Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Battlefield 3 fryser og ender opp i bluescreen

Anbefalte innlegg

Når jeg spiller battlefield 3 i rundt 20-30 min så fryser skjermen plutselig etterfulgt av bluescreen. Har hatt dette problemet siden rundt juni i år. Har nyeste driver på skjermkortet og har formatert pcen flere ganger, men det samme skjer. Noen som har peiling på hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av en eller annen grunn kommer ikke bluescreenen opp nå. Skjermen står der helt fryst. Merket også idag at dette skjedde når jeg spilte Assassins creed: Black Flag. Forskjellen var at lyden i battlefield 3 stod og "durte"(samme lydsekvens på ca 0,1 sekunder ble spilt igjen og igjen), mens lyden i assassins creed fortsatte som vanlig m. musikk og miljølyder. Vet ikke om det har noe å si men.. Prøvde å reinstallere DirectX. Fungerer fortsatt ikke.

Endret av Hablaha
Lenke til kommentar

Last opp dump filen du finner under C:\Windows\Minidump. Sorter etter dato og last opp de 3-4 nyeste.

Og hvilket skjermkort har du? Hvis du har et modifisert skjermkort fra f.eks. XFX, MSI, Gigabyte etc legg med denne informasjonen også.

Endret av Bjoolz
Lenke til kommentar

Det jeg ser utifra disse dumpfilene peker på skjermkort/driveren til skjermkort. Siden kortet ditt akkurat har bikket 5 år, og ihvertfall tidligere har nvidia hatt en lei tendens til å gjøre vondt verre for kort av denne alderen for hver driverupdate som gis ut, så vil jeg at du skal prøve å gå tilbake til en del eldre driver.

Prøv denne driveren (32 bit Vista/W7/W8, 64 bit Vista/W7/W8). Den er fra ca 6 måneder etter at BF3 ble gitt ut så den burde være relativt optimalisert for dette spillet.

Hvis det blir bedre/fikset så må du nesten bare krysse fingrene for at problemet blir fikset med fremtidige driveroppdateringer. Hvis det ikke hjelper så er det letteste å låne et skjermkort og se om det fikser problemet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...