertrykke deler av seg selv ved at typisk 'guttelek' blir forbudt gjennom skole og barnehage er vell så viktig, og selvfølgelig andre forskjeler mellom kvinner og menn. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Dette er statistikk fra Sverige, men regner med det er ganske representativt for Norge: StatistikkSeksuell trakassering Jenter: 69% har blitt kalt hore, ludder eller bitch 61% har blitt tatt på rumpa uten samtykke 41% har blitt tatt på puppene uten samtykke 21% har blitt befølt mellom beina uten samtykke 8% har blitt holdt fast av en gruppe gutter som klådde på dem 45% har blitt utsatte for uvelkomne seksuelle hentydninger gjennom blikk og gester 21% har fått uvelkomne forslag eller krav på seksuelle tjenester eller et seksuelt forhold 71% har sett andre jenter bli utsatt for seksuell trakassering Gutter: 55% har kalt en jente hore, ludder eller bitch 55% har selv blitt kalt for homse eller lignende 34% har sammen med kamerater klådd på jenter 30% har tatt jenter på rumpa eller puppene uten at hun ville det 64% har sett andre gutter trakassere jenter I forhold til dette vil jeg kanskje si at det er en grunn til at flere kvinner enn menn får barn og hvorfor kvinner velger de samme mennene? At noen har blitt kalt hore, ludder eller bitch, er vel fullstendig irrelevant. Jeg er egentlig mest overrasket av at ikke det gjelder alle. Hvor mange som har blitt tatt på, uten samtykke, ser jeg også på som mindre viktig. Det er ikke akkurat som om man spør først når man flørter med noen. Noen ganger kan vel signaler mistolkes, uten at det er verdens undergang. Ja vel, noen tok deg på rumpa. Get over it. At noen slenger en sleivete hendtydning til sex, vel, sånt skjer også. Også for menn, men det er tatt ut av den delen av undersøkelsen. Beleielig. Så akkurat det at noen får noen bemerkninger, eller at de blir tatt på, ser jeg ikke som et kjempeproblem. Det er selvsagt noe litt annet om dette foregår hver dag, på jobb, men igjen, det står det ingen ting om. Jeg er helt enig i at det at jenter blir holdt fast, og klådd på av flere menn, vel, det er over streken. Uansett er kontekst fjernet her. Det gjør undersøkelsen fullstendig verdiløs, i mine øyne. Grunnen til at kvinner føder flere barn enn menn, vel; blomster og bier og sånt... 1 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) At noen har blitt kalt hore, ludder eller bitch, er vel fullstendig irrelevant. Jeg er egentlig mest overrasket av at ikke det gjelder alle. Hvor mange som har blitt tatt på, uten samtykke, ser jeg også på som mindre viktig. Det er ikke akkurat som om man spør først når man flørter med noen. Noen ganger kan vel signaler mistolkes, uten at det er verdens undergang. Ja vel, noen tok deg på rumpa. Get over it. At noen slenger en sleivete hendtydning til sex, vel, sånt skjer også. Også for menn, men det er tatt ut av den delen av undersøkelsen. Beleielig. Så akkurat det at noen får noen bemerkninger, eller at de blir tatt på, ser jeg ikke som et kjempeproblem. Det er selvsagt noe litt annet om dette foregår hver dag, på jobb, men igjen, det står det ingen ting om. Jeg er helt enig i at det at jenter blir holdt fast, og klådd på av flere menn, vel, det er over streken. Uansett er kontekst fjernet her. Det gjør undersøkelsen fullstendig verdiløs, i mine øyne. Grunnen til at kvinner føder flere barn enn menn, vel; blomster og bier og sånt... Diskusjonen over flere sider har vært omkring hvorfor flere kvinner enn menn får barn. Altså kvinner velger å få barn med de samme mennene. Det er også blitt nevnt omkring dette med å gå ut på byen osv. Jeg tror at seksuell trakassering, eller hva jenter oppfatter som det, er viktig i denne sammenhengen. Hvorfor velger kvinner å få barn med de samme mennene? Kan det rett å slett ha noe med oppførselen til mennene? Men du mener ikke dette er relevant, vell jeg tror forsatt det er det. Endret 11. desember 2013 av Andeith Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Diskusjonen over flere sider har vært omkring hvorfor flere kvinner enn menn får barn. Altså kvinner velger å få barn med de samme mennene. Det er også blitt nevnt omkring dette med å gå ut på byen osv. Jeg tror at seksuell trakassering, eller hva jenter oppfatter som det, er viktig i denne sammenhengen. Hvorfor velger kvinner å få barn med de samme mennene? Kan det rett å slett ha noe med oppførselen til mennene? Men du mener ikke dette er relevant, vell jeg tror forsatt det er det. Du svarer jo bare på ting du trekker ut av setninger, eller isolerer, fremfor å lese innlegget i sin helhet. Kvinner velger å få barn med to typer menn oftest: Forsørgere, og/eller menn med god genetikk. Det gjelder bare en viss andel av mennene, mens andelen menn som vil ha sex med kvinner, er større. Antallet ønskelige partnere er større for menn enn kvinner i denne sammenhengen, tror jeg. Hvorfor er seksuell trakasering viktig i denne sammenhengen? 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Man kan si ganske mye om den statistikken, og om hva resultatene sier - det de derimot helt klart sier noe om er hvordan kvinner opplever en god del menn. Med mindre man tar en spansk en, som jeg hintet til i et tidligere innlegg, så må jo selvsagt den parten som må overbevise den andre om å få barn spille på deres premisser!Dessuten, i disse nettdating-dager så burde det ikke være noe problem å finne en potensiell make som ser etter noen å stifte familie med - dersom man er helt desperat. 1 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Du svarer jo bare på ting du trekker ut av setninger, eller isolerer, fremfor å lese innlegget i sin helhet. Kvinner velger å få barn med to typer menn oftest: Forsørgere, og/eller menn med god genetikk. Det gjelder bare en viss andel av mennene, mens andelen menn som vil ha sex med kvinner, er større. Antallet ønskelige partnere er større for menn enn kvinner i denne sammenhengen, tror jeg. Hvorfor er seksuell trakasering viktig i denne sammenhengen? Hvordan så jeg ikke innlegget i sitt helhet? Jeg bare påpekte at seksuell trakassering eller som knopflerbruce så fint sa det: Det sier noe om hvordan kvinner opplever en god del menn. Dette mener jeg er relevant i forhold til klagingen tidligere i tråden om at kvinner velger samme type menn. Lenke til kommentar
Goggen 80 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Ja, det er så klart veldig trist om gutter blir utestengt. Det er ett problem, men jeg klarer ikke helt å se at det kan være grunnlaget for at gutter er så overrepresenterte på statistikken. Det er heller ikke oversett: http://reform.no/om-reform/ Jeg kunne tatt organisasjoner som Reform seriøst hvis ikke topplisten deres over tiltak var: Sinnemestring Sinnemestring for menn med ulik etnisk og kulturell bakgrunn Bryt voldsarven Enesamtaler om kjærestevold Samtaler om sexkjøp Det her er ikke en organisasjon som jobber for å forhindre samfunnets diskriminering av menn. Det er en organisasjon som ser ut til å tro at menns eneste problem er at vi er en gjeng overgripere alle sammen. 4 Lenke til kommentar
Sukkertøy Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Kanskje det er fordi menn generelt ikke er så flinke å uttrykke følelser og snakker ikke så åpent med venner og familie osv men heller går med det inni seg. Og da blir det for mye og man blir paranoid og får mer og mer angst og føler seg alene og desperat og føler til slutt det ikke finnes noen vei ut. Jeg vet ikke.. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 I følge denne artikkelen er en faktor at menn sliter mer etter samlivsbrudd enn det kvinner gjør. http://www.forskning.no/artikler/2008/oktober/198476 - For mange menn ser det derimot ut til at det å være i et parforhold er det viktigste for at de skal unngå ensomhet. Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 I kina tar menn selvmord på grunn av shopping gale damer. http://www.chinasmack.com/2013/stories/man-fed-up-with-girlfriends-shopping-spree-jumps-to-his-death.html Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 I kina tar menn selvmord på grunn av shopping gale damer. http://www.chinasmack.com/2013/stories/man-fed-up-with-girlfriends-shopping-spree-jumps-to-his-death.html Ja, her ser vi. Er det noko kvinner ikkje er skyld i? Lenke til kommentar
YOLOSWAGOSAURUS Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 (endret) I kina tar menn selvmord på grunn av shopping gale damer. http://www.chinasmack.com/2013/stories/man-fed-up-with-girlfriends-shopping-spree-jumps-to-his-death.html GG earth, brb mars well played Endret 13. desember 2013 av YOLOSWAGOSAURUS Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. desember 2013 Del Skrevet 13. desember 2013 Ikke superrelevant men interessant: Menn som vasker skilles oftere Rapporten, som er utført på oppdrag av Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet (BLD) i samarbeid med Likestillingsutvalget, viser blant annet at når mannen gjør like mye husarbeid som kvinnen ersannsynligheten for å bli skilt over de neste fire årene 50 prosent høyere enn når kvinner på tradisjonelt vis gjør mest. Og når mannen gjør mer husarbeid enn kvinnen, er det 78 prosent større risiko for skilsmisse enn når kvinnen gjør mest. http://www.klikk.no/bolig/article790250.ece Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Ikke superrelevant men interessant: Vanskelig å skille seg når mannen har full kontroll over økonomien og du sitter der og har gjort husarbeid i mange år. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. desember 2013 Del Skrevet 14. desember 2013 Vanskelig å skille seg når mannen har full kontroll over økonomien og du sitter der og har gjort husarbeid i mange år. Dette overkompenseres det jo for når skilsmissen er et faktum. Er den hjemmeværende kvinnen gift med en rik person er det ikke måte på hvor mye vedkommende ufortjent skal grafse til seg for å tørke støv - uten å egentlig bidra med noe i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Dette overkompenseres det jo for når skilsmissen er et faktum. Er den hjemmeværende kvinnen gift med en rik person er det ikke måte på hvor mye vedkommende ufortjent skal grafse til seg for å tørke støv - uten å egentlig bidra med noe i det hele tatt. Du mener at å ta seg av husarbeidet og barna ikke egentlig er å bidra med noe i det hele tatt? Du prøver her å latterliggjøre jobben som husmødre og menn har gjør, synes ikke det er veldig pent. Det overkompenseres ikke i det hele tatt. Mannen sitter med en karrière og forsatte jobbmuligheter, noe ikke kvinnen gjør. Dessuten er ikke majoriteten rike. Endret 15. desember 2013 av Andeith Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 Du mener at å ta seg av husarbeidet og barna ikke egentlig er å bidra med noe i det hele tatt? Du prøver her å latterliggjøre jobben som husmødre og menn har gjør, synes ikke det er veldig pent. Det overkompenseres ikke i det hele tatt. Mannen sitter med en karrière og forsatte jobbmuligheter, noe ikke kvinnen gjør. Dessuten er ikke majoriteten rike. Det er klart det finnes feil i det systemet. At kvinnen skal kompenseres hvis hun har tatt av seg barn og hjem, mens mannen har fått karriere, tja. Greit nok. Om mannen da er direktør i et konsern, og tjener 5 millioner i året, skal da kvinnen ha 2,5 million per år, for å passe barn og tørke støv? Det er omtrent 8 ganger mer enn det ville kostet å ansette noen, på fulltid. i tillegg til at kvinnen faktisk får være hjemme med barna. Det legges ikke vekt på at mannen gir slipp på mye ved å jobbe. Pappa har forsørget mamma etter hun ble delvis ufør i 1996. Før det, hadde hun permisjon da jeg ble født, og hun ble ufør ett år etter min bror ble født. Hun har fått ta del i hele vår oppvekst, være med på det aller meste, mens pappa jobber. Det er en høy pris å betale for en far. Så at han skulle komme glimrende ut av det ved en eventuell skillsmisse, anser jeg som helt rettferdig. Så at kvinner som får det akkurat som de vil, i tillegg skal kompenseres ekstremt godt, syntes jeg er urettferdig. Det er mannens høye inntekt, basert på ansvaret og hans kompetanse som har ført til deres rikdom. Ikke at kona tørker støv. Hadde det vært så fryktelig tungt, kunne hun jo jobbe hun også, så kunne de ansatt noen til å vaske og gjøre det meste annet. Jeg tipper at en hvilken som helst person, i 25% stilling, kunne gjøre like god jobb med å holde hus og hjem. Barn går på skole. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 15. desember 2013 Del Skrevet 15. desember 2013 (endret) Dette er statistikk fra Sverige, men regner med det er ganske representativt for Norge: StatistikkSeksuell trakassering Jenter: 69% har blitt kalt hore, ludder eller bitch 61% har blitt tatt på rumpa uten samtykke 41% har blitt tatt på puppene uten samtykke 21% har blitt befølt mellom beina uten samtykke 8% har blitt holdt fast av en gruppe gutter som klådde på dem 45% har blitt utsatte for uvelkomne seksuelle hentydninger gjennom blikk og gester 21% har fått uvelkomne forslag eller krav på seksuelle tjenester eller et seksuelt forhold 71% har sett andre jenter bli utsatt for seksuell trakassering Gutter: 55% har kalt en jente hore, ludder eller bitch 55% har selv blitt kalt for homse eller lignende 34% har sammen med kamerater klådd på jenter 30% har tatt jenter på rumpa eller puppene uten at hun ville det 64% har sett andre gutter trakassere jenter I forhold til dette vil jeg kanskje si at det er en grunn til at flere kvinner enn menn får barn og hvorfor kvinner velger de samme mennene? Hva er det du vil med dette innlegget? Og hva i all verden er det det liksom skal vise? Ikke en gang å henvise til kilde har du klart. Hvor mange prosent av jenter har kalt en jente for hore da? Og hvor mange jenter har klapset en gutt på rompa?, ol. Hvorfor står ikke det? Dette er rett og slett bare demonisering av menn. Og det viser vel bare at du er en mannehater. Endret 15. desember 2013 av flesvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå