Gå til innhold

Unge menn topper selvmordsstatistikken

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skjønner hva jeg mener hvis du legger godviljen til ;)

Du kan heller bare si hva du mener, jeg forholder meg til det du skriver. Kvotering har gått fra å være ett middel for å jevne ut forskjellene mellom kvinner og menn til at kvinner får en urettferdig fordel, det kan jeg være enig i.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Du kan heller bare si hva du mener, jeg forholder meg til det du skriver. Kvotering har gått fra å være ett middel for å jevne ut forskjellene mellom kvinner og menn til at kvinner får en urettferdig fordel, det kan jeg være enig i.

Å tvinge arbeidsgivere til å ansette en kvinne selv om det er menn som er bedre kvalifiserte er blodig urettferdig. Hva om du hadde vært en mann og du var den som var best kvalifisert for jobben du søkte. Så får du beskjed av arbeidsgiveren at "beklager men du får ikke jobben. vi har i stedet ansatt en kvinne fordi loven sier det"

Synes du det er rettferdig?

Lenke til kommentar

Å tvinge arbeidsgivere til å ansette en kvinne selv om det er menn som er bedre kvalifiserte er blodig urettferdig. Hva om du hadde vært en mann og du var den som var best kvalifisert for jobben du søkte. Så får du beskjed av arbeidsgiveren at "beklager men du får ikke jobben. vi har i stedet ansatt en kvinne fordi loven sier det"

Synes du det er rettferdig?

Eeeh, altså har akkurat skrevet at jeg mener det er urettferdig, hva er det du kverulerer for?

Lenke til kommentar

Flere eksempler på samfunnsbasert diskriminering av menn:

Eksempler på at menn diskrimineres i skolen ser man tydeligst når man sammenligner forskjeller i standpunktkarakter med forskjeller i eksamenskarakter.

"Det er en utvikling mot at jenter får bedre karakterer i videregående opplæring enn gutter. Jentene får bedre standpunktkarakterer enn guttene i engelsk og i matematikk. Til eksamen er det derimot små eller ingen forskjeller i gutters og jenters resultater."

kilde: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/regpubl/stmeld/2010-2011/meld-st-6-20102011/5/3.html?id=625699

Flere har antydet at dette henger sammen med hvordan "trynefaktoren" trekkes inn i standpunkt, men er eksludert i en eksamensvurdering, og at "trynefaktoren" rammer gutter hardest:

http://blogg.nho.no/blog/fordommer-pa-alle-bauger-og-kanter/

http://www.independent.co.uk/news/education/education-news/female-teachers-accused-of-giving-boys-lower-marks-6943937.html#disqus_thread

-----

Dette har vært kjent lenge og jobbes lite med....

Som jeg sa i forrige post. Det er en aksept for skjevhet i regjering og Storting som skremmer mer enn de enkeltstående eksempler.

Endret av Goggen 80
Lenke til kommentar

Flere eksempler på samfunnsbasert diskriminering av menn:

Eksempler på at menn diskrimineres i skolen ser man tydeligst når man sammenligner forskjeller i standpunktkarakter med forskjeller i eksamenskarakter:

"Det er en utvikling mot at jenter får bedre karakterer i videregående opplæring enn gutter. Jentene får bedre standpunktkarakterer enn guttene i engelsk og i matematikk. Til eksamen er det derimot små eller ingen forskjeller i gutters og jenters resultater."

kilde: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/regpubl/stmeld/2010-2011/meld-st-6-20102011/5/3.html?id=625699

Flere har antydet at dette henger sammen med hvordan "trynefaktoren" trekkes inn i standpunkt, men er eksludert i en eksamensvurdering, og at "trynefaktoren" rammer gutter hardest:

http://blogg.nho.no/blog/fordommer-pa-alle-bauger-og-kanter/

http://www.independent.co.uk/news/education/education-news/female-teachers-accused-of-giving-boys-lower-marks-6943937.html#disqus_thread

-----

Dette har vært kjent lenge og jobbes lite med....

Det kan godt hende, men tipper det går under det at skolen er mer tilrettelagt for jenter, dermed får man gutter som er mer urolige og dermed lærere som favoriserer jenter.

Lenke til kommentar

Det kan godt hende, men tipper det går under det at skolen er mer tilrettelagt for jenter, dermed får man gutter som er mer urolige og dermed lærere som favoriserer jenter.

Urolige burde vært irrelevant. Lærerne skal i standpunkt kun bedømme faglignivå. De har en egen karakter for orden som de kan bruke hvis det er nødvendig.

At problemet har vært kjent lenge uten at det fokuseres på eller jobbes systematisk med å motvirke dette fra departementet sier også noe om prioriteringer og fokus høyere opp i systemet.

Lenke til kommentar

Urolige burde vært irrelevant. Lærerne skal i standpunkt kun bedømme faglignivå. De har en egen karakter for orden som de kan bruke hvis det er nødvendig.

At problemet har vært kjent lenge uten at det fokuseres på eller jobbes systematisk med å motvirke dette fra departementet sier også noe om prioriteringer og fokus høyere opp i systemet.

Det burde være det, men jeg tror ikke at det er det.

Så finnes det andre ting som kvinner er mer utsatt for, som seksuell trakassering på skolen eller arbeidsplass i mye større grad enn gutter.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Det burde være det, men jeg tror ikke at det er det.

Så finnes det andre ting som kvinner er mer utsatt for, som seksuell trakassering på skolen eller arbeidsplass i mye større grad enn gutter.

Joa, men hvis man da går tilbake til trådens utgangspunkt (en tragisk og markant overrepresentasjon av unge menn i selvmordsstatistikken) så er det grunn til å spørre seg om det er problemene på herresiden som trenger økt fokus.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Så du innrømmer det kjære Adeith :p

Lenke til kommentar

Så du innrømmer det kjære Adeith :p

Jeg innrømmer ingenting, jeg har aldri påstått at det ikke var sant. Det er hoveddelen av de andre meningene dine her på tråden jeg har påstått er løgn.

Joa, men hvis man da går tilbake til trådens utgangspunkt (en tragisk og markant overrepresentasjon av unge menn i selvmordsstatistikken) så er det grunn til å spørre seg om det er problemene på herresiden som trenger økt fokus.

Ja, så klart trenger de økt fokus.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Det vil jeg kalle en mild underdrivelse. Hvis du vil ha konkrete eksempler på at menn definitivt innimellom blir behandlet som mindreverdig av statsmakten og lovgiverne kan du jo ta en titt her:

http://universitas.no/leserbrev/58066/uio-kjonnsdiskriminerer-med-loven-i-hand/hl:uio+kj%F8nnsdiskriminerer

Godt poeng og ett godt eksempel på at vi faktisk har statlig diskriminering av menn i Norge, mens diskriminering av kvinner blir slått hardt ned på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er statistikk fra Sverige, men regner med det er ganske representativt for Norge:

Statistikk

Seksuell trakassering
Jenter:

• 69% har blitt kalt hore, ludder eller bitch
  • 61% har blitt tatt på rumpa uten samtykke
  • 41% har blitt tatt på puppene uten samtykke
  • 21% har blitt befølt mellom beina uten samtykke
  • 8% har blitt holdt fast av en gruppe gutter som klådde på dem
  • 45% har blitt utsatte for uvelkomne seksuelle hentydninger gjennom blikk og gester
  • 21% har fått uvelkomne forslag eller krav på seksuelle tjenester eller et seksuelt forhold
  • 71% har sett andre jenter bli utsatt for seksuell trakassering

Gutter:
  • 55% har kalt en jente hore, ludder eller bitch
  • 55% har selv blitt kalt for homse eller lignende
  • 34% har sammen med kamerater klådd på jenter
  • 30% har tatt jenter på rumpa eller puppene uten at hun ville det
  • 64% har sett andre gutter trakassere jenter

I forhold til dette vil jeg kanskje si at det er en grunn til at flere kvinner enn menn får barn og hvorfor kvinner velger de samme mennene?

Lenke til kommentar

De som kaller jenter for hore og ludder er først og fremst jenter selv, bare som et apropos til den første statistikken.

Forøvrig: alle menn som vil ha barn kan nok få det ordnet. Ikke alle kvinner som er like glade i abort, så når først skaden er skjedd er det nok en del som gjennomfører svangerskapet. Ikke at jeg anbefaler det, men jeg lanserer det som en mulighet hvis man er sleip nok :p

Lenke til kommentar

De som kaller jenter for hore og ludder er først og fremst jenter selv, bare som et apropos til den første statistikken.

Forøvrig: alle menn som vil ha barn kan nok få det ordnet. Ikke alle kvinner som er like glade i abort, så når først skaden er skjedd er det nok en del som gjennomfører svangerskapet. Ikke at jeg anbefaler det, men jeg lanserer det som en mulighet hvis man er sleip nok :p

Du vet ikke om det er de som kaller jenter for hore er jenter selv. men det er en god del annet i statistikken, blandt annet hvor mange av guttene som innrømmer å ha fysisk trakassert jenter mot deres vilje. Påstanden til andre debattanter her var at mange menn ønsket barn, men ikke fikk det og dette var pga av kvinners oppførsel. Statistikken var bare for å vise at grunnen til at kvinner får barn med de samme mennene, kanskje også er mennenes oppførsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...