Andeith Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Ja ønsker man endring må man snakke om det, men så lenge enkelte syn og ideologier stiller så uforholdsmessig sterkt offentlig blir det vanskelig, og de fleste gidder ikke. De som kommer dårligst ut lider under dette, bla. de som ender opp med å ta livet, og som det snakkes lite om. Det er få som gidder å bli hengt ut som 'riksrævhøl' og jobbe i konstant motvind når en kan kose seg og være populær i den friske medvinden. Så det er ingenting å gjøre med det, det du mener? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 http://www.dagbladet.no/2013/06/21/kultur/meninger/hovedkronikk/kronikk/likestilling/27815832/ JEG HAR følgende beskjed: Menn har ingenting å frykte! Vi er rikere, friere og mer opplyste enn noensinne. Likestillingen gitt norske menn større muligheter til å ta egne valg, tilbringe mer tid sammen med barna og oppleve mer livskvalitet enn det våre fedre, bestefedre og oldefedre opplevde. Menn har fortsatt mer makt og rikdom enn kvinner." Dette var tynn argumentasjon syntes jeg. "Jeg malte huset grønt, og livet ble mye bedre etterpå. Jeg vant forresten 5 millioner i Lotto også. " Jeg tror ikke vi skal gi likestillingsdebatten noen særlig kreditt for at verden beveger seg fremover, og at velferden har økt siden bestefar var ung. Det kan ha en viss sammenheng med noe graps vi fant på bunnen av Nordsjøen på slutten av -60 tallet. Er det ønske om å skille ut denne debatten til en egen tråd? 2 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Så det er ingenting å gjøre med det, det du mener? Det er det så absolutt, og jeg tror det kommer til å snu når folk etterhvert får nok. Jeg poengterer simpelthen at menn kommer på banen med jevne mellomrom, slik du etterlyser. Problemet er at de blir 'dømt' ut temmelig fort. Da nytter det ikke å rope på flere menn, som det ofte gjøres, men å se om også de etablerte kan gjøre noe. Tenk reaksjonene om man begynte å snakke om sytekvinner og tapere når en kvinne prøvde å lufte sine bekymringer. Det er åpenbart ett problem med en skjevfordeling blandt journalister, politikere og den politiske delen av akademia. Jeg håper og tror at dette vil snu etterhvert da disse ser ut til å representere ett mindretall blandt befolkningen, og man etterhvert får nok. 3 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Kan du komme med noen kilder på dette? Hva med å komme med en kilde til hver av dine påstander? 1.http://www.forskning.no/artikler/2013/juni/360980 Om det er sjølvvalgt eller om dei blir for det meste selektert vekk mot andre menn er usikkert. Sikkert begge deler, men også tilfeldighetene. Rundt 20% av dangens 50 åringer er uten barn, 26% av dagens 40 åringer. Mens 12% av kvinnene i 40 årene (her kan ikkje lenger kvinner få barn). 2. http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article2077482.ece Gutter blir skuletapere og får dermed ikkje drømmene sine oppfylt. Mest sannsynlig fordi skulen er laga for jenter. 3. Dette ser vi via media sin bastante trakasering av rettsforskjempera for alle mennesker, og ikkje kun for kvinner, minoriteter og homoseksuelle. Med andre ord dei som har høgast sjanse for å få hjelp av den norske stat. Igjen, er overlykkelig for at vi fekk bytta dei ut, etter så mange år. 4. http://uit.no/nyheter/artikkel?p_document_id=348419 Kvinner har stort sett dei siste 50-60 åra stemt venstreorientert. Og er hovedgrunnen til at vi i dag har så høg innvandring til Norge. Det er også plenty av artikkler som viser at kvinner er meir positive til innvandring enn menn. Det må i så fall skyldes manglende forestillingsevne og/eller livserfaring på din side. No offense. Eg kan forstå at dei er deprimerte og føler at dei ikkje har noko å leve for, men at livet deira er slutt og dei ikkje har noko fleir mulighetar er ein anna ting. Endret 5. desember 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Man kan nesten ikkje slutte det. Trur at dei har like godt kontroll på slikt som oss, da i Sør-amerika, Asia og sikkert mange land i Afrika også. Det kan heller ha med at folk der er meir avhengige av kvarandre. Det kan også ha med at dei rett og slett har mindre grunn til det og for alt vi veit. Kva som gjør ein lykkelig, kan være forskjellig, det same med kva som gjør deg ulykkelig.Har man "alt" skal det mer til for å bli lykkelig. It's a fucking curse. Men jeg tror man kan komme seg unna hele greia, ved å gi faen. Nå har jeg selv aldri seriøst vurdert selvmord, men har jo hatt mine stunder med fantasering . Men jeg har kommet litt fram til at selvmord er lite vits, for om man uansett vil dø, hva skal man da være redd for? Eller, nå er jeg jo redd da, og ikke nødvendigvis for å dø, men om man først vil dø, så gir det en frihet på mange måter. Endret 5. desember 2013 av Because I need change! Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Tror det er pga jenter er flinkere til å dele sine tanker og følelser med venner og familie Mens menn holder det inne i seg selv og kanskje møter veggen en dag 3 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Tror det er pga jenter er flinkere til å dele sine tanker og følelser med venner og familie Mens menn holder det inne i seg selv og kanskje møter veggen en dag Shit, denne var nok ikke så dum. Lenke til kommentar
ADHDungen Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Har man "alt" skal det mer til for å bli lykkelig. It's a fucking curse. Men jeg tror man kan komme seg unna hele greia, ved å gi faen. Nå har jeg selv aldri seriøst vurdert selvmord, men har jo hatt mine stunder med fantasering . Men jeg har kommet litt fram til at selvmord er lite vits, for om man uansett vil dø, hva skal man da være redd for? Eller, nå er jeg jo redd da, og ikke nødvendigvis for å dø, men om man først vil dø, så gir det en frihet på mange måter. Du omtaler dine "stunder med fantasering", og jeg antar at du forsøker å se ting ut i fra perspektivet til en person som ønsker å begå/har begått selvmord. Naturlig, det gjør jeg også i ny og né, selv om selvmord er uaktuelt også for meg. Du spør deg selv hva man skal være redd for dersom man uansett ønsker å dø. Senere påpeker du at et ønske om å dø gir personen det gjelder en frihet. Det er nettopp disse tankene som gjør at du, og meg, mest sannsynligvis aldri klarer å sette oss inn i tankegangen til en person med mildt sagt dystre tanker. I motsetning til deprimerte mennesker ser vi alltid muligheter, og vi vil derfor alltid finne et bedre alternativ. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Du omtaler dine "stunder med fantasering", og jeg antar at du forsøker å se ting ut i fra perspektivet til en person som ønsker å begå/har begått selvmord. Naturlig, det gjør jeg også i ny og né, selv om selvmord er uaktuelt også for meg. Du spør deg selv hva man skal være redd for dersom man uansett ønsker å dø. Senere påpeker du at et ønske om å dø gir personen det gjelder en frihet. Det er nettopp disse tankene som gjør at du, og meg, mest sannsynligvis aldri klarer å sette oss inn i tankegangen til en person med mildt sagt dystre tanker. I motsetning til deprimerte mennesker ser vi alltid muligheter, og vi vil derfor alltid finne et bedre alternativ.Vel, har hatt perioder hvor jeg ikke har sett noen ende . Faktisk hadde jeg en ganske magisk opplevelse på grunn av det tror jeg. Egoet greide på et punkt ikke lengre å holde seg i livet, eller noe. Føltes ut som om jeg ble en ny person. Men jeg har hatt et super lett liv, så har nok ikke sånn veldig mye empati for alle. Endret 5. desember 2013 av Because I need change! Lenke til kommentar
Phate Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Tror det er pga jenter er flinkere til å dele sine tanker og følelser med venner og familie Mens menn holder det inne i seg selv og kanskje møter veggen en dag +1. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 1.http://www.forskning.no/artikler/2013/juni/360980 Om det er sjølvvalgt eller om dei blir for det meste selektert vekk mot andre menn er usikkert. Sikkert begge deler, men også tilfeldighetene. Rundt 20% av dangens 50 åringer er uten barn, 26% av dagens 40 åringer. Mens 12% av kvinnene i 40 årene (her kan ikkje lenger kvinner få barn). 2. http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article2077482.ece Gutter blir skuletapere og får dermed ikkje drømmene sine oppfylt. Mest sannsynlig fordi skulen er laga for jenter. 3. Dette ser vi via media sin bastante trakasering av rettsforskjempera for alle mennesker, og ikkje kun for kvinner, minoriteter og homoseksuelle. Med andre ord dei som har høgast sjanse for å få hjelp av den norske stat. Igjen, er overlykkelig for at vi fekk bytta dei ut, etter så mange år. 4. http://uit.no/nyheter/artikkel?p_document_id=348419 Kvinner har stort sett dei siste 50-60 åra stemt venstreorientert. Og er hovedgrunnen til at vi i dag har så høg innvandring til Norge. Det er også plenty av artikkler som viser at kvinner er meir positive til innvandring enn menn. Hvor ble det av dokumentasjonen på dine påstand nummer 3? Når det gjelder den andre dokumentasjonen, det er tydelig mange andre grunner til at færre menn får barn, det har du dokumentert selv. Du har dokumentert at gutter er dårligere på skolen, ikke at skolen er lagt opp for jenter. Ja, mange kvinner stemmer til venstre. Hva gjør disse tingene i forhold til at flere unge menn enn kvinner tar selvmord? Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Hvor ble det av dokumentasjonen på dine påstand nummer 3? Når det gjelder den andre dokumentasjonen, det er tydelig mange andre grunner til at færre menn får barn, det har du dokumentert selv. Du har dokumentert at gutter er dårligere på skolen, ikke at skolen er lagt opp for jenter. Ja, mange kvinner stemmer til venstre. Hva gjør disse tingene i forhold til at flere unge menn enn kvinner tar selvmord? Skillsmisser kan gjøre at folk tar livet sitt. Plutselig er man helt alene og må klare seg på egenhånd. Det kan sammenlignes med en mann som slipper ut etter 30 år i fengsel. Ikke at ekteskap er som å sitte i fengsel.. Fengsel er mye bedre (neida) Endret 6. desember 2013 av EvilSeagull Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Skillsmisser kan gjøre at folk tar livet sitt. Plutselig er man helt alene og må klare seg på egenhånd. Det kan sammenlignes med en som slipper ut etter 30 år i fengsel. Ikke at ekteskap er som å sitte i fengsel.. Fengsel er mye bedre (neida) Ja, men hvis skilsmisse har mye å si i forhold til statistikken er det rart, ettersom flere jenter enn gutter blir gift. Tviler egentlig på at det har så mye å si. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Ja, men hvis skilsmisse har mye å si i forhold til statistikken er det rart, ettersom flere jenter enn gutter blir gift. Tviler egentlig på at det har så mye å si. Det kan hende det. Jeg har aldri vert gift Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Hvor ble det av dokumentasjonen på dine påstand nummer 3? Når det gjelder den andre dokumentasjonen, det er tydelig mange andre grunner til at færre menn får barn, det har du dokumentert selv. Du har dokumentert at gutter er dårligere på skolen, ikke at skolen er lagt opp for jenter. Ja, mange kvinner stemmer til venstre. Hva gjør disse tingene i forhold til at flere unge menn enn kvinner tar selvmord? Det er i vertfall klart at gutter har godt av disiplin og mindre dill dall fag, slik som norsk og engelsk. Det er også klart at dei lærer betre av ein annleis måte å undervise på enn kva utviklinga går mot i dag. Så det er jo klart at skulen kunne vert betre for dei. Dei aller fleste kvinner stemmer til venstre, fordi det er jo dei som hjelper dei mest, da dessverre på bekostning av menn og guttunger. Også kalla på fint majoritetens tyrrani, som er eit enormt problem for demokratiet. Alle er like mykje verd, men det blir jo ikkje slik når damer ønsker meir retter fordi "we're Worth it". Når det gjelder 3 trenger eg ikkje dokumentasjon. Nr 1, er jo slik av mange grunnar som du skriver. Men ein av grunnane er jo som sagt at kvinner oftere får barn med mange av dei samme mennene. Om det er godt for barna og dei sjølv er ein anna diskusjon. Endret 6. desember 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Det er i vertfall klart at gutter har godt av disiplin og mindre dill dall fag, slik som norsk og engelsk. Det er også klart at dei lærer betre av ein annleis måte å undervise på enn kva utviklinga går mot i dag. Så det er jo klart at skulen kunne vert betre for dei. Dei aller fleste kvinner stemmer til venstre, fordi det er jo dei som hjelper dei mest, da dessverre på bekostning av menn og guttunger. Også kalla på fint majoritetens tyrrani, som er eit enormt problem for demokratiet. Alle er like mykje verd, men det blir jo ikkje slik når damer ønsker meir retter fordi "we're Worth it". Når det gjelder 3 trenger eg ikkje dokumentasjon. Nr 1, er jo slik av mange grunnar som du skriver. Men ein av grunnane er jo som sagt at kvinner oftere får barn med mange av dei samme mennene. Om det er godt for barna og dei sjølv er ein anna diskusjon. Majoritetens tyranni? Det fødes gutter enn jenter i Norge? Hvem er majoriteten? Ellers er det klart at du har en del forestillinger om at damer ønsker og får mer enn det gutter gjør, uten at du kan bevise det. For å bli tatt seriøst bør du komme med noe fakta. I det minste ikke noe som er direkte galt, som at kvinner er en majoritet? Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Hvorfor det? Er vell en stor del som er menn sin egen skyld her. Men noen må ta opp noe for å få noe forandret. Når det er totalt TABU snakke om menns/gutter sine rettigheter blir ikke det alltid så lett.. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Når det er totalt TABU snakke om menns/gutter sine rettigheter blir ikke det alltid så lett.. Det er ikke tabu å snakke om menns rettigheter, kilder? Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 (endret) Det er ikke tabu å snakke om menns rettigheter, kilder? http://www.abcnyheter.no/livet/2013/11/19/mannens-egen-kampdag Tabu var nok feil ord, men politisk ukorrekt er det.. http://mannsforum.org/2012/08/menn-og-likestilling/ Endret 7. desember 2013 av DaniNichi Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 7. desember 2013 Del Skrevet 7. desember 2013 Majoritetens tyranni? Det fødes gutter enn jenter i Norge? Hvem er majoriteten? Ellers er det klart at du har en del forestillinger om at damer ønsker og får mer enn det gutter gjør, uten at du kan bevise det. For å bli tatt seriøst bør du komme med noe fakta. I det minste ikke noe som er direkte galt, som at kvinner er en majoritet? Kvinner har vert ein majoritet i Norge lenge, og har i vertfall vert ein majoritet om vi teller stemmer. I dag er det komen så mange innvandrar at det kanskje for første gang er fleir menn enn kvinner. Men poenget er ikkje majoritetens tyrrani som i at det er fleir av eit kjønn, men majoritetens tyrrani når det kjem til meiningar. Det er også¨klart at gutter får mindre enn kva kvinner gjør og at dette er ønskelig for mange. Noko som fører til at nokon blir dårligare borgarar og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå