EvilSeagull Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Så du mener at man bør gjøre noe med at så mange gutter tar selvmord men du kunne ikke brydd deg mindre som statistikken viser at menn har det dårligere enn kvinner? Ser du motsigelsen her? Det er jo ikke sikkert at grunnen til at så mange tar selvmord at de opplever noe som urettferdig heller. Men du vil ikke bable om likestilling, du kunne ikke bry deg mindre om at menn har det dårligere enn kvinner, hvordan vil du da komme med løsninger? Du har ikke kilder. Så det er bare en påstand uten bevis. For ikke lenge siden stoppet jeg på en lekeplass for å spørre noen barn om de kjendte en person som bodde i dette nabolaget. Jeg opplevde at kvinner besyndte å stirre fra vinduene. En mor ropte inn ungene sine og så stygt på meg. Dette hadde aldri skjedd om det var en kvinne som gikk ut av bilen Endret 5. desember 2013 av EvilSeagull 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Enig med herzeleid. Ein skal liksom ikkje kunne snakke om problem gutter og menn står ovenfor. Dei er liksom ikkje like mykje verd som andre mennesker i følge feministstanden og mange andre. Tragisk, men sant. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Menn i likestillingsdebatten har jo ikke akkurat blitt tatt imot med åpne armer. Sist noen prøvde å ymte frempå at det kunne være snakk om en utvikling der en del menn havnet utenfor ble uttrykket "sytemenn" innført. Med andre ord er det ikke lett å slippe til og få aksept for ett alternativt synspunkt i ett debattklima og med en pressestand der feminismen sitter i ryggmargen. Jo, men likestillingen av kvinner ble heller ikke tatt godt imot i starten. Om man ønsker en endring så må noen begynne å snakke om det. For ikke lenge siden stoppet jeg på en lekeplass for å spørre noen barn om de kjendte en person som bodde i dette nabolaget. Jeg opplevde at kvinner besyndte å stirre fra vinduene. En mor ropte inn ungene sine og så stygt på meg. Dette hadde aldri skjedd om det var en kvinne som gikk ut av bilen Javel. Du påstår det ja. Enig med herzeleid. Ein skal liksom ikkje kunne snakke om problem gutter og menn står ovenfor. Dei er liksom ikkje like mykje verd som andre mennesker i følge feministstanden og mange andre. Tragisk, men sant. Så er det på an igjen. Nå er det i følge feminister at menn ikke er like mye verdt? Når du sier andre mennesker, så må du jo mene kvinner. Hvem sier at menn ikke er like mye verdt? Kilder? Eller er dette bare enda en av dine påstander som omhandler det dårlige behandlingen menn har pga av feminister, uten at du kan bevise noe. Du sier at du ikke skal bable om likestilling for men.. Men så skylder du på at det er feminister sin feil? Javel ja. ## dobbelpost slått sammen av ilpostino ## Endret 7. desember 2013 av ilpostino Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Så er det på an igjen. Nå er det i følge feminister at menn ikke er like mye verdt? Når du sier andre mennesker, så må du jo mene kvinner. Hvem sier at menn ikke er like mye verdt? Kilder? Eller er dette bare enda en av dine påstander som omhandler det dårlige behandlingen menn har pga av feminister, uten at du kan bevise noe. Du kommer ikke langt med den tonen der Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Jo, men likestillingen av kvinner ble heller ikke tatt godt imot i starten. Om man ønsker en endring så må noen begynne å snakke om det. Det er ikkje likestilling. Det er å hjelpe dei som treng hjelp. Kvifor blande inn likestilling? Det er eit tullete konsept. Så er det på an igjen. Nå er det i følge feminister at menn ikke er like mye verdt? Når du sier andre mennesker, så må du jo mene kvinner. Hvem sier at menn ikke er like mye verdt? Kilder? Eller er dette bare enda en av dine påstander som omhandler det dårlige behandlingen menn har pga av feminister, uten at du kan bevise noe. Du sier at du ikke skal bable om likestilling for men.. Men så skylder du på at det er feminister sin feil? Javel ja. Som du veit liker eg å lese mellom linjene. Når enkelte kaller folk som prøver å ta opp problem som rammer menn så blir dei "sytemenn", med andre ord betyr dette at dei ikkje synes mennene som har problem er nok verd til at man skal kunne ta opp problemet. Endret 5. desember 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Det er ikkje likestilling. Det er å hjelpe dei som treng hjelp. Kvifor blande inn likestilling? Det er eit tullete konsept. Du klager på dine påstander om at media fremstiller menn så dårlig, om urettferdighet, du klager over at "menn er liksom ikke verdt like mye som andre mennesker", men så vil du ikke blande inn likestilling? Du blander inn likestilling! Du kommer ikke langt med den tonen der Ja da er vi på an igjen hvor du enda en gang begynner med usaklig kverulering fordi du ikke har flere argumenter. Ikke første gangen det skjer nei. ## dobbelpost slått sammen av ilpostino ## Endret 7. desember 2013 av ilpostino Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Du klager på dine påstander om at media fremstiller menn så dårlig, om urettferdighet, du klager over at "menn er liksom ikke verdt like mye som andre mennesker", men så vil du ikke blande inn likestilling? Du blander inn likestilling! Nei, likestilling er at kjønnene skal ha like muligheter fra fødsel. Eller som noko skriver, at kjønnene skal ha ein kommunistisk likehet i samfunnet. Alt eg ønsker er at man skal hjelpe dei som treng hjelp, her menn. Og om du ikkje meinar at menn har like mykje rett på hjelp som kvinner, er det ganske implisitt at du meinar at kvinner er meir verdifulle enn menn. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Ja da er vi på an igjen hvor du enda en gang begynner med usaklig kverulering fordi du ikke har flere argumenter. Ikke første gangen det skjer nei. Ikke vær sånn da Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Alt eg ønsker er at man skal hjelpe dei som treng hjelp, her menn. Og om du ikkje meinar at menn har like mykje rett på hjelp som kvinner, er det ganske implisitt at du meinar at kvinner er meir verdifulle enn menn. Hvor har du dette i fra? Jeg har ikke nevnt noe i nærheten av det i det hele tatt, snakk om å være usaklig! Det du kommer med er jo løgn og vås. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Husker når jeg gikk ut av barneskolen rundt 97-98 i Oslo området og over til ungdomsskolen hadde alt ting begynt å forandre seg til at jentene fikk mye mer fokus fra lærere, ble tatt ut av klassen for samtaler, de fikk ta masse tester om de gjorde det litt dårlig som eks på dysleksi osv, de fikk ekstra undervising samt alt det rundt.. Vi gutta ble sendt på rektor sitt kontor, vi fikk ikke noe tilbud om ekstra undervising , ikke noe tester etc, skulle man få tester måtte man være ganske bråkete eller gjøre ulovlig ting eller selv spørre om det, med andre ord det var lite fokus på de "stille" guttene som kanskje sleit en del hjemme, på skolen osv.. Husker også et stort skift fra fleste gutter på "spesial" skolene til flest jenter rundt 99-02.. Jeg tror siden 97-98 har dette bare blitt verre i den feminist verden vi lever i for unge gutter, dette kan vel forklare hvorfor en del unge gutter ikke takler livet like lett som jenter da gutter fanges opp alt for seint i mange tilfeller.. Igjen dette er bare noe jeg tror, om det er riktig eller ei kan man gjerne diskutere seg fram til.. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 http://www.dagbladet.no/2013/06/21/kultur/meninger/hovedkronikk/kronikk/likestilling/27815832/ "MANNSPANELET vekket en rekke debatter. Ofte ble jeg møtt med spørsmål som «skal menn bli som kvinner?», og mer avvisende utrop som «la menn være menn». Mange menn føler seg truet av feminismen og likestillingen. Hva er det de frykter? For enkelte menn stammer nær sagt alle problemer i samfunnet fra feminismen. Mye av debatten er fryktbasert. Frykt for at kvinnene tar over, at den feminiserte stat er ute etter menn, at feminismen fører med seg innvandring og islamisering, og at menn blir puslete og feminine hvis de ikke klarer stå imot. JEG HAR følgende beskjed: Menn har ingenting å frykte! Vi er rikere, friere og mer opplyste enn noensinne. Likestillingen gitt norske menn større muligheter til å ta egne valg, tilbringe mer tid sammen med barna og oppleve mer livskvalitet enn det våre fedre, bestefedre og oldefedre opplevde. Menn har fortsatt mer makt og rikdom enn kvinner." Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hvor har du dette i fra? Jeg har ikke nevnt noe i nærheten av det i det hele tatt, snakk om å være usaklig! Det du kommer med er jo løgn og vås. Nei, men dette var eit eksempel. Eg ment ikkje at du tenke slik. Men når nokon tenker slik som nemd tidlegare må jo det være årsaken. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Husker når jeg gikk ut av barneskolen rundt 97-98 i Oslo området og over til ungdomsskolen hadde alt ting begynt å forandre seg til at jentene fikk mye mer fokus fra lærere, ble tatt ut av klassen for samtaler, de fikk ta masse tester om de gjorde det litt dårlig som eks på dysleksi osv, de fikk ekstra undervising samt alt det rundt.. Vi gutta ble sendt på rektor sitt kontor, vi fikk ikke noe tilbud om ekstra undervising , ikke noe tester etc, skulle man få tester måtte man være ganske bråkete eller gjøre ulovlig ting eller selv spørre om det, med andre ord det var lite fokus på de "stille" guttene som kanskje sleit en del hjemme, på skolen osv.. Husker også et stort skift fra fleste gutter på "spesial" skolene til flest jenter rundt 99-02.. Jeg tror siden 97-98 har dette bare blitt verre i den feminist verden vi lever i for unge gutter, dette kan vel forklare hvorfor en del unge gutter ikke takler livet like lett som jenter da gutter fanges opp alt for seint i mange tilfeller.. Igjen dette er bare noe jeg tror, om det er riktig eller ei kan man gjerne diskutere seg fram til.. Hvis det er tilfellet burde da men ta mer tak i det og få det opp i likestillingsdebatten? Nei, men dette var eit eksempel. Eg ment ikkje at du tenke slik. Men når nokon tenker slik som nemd tidlegare må jo det være årsaken. Ja, å her har du dratt frem feminismen igjen, som om den er skyld i det. Men det har du ikke noe grunnlag for, så det kan like gjerne være menn som tenker slik. Uten at jeg egentlig tror at det er mange som tenker slik i det hele tatt, mer at det blir fokusert for lite på de psykiske behovene og plagene til menn. ## dobbelpost slått sammen av ilpostino ## Endret 7. desember 2013 av ilpostino Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Eg trur ikkje at nokon kan oppleve ein situasjon som du skriver. Det må i så fall skyldes manglende forestillingsevne og/eller livserfaring på din side. No offense. 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) http://www.dagbladet.no/2013/06/21/kultur/meninger/hovedkronikk/kronikk/likestilling/27815832/ "MANNSPANELET vekket en rekke debatter. Ofte ble jeg møtt med spørsmål som «skal menn bli som kvinner?», og mer avvisende utrop som «la menn være menn». Mange menn føler seg truet av feminismen og likestillingen. Hva er det de frykter? For enkelte menn stammer nær sagt alle problemer i samfunnet fra feminismen. Mye av debatten er fryktbasert. Frykt for at kvinnene tar over, at den feminiserte stat er ute etter menn, at feminismen fører med seg innvandring og islamisering, og at menn blir puslete og feminine hvis de ikke klarer stå imot. JEG HAR følgende beskjed: Menn har ingenting å frykte! Vi er rikere, friere og mer opplyste enn noensinne. Likestillingen gitt norske menn større muligheter til å ta egne valg, tilbringe mer tid sammen med barna og oppleve mer livskvalitet enn det våre fedre, bestefedre og oldefedre opplevde. Menn har fortsatt mer makt og rikdom enn kvinner." Det stemmer jo faktisk at menn får 1. Mindre sjans på å bli gift og få barn fordi kvinnene får barn med mange av de samme mennene. 2. Menn får mindre ofte jobb, på grunn av at skulen er skapt for kvinner. 3. Ein feministisk stat meiner at menn er mindre verdifulle enn kvinner, som vi ser. 4. Det er kvinnene som stemmer fram parti som ønsker innvandring og er meir positivt til det. Venstresida blir stort sett stemt på av kvinner. Er det rart at norske menn reiser til utlandet? Endret 5. desember 2013 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hvis det er tilfellet burde da men ta mer tak i det og få det opp i likestillingsdebatten? Når de fleste er sykelig opptatt av å beskytte samt fremme feminisme , så blir det vrient ta opp.. Er blitt smått tabu snakke om menns rettigheter.. Lenke til kommentar
koosepus Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jeg tror noe av grunnen kan være at færre menn tør å søke hjelp, når tankene om å ta sitt eget liv kommer så er det veldig lett for at man havner i en vond spiral hvor man føler at eneste det er den eneste utveien. Tror det fortsatt er litt skambelagt å åpne seg om sånne ting for andre, selv om det er helsepersonell. Hvis flere hadde bedt om hjelp tidligere, tror jeg kanskje selvmordstatistikken hadde vært noe annerledes. Lenke til kommentar
Andeith Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Det stemmer jo faktisk at menn får 1. Mindre sjans på å bli gift og få barn fordi kvinnene får barn med mange av de samme mennene. 2. Menn får mindre ofte jobb, på grunn av at skulen er skapt for kvinner. 3. Ein feministisk stat meiner at menn er mindre verdifulle enn kvinner, som vi ser. 4. Det er kvinnene som stemmer fram parti som ønsker innvandring og er meir positivt til det. Venstresida blir stort sett stemt på av kvinner. Er det rart at norske menn reiser til utlandet? Kan du komme med noen kilder på dette? Hva med å komme med en kilde til hver av dine påstander? Når de fleste er sykelig opptatt av å beskytte samt fremme feminisme , så blir det vrient ta opp.. Er blitt smått tabu snakke om menns rettigheter.. Hvorfor det? Er vell en stor del som er menn sin egen skyld her. Men noen må ta opp noe for å få noe forandret. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jo, men likestillingen av kvinner ble heller ikke tatt godt imot i starten. Om man ønsker en endring så må noen begynne å snakke om det. Javel. Du påstår det ja. Ja ønsker man endring må man snakke om det, men så lenge enkelte syn og ideologier stiller så uforholdsmessig sterkt offentlig blir det vanskelig, og de fleste gidder ikke. De som kommer dårligst ut lider under dette, bla. de som ender opp med å ta livet, og som det snakkes lite om. Det er få som gidder å bli hengt ut som 'riksrævhøl' og jobbe i konstant motvind når en kan kose seg og være populær i den friske medvinden. 2 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Ja ønsker man endring må man snakke om det, men så lenge enkelte syn og ideologier stiller så uforholdsmessig sterkt offentlig blir det vanskelig, og de fleste gidder ikke. De som kommer dårligst ut lider under dette, bla. de som ender opp med å ta livet, og som det snakkes lite om. Det er få som gidder å bli hengt ut som 'riksrævhøl' og jobbe i konstant motvind når en kan kose seg og være populær i den friske medvinden. Helt sant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå