Gå til innhold

Sov i kø for PlayStation 4: Ble møtt av tomme hyller


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Den store synderen her er for meg butikksjefen/avdelingsleder - eller den personen som har sagt at "dette er ok!"

 

En ting er nå at ansatte kjøper varer, men slik jeg forstod det kjøpte de varene når butikken åpnet.

Når butikken åpner (og gjerne en timer før), er man på jobb.

 

a) Det er en matbutikk. Daglig leder kan ha vært opptatt med å telle melk. Butikken kan godt ha regler som sier at ansatte må gjøre egne innkjøp når det ikke er kunder i sjappa og etter at dagens varer er trillet inn. Godt mulig at en slik periode finnes rett før dørene åpnes.

 

b) Igjen, dette er en matbutikk. Utenfor remasjappa ved kontoret hvor jeg jobber er det ofte kø om morgenen. Det er folk som kjøper lunch varer på vei til jobb og som kommer av bussen før butikken åpner.

 

c) Varene var ikke annonsert. Noen hadde ringt og fått opplyst at butikken fikk inn X antall varer. Folk ringer sikkert til coop obs rett som det er å lurer på om de har sukker eller denslags. Ikke lett å forstå for folk som vanligvis selger loff at enkelte varer er som dop for kidsa, de bare må ha det. Dessuten, kidsa kan ha ringt obs sentralt, der visste de neppe at ansatte har bestilt.

 

Så kan man si hva man vil om matbutikker som selger elektro. Men de gjør altså det, særlig på "landet". Der er det vel langt mellom elektrosjappene. Eller om Sony kan kritiseres, som leverer greiene sine til matbutikker.

 

Du snakker om storm i vannglass. Kjøp PC, det yter mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jeg sagt han bryter loven eller noe? Han er den store synderen i saken - det er ikke det samme som en lovbryter. Enten det er butikksjefen, eller den som er ansvarlig for Elektrodelen av en OBS (Avdelingsleder, som jeg sier). De er ansvarlige for den dårlige kundeservicen - noe jeg er sikker på at disse bryr seg om, uansett hvor stort fokus de har på elektronikk vs matvarer.

 

PS: Å kalle OBS en matbutikk tror jeg er en fornærmelse mot OBS-ansatte forøvrig ;).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

De er ansvarlige for den dårlige kundeservicen - noe jeg er sikker på at disse bryr seg om, uansett hvor stort fokus de har på elektronikk vs matvarer.

Beklager, men jeg ser ikke hvor det er dårlig service så lenge varene ikke er annonsert.

 

Blir det automatisk dårlig service av at folk står i kø? Ville det vært anderledes om kidsa dukka opp 5 min etter at butikken åpna ?

 

Neste gang Rema er tom for brød har jeg ingen planer om å gå bananas og sjekke om de ansatte har kjøpt et brød for så å forlange at de selger meg det. Dersom jeg fikk kjøpt brødet av den ansatte hadde jeg tatt saken til media for å annonsere hvor elendig service de har.

Lenke til kommentar

 

 

Tullball! Dette er en butikk som lever av å selge. Det totalt feil å la ansatte kjøpe før kunden. Dette gjelder alt annet kunden kommer faktisk føst og spesielt i slike saker som dette. De som jobber i et serviceyrke har andre frynsegoder en dette og vis en playstation 4 er viktigere en kundene går butikken like at dundass om alle gjør som du sier. Bytt jobb eller stå i køen som alle andre.

Hvis de da lar de ansatte kjøpe, så betaler de jo for konsekvensen av dette i form av misfornøyde kunder. Så hva faen er problemet? Og de som jobber i elkjøp jobber vel strengt talt med salg. De har en bitteliten serviceavdeling. Sender de gulvansatte på servicekurs eller salgskurs? ;)

Tipper de har flere kunder en ansatte og selge konsoler til, tvilsom prioriteringer du har...

Lenke til kommentar

Beklager, men jeg ser ikke hvor det er dårlig service så lenge varene ikke er annonsert.

 

Helt ok :). Det er selvfølgelig opp til den lokale butikken om de ønsker å ha et godt kunderykte eller ei. Om du ikke bryr deg om hva de gjør, så er det jo ikke noe problem for din del.

 

Det kan derimot fint være et problem for butikkens ledelse å føle at de gir dårlig kundeservice til lokalmiljøet - det kan koste mange kroner. Uavhengig av hva du bryr deg om.

Lenke til kommentar

Beklager, men jeg ser ikke hvor det er dårlig service så lenge varene ikke er annonsert.

 

Blir det automatisk dårlig service av at folk står i kø? Ville det vært anderledes om kidsa dukka opp 5 min etter at butikken åpna ?

 

du bruke ein nedlatande tone mot desse "kidsa"? Som om det har noko som helst betydning kor gamle dei er?

 

Det blir automatisk dårleg service når dei tilsette vel å prioritere seg sjølv før kundane sine. At varen ikkje var annonsert er ingen unnskyldning, sjølv om det kan vere med på å forklare kvifor butikksjefen (personen som sa at dette var OK) gjorde den feilvurderinga han eller ho gjorde. Det at dette ikkje er snakk om ein elektronikkbutikk er jo sikkert også med på å forklare den mangelen på kunnskap som har lagt til grunn her, men dei tilsette viste utmerka godt kva dei gjorde. At sjefen sa det var greit fråskriver dei ansvaret "på papiret", men ikkje som serviceinnstilte selgjarar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

du bruke ein nedlatande tone mot desse "kidsa"? Som om det har noko som helst betydning kor gamle dei er?

Jeg er ikke nedlatende, men jeg er nok forutintatt hva gjelder alder på de som sto i køen. Omtrent på samme måte som jeg hadde vært med en Bieber billett-kø. Sorry.

 

Det blir automatisk dårleg service når dei tilsette vel å prioritere seg sjølv før kundane sine.

 

Okey. Prinsippielt vil det si at ansatte aldri kan handle fra egen arbeidsgiver. De vil jo alltid kunne "ta" en vare/plass/tjenste fra en kunde. Jeg skjønner at vareknapphet kan gjøre problemet større.

F.eks. om er det trangt om snekkere vil en som jobber på eget hus yte dårlig service, han burde brukt tiden hos en kunde. Når det masse snekkere å få tak i er det få som bryr seg (men fortsatt er det dårlig service ren prinsippelt). Hvorvidt det er i arbeidstiden (=annonsert vare) har ikke betydning.

Lenke til kommentar

Tja, jeg er ansatt til aa finne udugelige ansatte i firma fordelt over norge, danmark og england. Denne jobben fikk jeg paa bakgrunn av Distinction-mastergraden min i ledelse, som jeg tok i nettopp england.

 

Synd at du bommer knallhardt med den fOrste forumposten du noengang har skrevet.

 

 

Det handler veldig mye om hva som er lovlig. En ansatt, som sannsynligvis hadde planlagt dette kjOpet over lang tid ble tvunget til aa gi fra seg et produkt som h*n allerede hadde kjOpt - Dette er absolutt ulovlig.

 

Jeg er helt enig i at butikken burde hAndtert det hele annerledes fra starten av, men nAr det ikke skjedde skal det ikke gaa utover de ansatte.

 

Fantastisk at man kan ha så høy utdannelse å forstå så lite innen det man er utdannet som!

 

Kanskje 2 vekttall med faget "normal folkeskikk" + 2 vekttall med "kunden har forkjøpsrett" kombinert med faget "på jobb er vi selgere" så hadde du kanskje lært litt mer.

 

Edit: Kudus for Mastergraden din :)

Endret av Nasciboy
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg er ikke nedlatende, men jeg er nok forutintatt hva gjelder alder på de som sto i køen. Omtrent på samme måte som jeg hadde vært med en Bieber billett-kø. Sorry.

 

Greit nok, eg legg nok meir i det når eg les det enn kva du meiner med å skrive det.

 

 

Okey. Prinsippielt vil det si at ansatte aldri kan handle fra egen arbeidsgiver. De vil jo alltid kunne "ta" en vare/plass/tjenste fra en kunde. Jeg skjønner at vareknapphet kan gjøre problemet større.

F.eks. om er det trangt om snekkere vil en som jobber på eget hus yte dårlig service, han burde brukt tiden hos en kunde. Når det masse snekkere å få tak i er det få som bryr seg (men fortsatt er det dårlig service ren prinsippelt). Hvorvidt det er i arbeidstiden (=annonsert vare) har ikke betydning.

 

Viss du skal sjå 100% svart-kvitt på det så ja, når tilsette handlar hos sin arbdeidsgjevar vil vedkommande alltid i teorien kunne "ta" noko ein kunde ville kjøpt. Derimot seier det seg sjølv at dette er eit ganske håplaust standpunkt å ta, skal ein til dømes tvinge dei tilsette i lokalbutikken til å reise til nabobygda for å handle mat? I det daglege er svaret sjølvsagt nei, men kva med under smørmangelen for eit par år sidan, hadde det vore heilt greit om dei tilsette ved alle matbutikkane kjøpte opp alt smøret før dei åpna butikken?

Ei konsollansering, som med smørmangelen, er ein ekstraordinær situasjon. Det handlar ikkje om å vere prinsippfast, men om å yte god service for kundane sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Viss du skal sjå 100% svart-kvitt på det så ja

...

Ei konsollansering, som med smørmangelen, er ein ekstraordinær situasjon. Det handlar ikkje om å vere prinsippfast, men om å yte god service for kundane sine.

Jeg tenker sikkert mer svart / hvitt enn hva som er fornuftig, jeg er skrudd sammen slik.

 

Det hele koker altså ned til hvorvidt (ledelsen i) coop-obs burde oppdaget at det eksisterte varemangel.

 

Når det oppstår varemangel spiller det altså ingen rolle hvilke varer butikken annonser for salg. Så lenge kunder har fått opplyst, eller kan mistenke, at butikken vil motta mangelvarer har kunder "forkjøpsrett" uavhengig av om de har bestilt varen eller annonsert sitt fremmøte. Dette selv om butikkens egne medarbeidere f.eks. har forhåndsbestilt. Noe annet er å betegne som dårlig service.

 

Et apropro litt på siden;

Dersom en ansatt kjøper varer/tjenester av arbeidsgiver for så selge igjen til høyere pris er dette å regne som utroskap mot arbeidsgiver. Hvilket er oppsigelsesgrunn. Det har lite med kundeservice å gjøre som sådan.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Et apropro litt på siden;

Dersom en ansatt kjøper varer/tjenester av arbeidsgiver for så selge igjen til høyere pris er dette å regne som utroskap mot arbeidsgiver. Hvilket er oppsigelsesgrunn. Det har lite med kundeservice å gjøre som sådan.

Har du noen lover/saker du gjerne vil henvise til?

 

Helt enig i at det er daarlig kundeservice, men skeptisk til oppsigelsesgrunnen.

 

Naar det oppstaar varemangel saa er ogsaa de ansatte av butikken rammet av denne mangelen. Det burde settes en 'maks en konsoll pr ansatt' eller lignende, men noe annet er urettferdig og har ingenting med daarlig service aa gjOre.

 

Under 'smOrkrisen' kjOpte da jaggu ansatte smOr de ogsaa. Man kan ikke ignorere de ansattes behov bare fordi en vare er ettertraktet.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Tja, jeg er ansatt til aa finne udugelige ansatte i firma fordelt over norge, danmark og england. Denne jobben fikk jeg paa bakgrunn av Distinction-mastergraden min i ledelse, som jeg tok i nettopp england.

 

Synd at du bommer knallhardt med den fOrste forumposten du noengang har skrevet.

 

 

Det handler veldig mye om hva som er lovlig. En ansatt, som sannsynligvis hadde planlagt dette kjOpet over lang tid ble tvunget til aa gi fra seg et produkt som h*n allerede hadde kjOpt - Dette er absolutt ulovlig.

 

Jeg er helt enig i at butikken burde hAndtert det hele annerledes fra starten av, men nAr det ikke skjedde skal det ikke gaa utover de ansatte.

 

Tidligere har du skrevet her på forumet at du har mastergrad i programmering. Endrer du mastergraden til emnet du poster i? Vi kan i det minste utelukke at du har mastergrad i sunn fornuft eller folkeskikk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå orker jeg ikke lese 290 innlegg igjen, men Mora snek jo voldsomt i køen. Hun var for det første ikke i køen og sønnen hennes var ikke den første, så... Moralen gjelder tydligvis ikke i visse instanser..

 

Stort sett er jeg på forbrukerens side, men her, makan til sipping.. Om du skal ha noe å klage på så få en bekreftende epost fra butikken som garanterer at de har produktet til salgs for kunder. Men, akk, jeg har selv vært offer for å ringe til butikk å spørre etter vare for så å dukke opp og finne ut at nei den er nok solgt. Jeg har vel aldri krevd at de skal skaffe meg den da jeg ringte og fant ut at de hadde..

 

Nei dette er forkastelig oppførsel av moren som tydligvis ikke bryr seg om hverken køskikk eller etikk..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Har du noen lover/saker du gjerne vil henvise til?

 

Helt enig i at det er daarlig kundeservice, men skeptisk til oppsigelsesgrunnen.

Skal se om jeg finner saken igjen, det er noen år siden. Saken dreide seg om noen som nærmest starta butikk med rabatten de fikk av sin arbeidsgiver, tror det var i finn.no's barndom (de annonserte der).

(Det spesielle var, såvidt jeg husker, at arbeidsgiver manglet spesifikasjon i kontrakten på at videresalg var forbudt)

 

Du "stjeler" jo fra arbeidsgiver, kjøper du noe for 50,- og omgående selger for 100,- har du "stjålet" femti spenn. Det er ut fra markedsverdi ved kjøpstidspunkt; Jobber du i en kunsthandel og kjøper et bilde som 10 år seinere er verd det dobbelte så går du klar.

 

Og nei, dette har ikke med kundeservice å gjøre, men forholdet mellom arbeidstaker og arbeidsgiver.

Lenke til kommentar

Nå orker jeg ikke lese 290 innlegg igjen, men Mora snek jo voldsomt i køen. Hun var for det første ikke i køen og sønnen hennes var ikke den første, så... Moralen gjelder tydligvis ikke i visse instanser..

 

Stort sett er jeg på forbrukerens side, men her, makan til sipping.. Om du skal ha noe å klage på så få en bekreftende epost fra butikken som garanterer at de har produktet til salgs for kunder. Men, akk, jeg har selv vært offer for å ringe til butikk å spørre etter vare for så å dukke opp og finne ut at nei den er nok solgt. Jeg har vel aldri krevd at de skal skaffe meg den da jeg ringte og fant ut at de hadde..

 

Nei dette er forkastelig oppførsel av moren som tydligvis ikke bryr seg om hverken køskikk eller etikk..

Dei andre i køa ga jo seg, dei for heim igjen, ho gjor ikkje det, når folk forlater køa er det jo dei som gir seg, men ho slepp å gi seg for det om.

Lenke til kommentar

Helt enig i at det er daarlig kundeservice

Du har nå over mange innlegg hevdet at de ansatte gjorde alt rett og det kun var kunden som var "vanskelig".

Men nå er det plutselig dårlig kundeservice likevel...

Begynner du å forstå hva kundeservice egentlig handler om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tidligere har du skrevet her på forumet at du har mastergrad i programmering. Endrer du mastergraden til emnet du poster i? Vi kan i det minste utelukke at du har mastergrad i sunn fornuft eller folkeskikk.

Kan ikke huske aa ha skrevet det, men det stemmer og den gikk heller daarlig. Det var ogsaa hovedgrunnen til at jeg tok en master til i utlandet, da den er ettaarig i England(anbefales).

 

 

Skal se om jeg finner saken igjen, det er noen år siden. Saken dreide seg om noen som nærmest starta butikk med rabatten de fikk av sin arbeidsgiver, tror det var i finn.no's barndom (de annonserte der).

(Det spesielle var, såvidt jeg husker, at arbeidsgiver manglet spesifikasjon i kontrakten på at videresalg var forbudt)

 

Du "stjeler" jo fra arbeidsgiver, kjøper du noe for 50,- og omgående selger for 100,- har du "stjålet" femti spenn. Det er ut fra markedsverdi ved kjøpstidspunkt; Jobber du i en kunsthandel og kjøper et bilde som 10 år seinere er verd det dobbelte så går du klar.

 

Og nei, dette har ikke med kundeservice å gjøre, men forholdet mellom arbeidstaker og arbeidsgiver.

Hadde vArt veldig interessant aa lese.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du noen lover/saker du gjerne vil henvise til?

 

Helt enig i at det er daarlig kundeservice, men skeptisk til oppsigelsesgrunnen.

 

Naar det oppstaar varemangel saa er ogsaa de ansatte av butikken rammet av denne mangelen. Det burde settes en 'maks en konsoll pr ansatt' eller lignende, men noe annet er urettferdig og har ingenting med daarlig service aa gjOre.

 

Under 'smOrkrisen' kjOpte da jaggu ansatte smOr de ogsaa. Man kan ikke ignorere de ansattes behov bare fordi en vare er ettertraktet.

 

Mastergrad har du, opp til flere etter hva de andre sier du poster i andre tråder å så klarer du ikke å se forskjellen!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har nå over mange innlegg hevdet at de ansatte gjorde alt rett og det kun var kunden som var "vanskelig".

Men nå er det plutselig dårlig kundeservice likevel...

Begynner du å forstå hva kundeservice egentlig handler om?

Du maa huske at alt jeg skriver her ikke nOdvendigvis er et svar til deg/andre. Her snakker jeg spesifikt til en annen bruker (derav quoten).

Et apropro litt på siden;

Dersom en ansatt kjøper varer/tjenester av arbeidsgiver for så selge igjen til høyere pris er dette å regne som utroskap mot arbeidsgiver. Hvilket er oppsigelsesgrunn. Det har lite med kundeservice å gjøre som sådan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...