Gå til innhold

Sov i kø for PlayStation 4: Ble møtt av tomme hyller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virkelig?

"Vanskelige kunder" som stiller seg i kø i flere timer. Så når de ansatte kommer slentrende på jobb, en jobb de mottar lønn for å betjene kunder, snapper de produktene bort fra kundene sine.

Da er jeg "vanskelig kunde" i en annen butikk.

For alt du vet var de ansatte der like lenge, bortsett fra at de var inne i butikken.

At du sier de kommer 'slentrende' til jobb sier litt din bias i denne saken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis vi skulle pirke så kunne jo de ansatte strengt tatt kjøpt den dagen i forveien før de stengte for kvelden og dermed vært først i køen. :p

 

Men det er en hårfin balanse her. På den ene siden så er det jo totalt uakseptabelt at de ansatt forsyner seg av et produkt som er så begrenset og i tillegg har blitt informert om til kunder at de får inn.

 

En er ansatt i en slik butikk med de fordeler og ulemper som det måtte medføre.

 

En stor medvirkende faktor til at dette ble en sak er jo at kunder ble informert om at de fikk 7 maskiner.

Tenk på alle butikkene som ikke sa at de fikk, men som kanskje har fått allikevel og de har alle gått til ansatte, det er bare det at vi ikke vet det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Problemet ditt her er at de "vanskelige" kundene som ikke får viljen sin kommer til å spre sin misnøye til venner og, i ekstreme tilfeller som dette, til media. Dermed mister du mer enn den ene vanskelige kunden. Selv om du har aldri så mye rett på din side som butikkansatt.

 

Jeg tror butikker/kjeder som skjønner denne sammenhengen tjener enormt på det i lengden.

Med andre ord vil du heller la vanskelige kunder styre som e vil. Slik at de forblir vanskelige resten av livet, og de vil alltid komme klagende i din butikk.

 

Nei, sleng dem ut om de lager problemer, hos oss var det ikke snakk om ekstra hjelp om man ble ufin eller amper med de ansatte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Virkelig?

"Vanskelige kunder" som stiller seg i kø i flere timer. Så når de ansatte kommer slentrende på jobb, en jobb de mottar lønn for å betjene kunder, snapper de produktene bort fra kundene sine.

Jeg kan være enig i at det er litt moralsk underlig å selge til ansatte, men er det faktum at kunder sto i kø egentlig noe argument ?

 

Seriøse butikker lar ikke sine ansatte kjøpe produkter før kunder, noe annet er ekstremt useriøst og det er ikke rart Nordisk Film reagerer. En får håpe at det blir en konsekvens av dette for butikken det gjelder.

Vel, da bør de ikke selge til ansatte i det hele tatt (bortsett fra om de kom innom på fritiden). Det vil jo alltid være "før en kunde".

Lenke til kommentar

 

Ja la oss kalle alle med en lidenskap for noe for mennesker uten liv...dumbass.

 

Over til topic:

 

Seriøse butikker lar ikke sine ansatte kjøpe produkter før kunder, noe annet er ekstremt useriøst og det er ikke rart Nordisk Film reagerer. En får håpe at det blir en konsekvens av dette for butikken det gjelder.

 

Jeg sa aldri at de ikke hadde ett liv, jeg sa ett liv UTENOM PlayStation, altså i tillegg til.

 

Hvorfor ikke? Så lenge de betaler full pris er det vel ikke noe galt i det? Der jeg jobbet tidligere var det slik, skal du ha noe med høy etterspørsel må du betale full pris (altså ikke ansatte-rabatt) og om vi hadde annonserte produkter vi tapte penger på måtte vi betale fullpris + tapet til butikken. Så mer en kundene. Hva er galt med dette? De er jo kunde de å, de betaler og er normale folk så fort de tar av seg skjorta fra coop.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har et grusomt inntrykk av Elkjøp fra før av, og det ble ikke bedre av dette.

De har ignorert meg, tatt pause mens de har 'hjulpet meg', vist en skremmende dårlig kunnskap rundt alt jeg kjøper. Og de ser generelt ut som noen late, sure og gamle surpomper som hater jobben sin. Du føler virkelig at du bryr noen når du handler der. Dette er en spesiell butikk i Nord-trøndelag jeg snakker om.

 

Hele familien og de nærmeste vennene mine vet at de ikke bør handle på Elkjøp pga meg.

 

Slik fungerer det, til dere som forsvarer de ansatte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vel, da bør de ikke selge til ansatte i det hele tatt (bortsett fra om de kom innom på fritiden). Det vil jo alltid være "før en kunde".

 

Med produkter som dette så er det alltid kundene som skal være første prioritet. Ansatte i butikker med en ledelse som har noe snev av yrkestolthet lar ikke sine ansatte kjøpe dette på lansering men senere når etterspørselen av produktet har roet seg betraktelig.

 

Om det er dårlig retningslinjer til kjeden eller om det er en svikt ifra avdelingsansvarlige eller dagligleder som er problemet vet en ikke noe om utifra denne artikkelen. Men dette er en stor fy fy ting å gjøre for en butikk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Med andre ord vil du heller la vanskelige kunder styre som e vil. Slik at de forblir vanskelige resten av livet, og de vil alltid komme klagende i din butikk.

 

Nei, sleng dem ut om de lager problemer, hos oss var det ikke snakk om ekstra hjelp om man ble ufin eller amper med de ansatte.

 

Jeg er fullstendig enig i at folk ikke skal være ufine, det går under normal folkeskikk.

 

Poenget mitt er at selv om kunden stiller et "krav" som egentlig er helt urimelig kan det hende butikken tjener på å gi etter for det på grunn av det gode ryktet det skaper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var nok vanlig praksis i coop obs, flere som røyk på en smell forde de ansatte hadde forsynt seg og plutselig hadde de ikke så mange som tidligere hevdet.

 

Spaceworld tok også en artig en med nettsiden som varslet at butikkene hadde på lager frem til 30min før åpningstid, og vips så var alt borte. Hjalp ikke at de i tillegg hadde annonsert produktet.

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Ser ikke helt problemet. Butikken hadde ikke annonsert varen, og bestemte seg for å gi sine ansatte den første leveransen av PS4 som frynsegode. Andre høyere status yrker har ting som gratis hytte på frynsegodelista. Dette er en ikke-sak.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Dette er vel strengt talt ikke de ansattes feil, men heller de som lager retningslinjene for når og hvordan de ansatte kan kjøpe butikkens egne produkter. Her er det jo også butikken og kjeden det går utover, og ikke den enkelte ansatte, så det burde jo være mer enn nok incentiv for å innføre skikkelige retningslinjer for slike situasjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg er fullstendig enig i at folk ikke skal være ufine, det går under normal folkeskikk.

 

Poenget mitt er at selv om kunden stiller et "krav" som egentlig er helt urimelig kan det hende butikken tjener på å gi etter for det på grunn av det gode ryktet det skaper.

Du har helt rett i det du sier. Men jeg synes ikke vi skal gi etter for slikt press. Ingen skriver noe om den ansatte som mistet sin PS4, hvorfor er ikke h*n like viktig? Det skal ikke vare forskjell mellom folk, men her har en middelaldrende dame klagd seg til noe hun ikke hadde rett i. Skammelig.

 

De ansatte er da minst like viktige for butikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kunne lik så gjerne vært det nye vaffeljernet til Wilfa som ble utsolgt så mor ikke fikk stekt vaflene sine til jul. Vet om noen da som ikke hadde blitt så bli nei...

 

Så da vil du ikke at den ansatte som kjøpte vaffeljernet skal kunne steke vafler til jul? Gir det mening? Skal vi virkelig jage ansatte ut av butikken de jobber i å tvinge de til å handle ett annet sted? (Som deres arbeidsgiver så klart heller ikke setter pris på)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...