Rudde Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Har en kamerat som jobber for Obs. Og det er i reglene dems at de har ikke lov til å gjøre dette. Han ble ganske forbanna da han leste artikkelen. Det er vel også kanskje i de reglene at de er konfidensielle? Spark kompisen din! Lenke til kommentar
raysv Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Det er helt greit - Vanskelige kunder klarer de fleste butikker seg uten. Hvilken butikk jobber du i? Kan være greit å komme med den opplysningen så vi slipper å ta turen innom ved et uhell. 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Hurra, var innom Lefdal i dag og fikk bekreftet at jeg var 1 av 14 ish som fikk PS4 ved neste levering, trolig fredag. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Hvis de ikke blir solgt til ansatte da... Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 I Syria er over 100.000 drepte og barn dør/blir drept hver dag. Samtidig dør folk av sult, sykdom og vannmangel i Indonesia, mens her i Norge sliter vi med å få tak i PS4. Fy faen så jævlig vi har det! Lenke til kommentar
indahla Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Det er alltid noen som har det verre enn deg. Skal vi av den grunn legge alle diskusjoner om det vi mener er urett død..? Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) Hvis de ikke blir solgt til ansatte da... Spurte faktisk om det men Lefdal har svært strenge restriksjoner på personalkjøp på varer det ikke er nok av... han la også til at disse restriksjonene egentlig var unødvendig i deres butikk da de ansatte uansett ikke ville ha gjort noe slikt som å ta fra kundene noe de har stått i kø for å kjøpe. Endret 11. desember 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Det er alltid noen som har det verre enn deg. Skal vi av den grunn legge alle diskusjoner om det vi mener er urett død..? Med tenke på disse argumentene så lurer jeg på hvorfor man alltid skal bry seg om hvordan andre land har det Hva hjelper det disse landene at vi lar være å kjøpe slike ting ? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 ..han la også til at disse restriksjonene egentlig var unødvendig i deres butikk da de ansatte uansett ikke ville ha gjort noe slikt som å ta fra kundene noe de har stått i kø for å kjøpe. Akkurat den ville jeg tatt med en klype salt. Men hvis de har vært flinke til å innprente dette hos de ansatte så all ære til dem. Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 I Syria er over 100.000 drepte og barn dør/blir drept hver dag. Samtidig dør folk av sult, sykdom og vannmangel i Indonesia, mens her i Norge sliter vi med å få tak i PS4. Fy faen så jævlig vi har det! Du har rett... og faktisk så er jeg ganske sikker på at jeg bidrar mer med situasjonen i Syria enn du kommer til å gjøre resten av livet!!! Lenke til kommentar
onetimeonly Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Ta deg sammen, jeg svarte på ditt avsporende innlegg fra 11:36 (sitert under) Kildehenvisningen din er mer eller mindre ubrukelig, da du ikke tar deg tid til å faktisk sitere en kilde, men heller henviser til diverse lover. Blir som å diskutere bibelen og bruke den som kildehenvisning uten å nevne sidetall og sitat. Fant dog en interessant liten ting på en av disse sidene; ved krigstilstander kan staten oppheve eiendomsretten gjennom div protokoller, "til landets beste". Så hvis du fortsatt tror at samfunnstopper og nøkkelpersoner stiller seg i samme helsekø som resten av befolkningen under en krise eller katastrofe, må du tro om igjen. For det er vel "til landets beste" at samfunnsstrukturen opprettholdes gjennom en krise, vil du ikke si det? Jeg tar meg ikke bry å føre denne diskusjonen videre fordi du hele tiden forandrer premissene. Først var det diskusjon om at «verdifulle personer» får først medisinsk hjelp, deretter begynner du å diskutere krigstilstander. Overhodet ikke relevant i denne debatten. Om du ikke forstod mitt opprinnelige innlegg kan jeg oppsummere det slik: Hvordan vil et samfunn hvor ansatte setter seg før kunden arte seg om dette forholdet gjaldt alle ledd? Jfr Bibelen så er det bra sagt, men du bommer. Jeg kan ikke vise til en lov som sier at «verdifulle personer» vil gå foran andre ved behandling: Jeg finner denne lov du henviser til rett og slett ikke! Det eneste jeg fant var side opp og side ned som dine rettigheter som pasient, og ingen steder står det noe om «verdifulle personer»-prioritering som du absolutt mener eksisterer. Så jeg henviser ikke til noen side i «Bibelen» hvor det står «Gud eksisterer». For at eksemplet du kom med skal virke kan jeg si som så at jeg har lest «Bibelen» og kan etter å ha lest den ikke si det eksisterer noen Gud! Forstår du forskjellen? Du tillegger det norske lovverket en egenskap den ikke har. Jeg kan ramse opp alle lovene uten å bevise at «verdifulle personer»-loven står noen steder. Om du likevel mener den eksisterer så må du forsette å leve i tro. Hva med Kongens rettigheter i krig, da?! Ja, fantastisk kommentar. Debatten du skaper har gått fra hverdagen til medisinske kriser, og nå over til krig. Hva blir det neste? Krig er forøvrig ikke relevant for hverdagen i Norge, og selv om teknologimedia ofte skriver om «konsollkrigen» må det forstås at det er en forskjell mellom markedskrigføring og ekte krig. Om jeg så hadde giddet ta bryet å forklare om Kongens begrensede rettigheter tross full krig mot la oss si aliens fra Mars, kunne du bare fulgt opp med «Hva om Norge og vårt samfunn blir destruert og vi er tilbake til steinalderen!?!?!?, DA KAN DU SE AT DET ER DEN STERKESTE RETT!!!». Og det er nettopp her jeg forlater diskusjonen. Jeg ser ingen behov i å diskutere hvordan jeg ønsker det norske samfunnet bør hjelpe hverandre. Ikke utnytte, og ikke snu hver eneste flis til sin egen fordel. Og for å diskutere hvordan jeg ønsker det norske samfunnet skal være tar jeg høyde for at dagens Norge fortsatt består: Ikke krig. Ikke steinalderen. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Du har rett... og faktisk så er jeg ganske sikker på at jeg bidrar mer med situasjonen i Syria enn du kommer til å gjøre resten av livet!!! Hva gjør du? 1 Lenke til kommentar
mariufa Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Synes det er rart at ingen har tenkt at Sony er synderen. De har produsert alt for få enheter. Dette har de gjort med vilje for at det skal bli utsolgt så fort som mulig, og dermed skape inntrykk av større etterspørsel enn det det egentlig er. Dermed tror flere at det er mer populært og slenger seg på bølgen i anskaffelsen av ps4. I tillegg får de gratis mediaoppmerskomhet pga denne hendelsen. PC for the win. Lenke til kommentar
hean Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) Hva gjør du? Blir vel litt OT å dra den diskusjonen videre.... gjør ikke annet enn å gi en del penger. Vil bare understreke for klakkelakk at å diskutere slike ting som dette (PS4 kø) ikke er det samme som man ikke bryr seg om andre og viktigere ting. Endret 11. desember 2013 av Nasciboy Lenke til kommentar
Oscar2107 Skrevet 12. desember 2013 Del Skrevet 12. desember 2013 Min mening om dette er at det er helt feil av de ansatte på Coop å plukke med seg PS4 til seg selv. Grunnen til dette er at en slik handling vil gå ut over renommeet til kjeden. Den ansatte i Coop eier ikke selv butikken, han eier ikke PS4 som Coop selger. Han er ansatt og blir betalt for å yte en tjeneste på vegne av coop-kjeden, og det han bruker tiden til er å hjelpe seg selv.Hadde dette vært en privateid butikk, og det var sjefen selv som kjøpte en PS4 til seg selv utenom åpningstiden hadde dette vært OK fordi det er et valg han kan ta da det er kun han selv det går ut over (han sin penger, han sitt kundeforhold, han sin butikk).Det plager meg at folk som er hyret inn for å hjelpe en bedrift med å selge produkter i ett så steintøft marked som forbrukerelektronikkmarkedet er handler så til de grader illojalt, uansvarlig og uprofesjonelt ovenfor de personene som faktisk eier butikken, varene og varemerket. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå