EvilSeagull Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Majoritetens tyranni? Det fødes gutter enn jenter i Norge? Hvem er majoriteten? Ellers er det klart at du har en del forestillinger om at damer ønsker og får mer enn det gutter gjør, uten at du kan bevise det. For å bli tatt seriøst bør du komme med noe fakta. I det minste ikke noe som er direkte galt, som at kvinner er en majoritet? Dont shoot the messenger Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Kvinner har vert ein majoritet i Norge lenge, og har i vertfall vert ein majoritet om vi teller stemmer. I dag er det komen så mange innvandrar at det kanskje for første gang er fleir menn enn kvinner. Men poenget er ikkje majoritetens tyrrani som i at det er fleir av eit kjønn, men majoritetens tyrrani når det kjem til meiningar. Det er også¨klart at gutter får mindre enn kva kvinner gjør og at dette er ønskelig for mange. Noko som fører til at nokon blir dårligare borgarar og. De er ikke det nå. Hvis menn ikke stemmer, vell, da er det menns feil. Det fødes flere gutter enn jenter i Norge. Det bor flere menn enn kvinner i Norge. Forklar meg hva du mener med majoritetens tyranni når det kommer til meninger? Vet du hva majoritetens tyranni betyr? Kom med kilder på at gutter får mindre enn det kvinner får? Kom med noen kilder på noen som sier at dette er ønskelig? Eller er dette enda flere påstander uten bevis? ## dobbelpost slått sammen av ilpostino ## Dont shoot the messenger Overraskende at du kom med en enda en usaklig kommentar Endret 7. desember 2013 av ilpostino Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 De er ikke det nå. Hvis menn ikke stemmer, vell, da er det menns feil. Det fødes flere gutter enn jenter i Norge. Det bor flere menn enn kvinner i Norge. Forklar meg hva du mener med majoritetens tyranni når det kommer til meninger? Vet du hva majoritetens tyranni betyr? Kom med kilder på at gutter får mindre enn det kvinner får? Kom med noen kilder på noen som sier at dette er ønskelig? Eller er dette enda flere påstander uten bevis? Det stemmer at det er fleir menn i Norge, men sidan det er så mange innvandrarar, da med dei som ikkje har statsborgerskap. Det er ikkje eit problem for menn at mange av dei ikkje stemmer, problemet førekommer når vi får eit tyrrani der enkelte meiningar går ut på å løfte opp enkelte på bekostning av andre. Fleirtallets tyrrani er noko som førekommer ved at ein ved demokratiske middler begynner å angripe eller privilegere enkelte grupperinger eller enkeltpersoner. Eg synes også at det er ganske spesielt at du skriver "det er menn sitt problem", fordi menn er ikkje den samme personen, vi er alle forskjellige individ. Det blir som om eg skal skrive til deg at, det er kvinners problem at dei ikkje stemmer mot forslaget om nekte alle kvinner arbeid. Problemet er at noko gale har skjedd. Eg har alt skreve til deg opp og i mente dei utfordringer gutter og menn opplever som kunne vært unngått om den norske stat var villig. Men så er det slik at enkelte sjeler er mindre verd enn andre i enkelte mennesker sine auge. Det er heller ikkje helt uforventa at mange kvinner stemmer venstreorientert, rett og slett fordi det er desse partia som sørger for at kvinners retter blir høgare og høgare. Samtidig synes eg det er verd å nevne at kvinner + innvandrar + idiotar = fleirtall. Da blir parti som ønsker å hjelpe desse gruppene opp og fram vinnerane på grunn av eit fleirtallets tyrrani, som eigentleg ikkje skal kunne førekomme i eit demokrati. Diverre er det slik at dei fleste vestlige land ikkje har eit fungerande demokrati og at dermed slike parti som går inn for eit slikt tyrrani vinner makt. Aka AP, SV og deira meiningsfeller rundt om kring. Moral og etikk er med andre ord ikkje i høgsete hos desse partia og det burde være ein skam å stemme på dei for alle gode mennesker. Lenke til kommentar
code Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 (endret) For sånn jeg forstår det, så har yngre mennesker en tendens til å legge seg opp i ting vi voksne anser som bagateller. Dette kan ofte gjøre at vi overser den faktiske tilstanden til barnet. Noe så lite som at man tabbet seg ut i klassen eller skolegården kan vippe ting over kanten. Mener å huske etter jeg så en dokumentar på emnet, så viste det seg av flertallet endte sitt liv på grunn av hva vi voksne vil betrakte som en ubetydelig hendelse. Gjør man noe feil, tenker over det en gang, da går det bra. Gjør man noe feil, men tenker over det flere ganger, da kan det gå dårlig. Gjør man noe feil, og dette tenker man på hele tiden bygges stresset opp og sjansen øker for å få selvmordstanker. Jeg tror vi voksene må være mere beviste på at hva vi anser som bagateller kan virkelig ha en negativ effekt på barnet. Hvorfor dette er mer utbredt blant unge menn har jeg ingen forklaring eller ide om. Endret 8. desember 2013 av Ares NOR Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Den statistikken er vel et slags apropos til den diskusjonen som går rundt Fotballfrue og andre bloggere som visstnok bidrar til å ødelegge jenters liv. Om man bør avfeie kroppspress blant jenter som peanuts eller ikke skal jeg ikke kommentere, men man kan hvertfall konstatere at det er andre steder fokuset heller burde være når det gjelder unge menneskers ve og vel. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Jeg tror noe av grunnen kan være at færre menn tør å søke hjelp, når tankene om å ta sitt eget liv kommer så er det veldig lett for at man havner i en vond spiral hvor man føler at eneste det er den eneste utveien. Tror det fortsatt er litt skambelagt å åpne seg om sånne ting for andre, selv om det er helsepersonell. Hvis flere hadde bedt om hjelp tidligere, tror jeg kanskje selvmordstatistikken hadde vært noe annerledes. Det er jo en plausibel forklaring, men tåler den en enkel test ved å se på kjønnsstatistikken; Ulik forekomst hos gutter og jenter Fram til seks års alder er forekomsten av psykiske lidelser omtrent like stor hos jenter som hos gutter, men dette endrer seg i seksårsalderen. Fra seks til 12 år utgjør gutter to tredjedeler av dem som har en psykiatrisk diagnose. Konsentrasjonsvansker, ADHD og atferdsforstyrrelser er de vanligste lidelsene. Fra 12 års alder er to av tre med psykiske lidelser jenter. De sliter først og fremst med angst og depresjon (4). Kjønnsforskjellene finner vi også igjen i behandlingsapparatet. To av tre som får psykiatrisk behandling i alderen under 12 år, er gutter. Etter 12 år er to av tre jenter. Om en skal være "stygge" å tolke tallene kan man kanskje si at staten er intressert i gutter så lenge man kan sette noen negative lapper på de (konsentrasjonsvansker, adhd f.eks), og forkaster de så fort de kan når de kun er til bry for seg selv. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Noe som kanskje har litt sammenheng med det norskgoy siterer over tenker jeg at kan være ett skolesystem som rett og slett ikke tar gutters mulige behov for å være gutter på alvor. En ting er det læringsmessige, men kanskje like viktig behovet for å gjøre "gutteting". Nå er det en del år siden jeg gikk på barneskolen, og jeg regner med det har blitt verre, men allerede da var all slik form for lek noe som ble slått ned på å motarbeidet. Da er det kanskje ikke så rart om flere får konsentrasjonsvansker osv. Lenke til kommentar
Reconzile Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Mykje går på om ein føler seg sosialt vellykket. Om ein skulle få negativ tilbakemelding når ein prøver å være sosial eller morosam, med andre ord berre vere "med i gjengen". Av slik blir ein veldig usikker på seg selv og om ein da misslykker på andre punkter tar ein det tyngre enn normalt. Blir ein kanskje mobbet oppi alt dette gårt det fort mot at ein bryte saman. Ting som gruppepress og å skiljast ut frå gruppa kan være veldig tungt. Spesielt i byer kan ein bli mobbet om ein ikkje bruker rett merke eller har rett dialekt, noko som eigentlig er heilt absurd. Eg er enig i eit tidlegare punkt angåande at det kanskje er vanskeligare for gutter å være opne og fortelle om problemene sine enn jenter, men dette varierer da sjølvsagt frå person til person. Når alt kommer til stykket, så varierer det frå person til person kva som er grunnen til at ein føler seg slik. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Det stemmer at det er fleir menn i Norge, men sidan det er så mange innvandrarar, da med dei som ikkje har statsborgerskap. Det er ikkje eit problem for menn at mange av dei ikkje stemmer, problemet førekommer når vi får eit tyrrani der enkelte meiningar går ut på å løfte opp enkelte på bekostning av andre. Fleirtallets tyrrani er noko som førekommer ved at ein ved demokratiske middler begynner å angripe eller privilegere enkelte grupperinger eller enkeltpersoner. Eg synes også at det er ganske spesielt at du skriver "det er menn sitt problem", fordi menn er ikkje den samme personen, vi er alle forskjellige individ. Det blir som om eg skal skrive til deg at, det er kvinners problem at dei ikkje stemmer mot forslaget om nekte alle kvinner arbeid. Problemet er at noko gale har skjedd. Eg har alt skreve til deg opp og i mente dei utfordringer gutter og menn opplever som kunne vært unngått om den norske stat var villig. Men så er det slik at enkelte sjeler er mindre verd enn andre i enkelte mennesker sine auge. Det er heller ikkje helt uforventa at mange kvinner stemmer venstreorientert, rett og slett fordi det er desse partia som sørger for at kvinners retter blir høgare og høgare. Samtidig synes eg det er verd å nevne at kvinner + innvandrar + idiotar = fleirtall. Da blir parti som ønsker å hjelpe desse gruppene opp og fram vinnerane på grunn av eit fleirtallets tyrrani, som eigentleg ikkje skal kunne førekomme i eit demokrati. Diverre er det slik at dei fleste vestlige land ikkje har eit fungerande demokrati og at dermed slike parti som går inn for eit slikt tyrrani vinner makt. Aka AP, SV og deira meiningsfeller rundt om kring. Moral og etikk er med andre ord ikkje i høgsete hos desse partia og det burde være ein skam å stemme på dei for alle gode mennesker. Det du skriver er jo bare vas du har funnet på selv. Finn kilde på at grunnen til at det er flere menn enn kvinner i Norge er innvandringen. Kom med kilder på disse meningene som går ut på å løfte noen opp på bekostning av andre. Hvilke grupper er privilegerte? Hvilke blir angrepet? Blir menn angrepet? Kilder på dette? Ja, hvis du påstår at menn ikke stemmer, hva kan gjøres med det? Jo menn kan begynne å stemme. Det vil si alle menn som ikke stemmer. Er dette dumt å påstå det? Har du en annen løsning på problemet? Men jeg må si det er litt morsomt at du prøver å belære meg om generalisering. Du, som har generalisert feminister og kvinner gjennom hele tråden. Du har ikke skrevet hva som kunne vært unngått om staten var villig. Det du gjør er igjen og igjen å komme med en teori om at gutter har det så fælt i Norge og at dette er feminister og kvinners feil. En teori du ikke har noe bevis for. Du kommer igjen og igjen med påstander du ikke kan dokumentere. Ja, noen mennesker er mindre verdt enn andre. Noe som beviser at dette er relevant i denne diskusjonen, har du noen kilder? Hva har den rødgrønne regjeringen gjort for rettigheter til kvinner de siste 8 årene? Kilder? Så du mener det er verdt å nevne at kvinner + innvandrere + idioter = flertall. Dette må du forklare nærmere, hvem er idiotene? De som stemmer noe annet enn det du gjør? Kan du komme med noe statistikk som viser dette med at kvinner og innvandrere stemmer til venstre og det i så stor grad at.... ååå Frp kom i regjering? Hva er i følge deg ett fungerende demokrati? Du mener jo at det ikke er det i Norge fordi flertallet bestemmer? Hva er det den rødgrønne regjeringen har gjort som ikke er moralskt og etisk riktig i forhold til det vi diskuterer her? Kilder? Så burde du å inn og google tyranni, fordi du bruker ord som du ikke vet hva betyr. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Det du skriver er jo bare vas du har funnet på selv. Finn kilde på at grunnen til at det er flere menn enn kvinner i Norge er innvandringen. Her kan du lese at det er innvandringen som fører til at det er fleir menn enn kvinner i Norge: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/naa-er-det-for-mange-menn-i-norge-3716348.html Fordi kvinner lever lenger enn menn har det som regel vert fleir kvinner enn menn i Norge. Samtidig er det jo fleir menn som dør av sjukdommar, ulykkar osv. Hvilke grupper er privilegerte? Hvilke blir angrepet? Blir menn angrepet? Kilder på dette? Kvinner jo litt litt priviligert. Som skreve før er: 1. Skulen laga for jenter 2. Gjenbruken av enkelte menn, kunstig befruktning, skjødelsesløshet på byen eller i andre situasjoner osv., gjør at færre menn får mulighet til å stifte familie. 3. Det er mykje politikk som søker å styrke kvinner stilling i samfunnet, ved kvotering eller andre midler. Med andre ord har kvinner ein priviligert stilling i samfunnet. Ja, hvis du påstår at menn ikke stemmer, hva kan gjøres med det? Jo menn kan begynne å stemme. Det vil si alle menn som ikke stemmer. Er dette dumt å påstå det? Har du en annen løsning på problemet? At det ikkje skal være lov å søke etter å priviligere enkelte foran andre. Det burde være eit grunnprinsipp som ikkje skulle vert mulig å bryte. Det heller ikkje slik at nokon skal komme lidande ut på grunn av at enkelte stemmer på ein måte som gjør det, kanskje menn har samme kjønn, men vi er jo ikkje allierte fordi om. Om du baserer kven du ønsker å hjelpe på kjønn synes eg du er ganske tullete. Det samme trur eg ikkje gjelder for dei flese kvinner heller, det som gir eit menneske verdi, er jo ikkje akkurat kva dei har mellom beina. Det er vel at eit liv er noko godt i seg sjølv. Men jeg må si det er litt morsomt at du prøver å belære meg om generalisering. Du, som har generalisert feminister og kvinner gjennom hele tråden. Ingen generalisering fra min side, det eg skriver er som eit gjen invertert speilbilde av faktum. Du har ikke skrevet hva som kunne vært unngått om staten var villig. Det du gjør er igjen og igjen å komme med en teori om at gutter har det så fælt i Norge og at dette er feminister og kvinners feil. En teori du ikke har noe bevis for. Du kommer igjen og igjen med påstander du ikke kan dokumentere. Det er bevist og konkludert, men vi kan også legge skylden på idiotene og. Ja, noen mennesker er mindre verdt enn andre. Noe som beviser at dette er relevant i denne diskusjonen, har du noen kilder? Kven er desse som er mindre verdifulle enn andre? Hva har den rødgrønne regjeringen gjort for rettigheter til kvinner de siste 8 årene? Kilder? Du og dei kildene dine. Eg trur ikkje dei har gjort svært mykje spesielt innretta for kvinner, men gjennom årenes løp har dei sosialistiske partia vert med å skape ein overdrivelse i arbeidet for kvinners retter. Mens høgresida har gått inn for like retter, plikter og muligheter for alle, har venstresida gått inn for ein slags kommunistisk likhet mellom kjønna, som igjen har skapt ein ubalanse. Spesielt når vi tenker på dei svakare menna som må betale. Det er alltid slik når man driver med ting som dette, av ein gruppe så er det alltid dei svake som må ta støyten for at dei i den andre skal øke sine retter. Det er ikkje dei som alltid har vert priviligert, men det er dei som aldri har hatt noko som ofte får endå mindre. Er det riktig? Slike ting som affirmative action osv. er svært stygge ting, som fører til mykje gale. Denne gruppetenkinga er heller aldri noko eg har forstått meg på, kvifor skal man tenke at alle personar som f.eks. er kvite kvinner er samme person liksom? Alle er individ. Så du mener det er verdt å nevne at kvinner + innvandrere + idioter = flertall. Dette må du forklare nærmere, hvem er idiotene? De som stemmer noe annet enn det du gjør? Kan du komme med noe statistikk som viser dette med at kvinner og innvandrere stemmer til venstre og det i så stor grad at.... ååå Frp kom i regjering? Kvinner stemmer i større grad til venstre og det gjør innvandrarane og. Det er klare tendenser. Eg har forresten alt gitt deg kilde på det. Hva er i følge deg ett fungerende demokrati? Du mener jo at det ikke er det i Norge fordi flertallet bestemmer? Eit fungerande demokrati burde akseptere det at alle mennesker er sjeler, dei er ikkje menn, kvinner, svarte, kvite, ein arma, to arma eller kva det skulle være. Dei skal akseptere det essensielle i mennesket. Ingen skal derfor kunne skape eit fleirtallets tyrrani, der enkelte grupper priviligerer seg sjølv ved stemmeseddelen. Det er umoralsk og burde være umulig i eit demokrati. Endret 9. desember 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Her kan du lese at det er innvandringen som fører til at det er fleir menn enn kvinner i Norge: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/naa-er-det-for-mange-menn-i-norge-3716348.html Fordi kvinner lever lenger enn menn har det som regel vert fleir kvinner enn menn i Norge. Samtidig er det jo fleir menn som dør av sjukdommar, ulykkar osv. Sitat: Noe av mannsoverskuddet kan muligens ses i sammenheng med innvandring. Kvinner jo litt litt priviligert. Som skreve før er: 1. Skulen laga for jenter 2. Gjenbruken av enkelte menn, kunstig befruktning, skjødelsesløshet på byen eller i andre situasjoner osv., gjør at færre menn får mulighet til å stifte familie. 3. Det er mykje politikk som søker å styrke kvinner stilling i samfunnet, ved kvotering eller andre midler. Med andre ord har kvinner ein priviligert stilling i samfunnet. Det er noen plasser hvor kvinner blir kvotert inn. Det kan være at kvinner er litt priviligerte om du vil påstå det. Men grunnlaget for dette var jo at det var store forskjeller mellom kvinner og menn tidligere. 1. Skolen er IKKE laget for jenter, men den utviklingen som har pågått de siste tiårene har vist seg å passe jenter bedre. Dette er noe som er oppe til diskusjon. 2. Dette tullet med gjenbruk av menn, hva mener du med dette egentlig? At kvinner ikke skal ha rett til å velge sine partnere. Skjødesløshet på byen? Hvem mener du her? Kvinner eller menn? Hva i alle dager har dette med saken å gjøre? 3. Hvilke andre midler er det du snakker om? Kan du forklare spesifikt hva med politikken som favoritiserer kvinner? At det ikkje skal være lov å søke etter å priviligere enkelte foran andre. Det burde være eit grunnprinsipp som ikkje skulle vert mulig å bryte. Det heller ikkje slik at nokon skal komme lidande ut på grunn av at enkelte stemmer på ein måte som gjør det, kanskje menn har samme kjønn, men vi er jo ikkje allierte fordi om. Om du baserer kven du ønsker å hjelpe på kjønn synes eg du er ganske tullete. Det samme trur eg ikkje gjelder for dei flese kvinner heller, det som gir eit menneske verdi, er jo ikkje akkurat kva dei har mellom beina. Det er vel at eit liv er noko godt i seg sjølv. Nei jeg påstår ikke at menn er allierte, men flere menn må stemme om du mener menn har for lite innflytelse i politikken. Du vaser igjen om denne priviligeringen, det er noe kvoteringen men sier lite om samfunnet generelt. Når baserer norske myndigheter hvem de vil hjelpe basert på kjønn? Ingen generalisering fra min side, det eg skriver er som eit gjen invertert speilbilde av faktum. Forstår du ikke hvor usaklig du er her? Du har ikke kilder eller beviser, men slenger ut påstander om kvinner generelt, om feminister generelt, men så sier du at du ikke generaliserer? Dette begynner å bli latterlig. Kven er desse som er mindre verdifulle enn andre? Skrivefeil fra min side. Det er du som har påstått at noen mener at andre er mindre verdifulle. Du skrev: Men så er det slik at enkelte sjeler er mindre verd enn andre i enkelte mennesker sine auge. Dette er noe du prøvde å bruke i forhold til dette med at du mener at menn blir diskriminert i Norge. Du og dei kildene dine. Eg trur ikkje dei har gjort svært mykje spesielt innretta for kvinner, men gjennom årenes løp har dei sosialistiske partia vert med å skape ein overdrivelse i arbeidet for kvinners retter. Mens høgresida har gått inn for like retter, plikter og muligheter for alle, har venstresida gått inn for ein slags kommunistisk likhet mellom kjønna, som igjen har skapt ein ubalanse. Spesielt når vi tenker på dei svakare menna som må betale. Det er alltid slik når man driver med ting som dette, av ein gruppe så er det alltid dei svake som må ta støyten for at dei i den andre skal øke sine retter. Det er ikkje dei som alltid har vert priviligert, men det er dei som aldri har hatt noko som ofte får endå mindre. Er det riktig? Slike ting som affirmative action osv. er svært stygge ting, som fører til mykje gale. Denne gruppetenkinga er heller aldri noko eg har forstått meg på, kvifor skal man tenke at alle personar som f.eks. er kvite kvinner er samme person liksom? Alle er individ. Meg og mine kilder? Jeg ber om kilder fordi du igjen og igjen kommer med påstander som du ikke kan forsvare. Du snakker om ubalanse, om svake menn som må betale, men ingenting konkret. Du snakker om at de må ta støyten? Hvilken støyt da? Du snakker om at alle er individer? Du drar alle fra venstresiden og alle feminister under en kam!! Du motsier deg selv hele tiden. Kvinner stemmer i større grad til venstre og det gjør innvandrarane og. Det er klare tendenser. Eg har forresten alt gitt deg kilde på det. Eit fungerande demokrati burde akseptere det at alle mennesker er sjeler, dei er ikkje menn, kvinner, svarte, kvite, ein arma, to arma eller kva det skulle være. Dei skal akseptere det essensielle i mennesket. Ingen skal derfor kunne skape eit fleirtallets tyrrani, der enkelte grupper priviligerer seg sjølv ved stemmeseddelen. Det er umoralsk og burde være umulig i eit demokrati. Ja, å hvorfor mener du at det demokratiet i Norge ikke gjør det? Du påstår at demokratiet ikke fungerer, du beviser ingenting. Du babler videre om "flertallets tyranni". Det er ingen aktiv undertrykkelse. Det er ikke slik at det essensielle i mennesket ikke blir akseptert. Hvilke grupper privilegerer seg selv? Menn er i FLERTALL. Det er ikke noe flertallets tyranni. Du har heller ikke noen kilder eller bevis som viser noe av dette du påstår. At du ikke ser selv at det meste av dette er jo noe du bare mener uten noe grunnlag i det hele tatt. Du motsier deg selv hele tiden, men det blir gjerne slik når man ikke har noe å basere sine meninger på. 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Sitat: Noe av mannsoverskuddet kan muligens ses i sammenheng med innvandring. Dette er ikkje så viktig for meg, men det er sant at det mest sannsynlig er det som er årsaken. 1. Skolen er IKKE laget for jenter, men den utviklingen som har pågått de siste tiårene har vist seg å passe jenter bedre. Dette er noe som er oppe til diskusjon. Skulen har jo blitt forandra ganske mykje dei siste 40 åra. Denne utviklinga har tydligvis vert negativ for gutter. Det viser det seg. 2. Dette tullet med gjenbruk av menn, hva mener du med dette egentlig? At kvinner ikke skal ha rett til å velge sine partnere. Skjødesløshet på byen? Hvem mener du her? Kvinner eller menn? Hva i alle dager har dette med saken å gjøre? Det eg meinar med dette, er at det gjør mange menn ulykkelige. Eg skriv det for å vise at ein mann da vil ha mindre sjanse enn ei kvinne for å få eit familieliv, noko som er viktig for dei aller fleste trur eg. Og da blir det jo verre å bu i landet for menn. Det er alt eg prøver å få fram. Og det er vel ganske forståelig? 3. Hvilke andre midler er det du snakker om? Kan du forklare spesifikt hva med politikken som favoritiserer kvinner? Vel, om du ser f.eks. på universitet har dei eigne kvinnedager, dei har kvotering, dei har eigne organ i staten som skal sørge kvinners ve og vel. Viste du at dei faktisk har eit organ som skal sikre at det ikkje blir brukt mindre penger på kvinner enn menn i helsevesenet? Osv., osv. Du snakker om ubalanse, om svake menn som må betale, men ingenting konkret. Du snakker om at de må ta støyten? Hvilken støyt da? Støyten av at kvinner skal bli løfta fram. Hvilke grupper privilegerer seg selv? Menn er i FLERTALL. Det er ikke noe flertallets tyranni. Du har heller ikke noen kilder eller bevis som viser noe av dette du påstår. At du ikke ser selv at det meste av dette er jo noe du bare mener uten noe grunnlag i det hele tatt. Du motsier deg selv hele tiden, men det blir gjerne slik når man ikke har noe å basere sine meninger på. Dei som stemmer på venstreorienterte parti stemmer på eit fleirtallets tyrrani, som har til hensikt å øke kvinners retter, år etter år, uten tanke på rettferdighet. Endret 9. desember 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Dei som stemmer på venstreorienterte parti stemmer på eit fleirtallets tyrrani, som har til hensikt å øke kvinners retter, år etter år, uten tanke på rettferdighet. Dette er noe du finner på selv, du har ikke noe bevis for dette. Jeg regner med du ikke har det ettersom diskusjonen har gått i ring lenge. Dette eksisterer i ditt hode. Endret 9. desember 2013 av Andeith 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Dette er noe du finner på selv, du har ikke noe bevis for dette. Jeg regner med du ikke har det ettersom diskusjonen har gått i ring lenge. Dette eksisterer i ditt hode. Ja, dette er noko eg skriver for å forarge deg og for å skrive noko eg kan tenke meg kunne vert sant, men eg ikkje har noko bevis for. Det stemmer jo at kvinner ikkje har blitt hjelpt noko særlig framover dei siste åra. Men du kan umulig nekte på i vertfall at det lover dårlig med dei tre punkta og mykje av det andre eg har skreve om. For det har eg jo i stor grad gitt deg kilder på og. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Ja, dette er noko eg skriver for å forarge deg og for å skrive noko eg kan tenke meg kunne vert sant, men eg ikkje har noko bevis for. Det stemmer jo at kvinner ikkje har blitt hjelpt noko særlig framover dei siste åra. Men du kan umulig nekte på i vertfall at det lover dårlig med dei tre punkta og mykje av det andre eg har skreve om. For det har eg jo i stor grad gitt deg kilder på og. Hvis du driver å skriver påstander som du ikke har bevis for, men for å forarge meg, så ser jeg overhodet ikke poenget i å diskutere med deg. Du har ikke gitt meg mange kilder, nei. Du blander kvotering og hvem som legger ann på hvem på byen, du påstår at vi ikke har ett fungerende demokrati osv. Men jeg ser ikke helt poenget i å diskutere, ettersom jeg ikke vet hva du sier får å provosere. Endret 9. desember 2013 av Andeith 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 (endret) Hvis du driver å skriver påstander som du ikke har bevis for, men for å forarge meg, så ser jeg overhodet ikke poenget i å diskutere med deg. Du har ikke gitt meg mange kilder, nei. Du blander kvotering og hvem som legger ann på hvem på byen, du påstår at vi ikke har ett fungerende demokrati osv. Men jeg ser ikke helt poenget i å diskutere, ettersom jeg ikke vet hva du sier får å provosere. Det eg mente var å vekke følelser, både hos deg og andre. Og som eg tenker kan være legetimt, uten å direkte skulle ha kilder på det. Og eg har jo gitt deg kilder på ein rekke ting som kan gjøre det gale å være mann her til lands eller gutt. I og med det tråden handler om. Endret 9. desember 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Hvis du driver å skriver påstander som du ikke har bevis for, men for å forarge meg, så ser jeg overhodet ikke poenget i å diskutere med deg. Du har ikke gitt meg mange kilder, nei. Du blander kvotering og hvem som legger ann på hvem på byen, du påstår at vi ikke har ett fungerende demokrati osv. Men jeg ser ikke helt poenget i å diskutere, ettersom jeg ikke vet hva du sier får å provosere. Kanskje legge fra deg hatretorikken din og ta argumentene på alvor. Dagens samfunn er et samfunn som er lagd for å undertrykke menn i alle faser av deres liv. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Kanskje legge fra deg hatretorikken din og ta argumentene på alvor. Dagens samfunn er et samfunn som er lagd for å undertrykke menn i alle faser av deres liv. Hvilken hatretorikk? Jeg vil gjerne diskutere om noen av dere som mener at menn blir undertrykt har noen kilder eller noe bevis for det. Men som regel kommer påstandene uten bevis. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Hvilken hatretorikk? Jeg vil gjerne diskutere om noen av dere som mener at menn blir undertrykt har noen kilder eller noe bevis for det. Men som regel kommer påstandene uten bevis. Eg har nå i vertfall funne kilder til deg på det at skulen og detta med at færre menn kan stifte familie. Det er jo mykje staten sin feil på grunn av alle støtteordningane. Det er jo og klart at mykje av statens instiusjoner er laga for å fremme kvinner. Meint for ei tid der kvinner hadde mindre sjanse for å utfolde seg og til å få noko ut av livet sitt. Det er du som ikkje gidder å komme med argument mot meg, sjølv når eg viser til kilder. Om det ikkje nødvendigvis er undertrykking, så er det nå i vertfall negativt i mange folk sine liv og som eg har skreve opp og i mente, så burde folk bry seg om folk. Ikkje menn eller kvinner. Endret 10. desember 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 (endret) Eg har nå i vertfall funne kilder til deg på det at skulen og detta med at færre menn kan stifte familie. Det er jo mykje staten sin feil på grunn av alle støtteordningane. Det er jo og klart at mykje av statens instiusjoner er laga for å fremme kvinner. Meint for ei tid der kvinner hadde mindre sjanse for å utfolde seg og til å få noko ut av livet sitt. Det er du som ikkje gidder å komme med argument mot meg, sjølv når eg viser til kilder. Om det ikkje nødvendigvis er undertrykking, så er det nå i vertfall negativt i mange folk sine liv og som eg har skreve opp og i mente, så burde folk bry seg om folk. Ikkje menn eller kvinner. Skolen passer kvinner bedre. Kvinner får barn med de samme mennene. Ingen sammenheng mellom disse to tingene du har dokumentert, men du bruker de i en stor konspirasjon om feministenes og majoritetens tyranni, som du ikke har dokumentert. Hva er det du vil jeg skal dokumentere? Si det så skal jeg gjerne finne dokumentasjon på mine påstander. Du har dokumentert kanskje 5 prosent av hva du har kommet med. Du sier imot deg selv hele tida. Nå bør folk bry seg om folk? Til tross for at du hele tiden har klagd og klagd på hvordan menn lider, at det er de som lider og feministene er de slemme som ikke bryr seg om menns lidelser. (Noe du ikke har dokumentert). Endret 10. desember 2013 av Andeith Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå