Yerug Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Jeg har et grusomt inntrykk av Elkjøp fra før av, og det ble ikke bedre av dette. De har ignorert meg, tatt pause mens de har 'hjulpet meg', vist en skremmende dårlig kunnskap rundt alt jeg kjøper. Og de ser generelt ut som noen late, sure og gamle surpomper som hater jobben sin. Du føler virkelig at du bryr noen når du handler der. Dette er en spesiell butikk i Nord-trøndelag jeg snakker om. Hele familien og de nærmeste vennene mine vet at de ikke bør handle på Elkjøp pga meg. Slik fungerer det, til dere som forsvarer de ansatte. Dette var snakk om Coop Obs. Det var det jaggu ja >.> Jeg fant ingen 'rediger inlegg'- knapp etter jeg så det Lenke til kommentar
Populært innlegg Rusher Skrevet 4. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 4. desember 2013 Kanskje burde komplett begynne å ta inn over seg at det er kundene de lever av. Det er også kundene som betaler lønnen til de ansatte. Komplett? Er du dritings? 20 Lenke til kommentar
Populært innlegg H. Specter Skrevet 4. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 4. desember 2013 Du har helt rett i det du sier. Men jeg synes ikke vi skal gi etter for slikt press. Ingen skriver noe om den ansatte som mistet sin PS4, hvorfor er ikke h*n like viktig? Det skal ikke vare forskjell mellom folk, men her har en middelaldrende dame klagd seg til noe hun ikke hadde rett i. Skammelig. De ansatte er da minst like viktige for butikken. Hvis du tror at de ansatte er mer viktig for butikken enn kundene er du dummere enn jeg trodde. Blir garantert en suksess med mange ansatte og null kunder. En ansatt kan skiftes ut i en håndvending. Mister du kundene dine kan du vinke farvel til butikken, og de ansatte. 24 Lenke til kommentar
Balli Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Fohåndsbestile ps4'n min jeg. rullet in på parkeringen til komplett ca 07:45 ish gikk in 08:00 gikk ut kl 08:01 med ps4 er ikke dumt med nettbutikker altså! Dog den ble solgt til blodpris på kvelden 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Andeby Skrevet 4. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 4. desember 2013 Fantastisk bra jobbet av mor, som står på sitt og krevde rett! Det er helt utrolig hvor dårlig oppfølging hver butikk har i hendold til policy i slike saker.. Dette er bare hårreisende at folk står i kø og at ansatte kan snike seg forran og bare kapre produkter uten å fele en svette tår..! Dette burde vært straffet med bot eller andre represalier for gitte butikker. For salg førgitt tid! Her skulle noen tatt tak! :@ De ansatte var tross alt inne i butikken. Klokka 8 kunne de bare velge seg en hver mens de andre gikk mot avdelingen. Funker ikke det? Mor skulle hatt problemer om hun kom inn butikken jeg jobbet hos. Vansklige kunder som 'SKAL HA' blir fort vist bort av vektere og gjerne politiannmeldt om de gir trusler. Ja, frekke kunder som står i kø halve natta uten å få en drit igjen. Burde skamme seg! Si gjerne hvilken butikk du jobber for, slik at vi vet hvor vi bør unngå å handle. 21 Lenke til kommentar
Labia Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Molboerland med sine fisefine problemer... Håper dette landet ikke går til Amerikanske tilstander. "Miguel" heter han og.... Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Hvis du tror at de ansatte er mer viktig for butikken enn kundene er du dummere enn jeg trodde. Blir garantert en suksess med mange ansatte og null kunder. En ansatt kan skiftes ut i en håndvending. Mister du kundene dine kan du vinke farvel til butikken, og de ansatte. Typisk ekkel kundepersonlighet du kommer med her ja. Dersom du ikke tror ansatte er viktig; ansatte med kunnskap, som bryr seg om jobben sin, som VIL gi service til kundene, som gir ekstra for sjefens skyld og som daglig oppdaterer seg slik at de kan yte bedre - da tror jeg DU har misset poenget. Om de ansatte blir behandlet som tullinger, da behandler de kunder som tullinger. Om du ville behandlet dine ansatte slik - helt i orden. Det er dog en butikk jeg ville holdt meg unna. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Grreven Skrevet 4. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 4. desember 2013 Jeg er fullstendig enig i at folk ikke skal være ufine, det går under normal folkeskikk. Poenget mitt er at selv om kunden stiller et "krav" som egentlig er helt urimelig kan det hende butikken tjener på å gi etter for det på grunn av det gode ryktet det skaper. Du har helt rett i det du sier. Men jeg synes ikke vi skal gi etter for slikt press. Ingen skriver noe om den ansatte som mistet sin PS4, hvorfor er ikke h*n like viktig? Det skal ikke vare forskjell mellom folk, men her har en middelaldrende dame klagd seg til noe hun ikke hadde rett i. Skammelig. De ansatte er da minst like viktige for butikken. De ansatte er i en særstilt posisjon, og regnes på ingen måte som "lik" en kunde (med mindre man snakker om et menneskets verdi såklart, noe som er en helt annen diskusjon). Ansatte representerer bedriften de jobber for, og skal fremstå profesjonelt. Det gjør de ikke her. Som du sa tidligere finnes det fordeler og ulemper ved å være ansatt, men ved å utnytte fordelen av å komme først til butikken, misbruker den ansattes makten den har i forhold til kunden. Man kan heller ikke bruke samme kriterier for å sammenlikne ansatte og kunder, såpass bør du vite dersom du jobber i service-yrket. Om man vil pirke på det kan man forsåvidt også si at de ansatte ikke er kunder i butikken før åpningstid siden de har særskilt adgang som går utover det som en normal kunde har, og etter åpningstid er de ansatte. Dermed skal de ikke få kjøpe noe før kundene. 16 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Hvis Norge fikk så få konsoller så kanskje det ikke var en god ide og stille seg i kø midt på natta og skaffe seg ett liv utenom PlayStation? Du og kan jo "skaffe deg et liv" ved å gjøre noe mer produktivt en å kritisere andre på et nettforum. 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Grreven Skrevet 4. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) "..som VIL gi service til kundene.."En ansatt som vil gi service til kundene kjøper ikke produktet før kunden får mulighet til det. Endret 4. desember 2013 av Grreven 11 Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Ja, frekke kunder som står i kø halve natta uten å få en drit igjen. Burde skamme seg! Si gjerne hvilken butikk du jobber for, slik at vi vet hvor vi bør unngå å handle. Det er lenge siden jeg jobbet i en lignende butikk - akkurat hvilken det var er uviktig. Den er dog helt paa topp i forhold til inntekter den dag i dag, det vet jeg godt da jeg fortsatt er god venn med butikksjefen. (Butikker i landet konkurerer gjerne litt internt - i alle fall den kjeden gjorde det.) Lenke til kommentar
brille83 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Det samme skjedde på Elkjøp Nesttun. Der la en ansatt ut maskinen for salg på finn samme dag. Annonsen er nå slettet etter at elkjøp ble informert. 1 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Lefdal (samme greia) Molde slapp inn en bekjent av betjeningen inn bakveien rett før det opnet så han slapp å stå i kø i timesvis. Han kom først og stakkaran som egentlig skulle få den 8ende og siste PS4 måtte gå sur og lei hjem etter å stått i timesvis i kø å fryse. Vi sa så klart i fra til betjeningen mens han dudn dreiv å betalte men betjeningen sto liksom bare å stirret rundt seg for å finne på noe lurt å si. Til slutt sa dem "neeeeh veit ikke noe vi". 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Cyrus Skrevet 4. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 4. desember 2013 (endret) Det er lenge siden jeg jobbet i en lignende butikk - akkurat hvilken det var er uviktig. Den er dog helt paa topp i forhold til inntekter den dag i dag, det vet jeg godt da jeg fortsatt er god venn med butikksjefen. (Butikker i landet konkurerer gjerne litt internt - i alle fall den kjeden gjorde det.) Jepp, går som regel bra med butikken, når man kvitter seg med "vansklige" ansatte /Cyrus Endret 4. desember 2013 av Cyrus 19 Lenke til kommentar
entername Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Greit nokk vist Coop Obs sa dei hadde maskiner, men fortsatt et latterlig first world problem. 2 Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Ser ikke helt problemet her. Så lenge de ansatte gikk for å hente hver sin maskin klokka 8, gikk i kassa og betalte så er det ikke noe "policy" som sier at det ikke er lov. Det er litt råttent, Ja. Men fullt lovlig. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 4. desember 2013 Populært innlegg Del Skrevet 4. desember 2013 18 Lenke til kommentar
Xeesi Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Høres ikke ut som en butikk jeg ville handlet i.. Det er helt greit - Vanskelige kunder klarer de fleste butikker seg uten. En misfornøyd kunde forteller om sin dårlige opplevelse til ti andre. En fornøyd kunde forteller kanskje hvor god service han fikk til et par personer. 1 Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Sittet ute hele natta på grunn av en PS4 konsoll? Er jo komisk at slikt kommer i media i det hele tatt, sier jo litt om hvor godt vi egentlig har det, lmfao... 2 Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 En misfornøyd kunde forteller om sin dårlige opplevelse til ti andre. En fornøyd kunde forteller kanskje hvor god service han fikk til et par personer. En misfornoyd ansatt gir ti nye misfornoyde kunder. 8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå