Jofred Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 hadde nok sagt noke anna om det var du som hadde tilbrangt natta ute, de hadde ringt å sjekka opp kor mange som var der. Og de fikk vite at det var 7, men saa ble de altsaa utsolgt. Hvor er da problemet? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Og de fikk vite at det var 7, men saa ble de altsaa utsolgt. Hvor er da problemet?Hvis du ikke har fortsatt det ennå, men flere hundre kommentar, har du en utfordring. 5 Lenke til kommentar
G Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Sittet ute hele natta på grunn av en PS4 konsoll? Er jo komisk at slikt kommer i media i det hele tatt, sier jo litt om hvor godt vi egentlig har det, lmfao... Bedre enn å selge sin nyre for en iPhone ihvertfall Forresten så ser det fremdeles ut til at det går an å få tak i: http://www.finn.no/finn/torget/resultat?keyword=PS4&SEGMENT=0&ITEM_CONDITION=0&SEARCHKEYNAV=SEARCH_ID_BAP_ALL&categories=93&sort=4&periode= Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke forhåndsbestiller slikt, dersom de vet at de skal ha det. Endret 5. desember 2013 av G Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Hvis du ikke har fortsatt det ennå, men flere hundre kommentar, har du en utfordring. Her gikk det litt fort i svingene du, eller er det bevis paa hvorfor vi ligger for lavt i pisa testene? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 (endret) Hvis du ikke har fortsatt det ennå, men flere hundre kommentar, har du en utfordring. Flere som har en utfordring, denne skriftlige heksejakten som mobben her utfører på ansatte er latterlig. Som ansatt, så hadde vel ingen av mobben helt oppriktig sagt nei takk dersom man var interessert i å skaffe seg maskinen og sjefen tilbød en å kjøpe den. Endret 5. desember 2013 av mandela Lenke til kommentar
G Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Er det ikke ett u-lands problem når en blir nødt til å sove i kø? Nordmenn er relativt rike ja. Men likefullt et u-land i elektronikksammenheng på flere vis. Kjempekommentar +1 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor du (og en del andre) hisser deg så voldsomt opp over dette? Det er altså ingen som har gått til Nordpolen i en mankini eller tilbrakt ett år nedgravet til halsen for å få en PS4. De har kun stått ute noen timer en vinternatt. Jeg klarer ikke helt å se at dette skulle kvalifisere til hverken 'desperasjon', 'fiksering' eller 'blinkende varsellamper' og det blir enda mer spesielt at de som tydeligvis mener at det er toppen av galskap å være ute noen timer en natt, er de samme som hevder andre tilbringer for mye tid innendørs... (Og for ordens skyld: Jeg sto ikke i kø for PS4 og har heller aldri i mitt liv stått ute i kø for å få tak i et annet nylansert produkt.) Folk må få bruke tiden sin på hva de vil for min del. Har aldri sagt noe annet. Men når behovet for å få kloa noe trivielt, samme hva det er, blir så stort at du blir nødt til å utbasunere din nød i media, da er det noe som er veldig feil. Det er reaksjonen på hendelsen jeg stusser på. Hadde det vært snakk om livsviktige ting som mat, medisiner eller klær (nei, ikke Canada Goose-type klær), fordi dette var en mangelvare i samfunnet, ville jeg fortstått krisemaksimeringen av saken. At de klarer å få det til å virke som en krise at poden ikke får kjøpt seg en spillkonsoll, da er det noe som skurrer. Når det viktigste i livet ditt er om du får en PS4 på lanseringsdatoen eller ikke, da er det på tide å stikke fingeren i jorda og gå gjennom hva som *virkelig* betyr noe. Lenke til kommentar
tekunity Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Kan man egentlig kreve å få kjøpe når butikken ikke har annonsert med at de har/selger ps4? Synd på den ansatte som måtte gi fra seg sin pga noen "krevde" ø få kjøpe en. Er det utsolgt så er det utsolgt. Ett innlegg, ble medlem for en halvtime siden. Godt forsøk, kjære Obs-ansatt som måtte gi fra seg sin PS4. Hadde du hatt rett og jeg måtte gitt fra meg ps4 så hadde jeg ikke kunnet sitte å spille nå. Jeg var en av de som fikk forhåndsbestilt tidlig og fikk min uten problemer. Dette kunne han fjort også. Så hadde det ikke vært noe problem. Men tydelig kommunikasjons svikt fra butikkens side når de sier de har to men er utsolgt etter å ha solgt til de ansatte. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Her gikk det litt fort i svingene du, eller er det bevis paa hvorfor vi ligger for lavt i pisa testene?Oj.. En "med" ble en "men". Det er bare å legge seg langflat, unnskylde seg til hele Internett og alt det der.. NOT! Poenget mitt står. Jeg syns du bør ha forstått hva de fleste her mener problemet i denne saken er. Men hvis det er tungt å forstå så.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Det er lite i veien med å la ansatte komme først i køen, men da sier man ikke at man har disse konsollene for salg. Det er tabben her. 1 Lenke til kommentar
indahla Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Flere som har en utfordring, denne skriftlige heksejakten som mobben her utfører på ansatte er latterlig. Som ansatt, så hadde vel ingen av mobben helt oppriktig sagt nei takk dersom man var interessert i å skaffe seg maskinen og sjefen tilbød en å kjøpe den.Det er ikke de ansatte det er noe galt med, men lederne som har tillatt salget. Hvis de har det da. Kan være en lokalt mellomleder som har tatt seg til rette. Det vet ikke vi. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Ser ikke helt problemet. Butikken hadde ikke annonsert varen, og bestemte seg for å gi sine ansatte den første leveransen av PS4 som frynsegode. Andre høyere status yrker har ting som gratis hytte på frynsegodelista. Dette er en ikke-sak. Det handler om planlegging. Da blir de enige om dette på forhånd, spør hvem som vil kjøpe PS4 etc på forhånd, så annonserer de hvor mange PS4 de FAKTISK har til salg. Da hadde det ikke vært verre for denne Coop'en og annonsert at de hadde X antall PS4 til salgs, eller ingen i det hele tatt. Akkurat som de som har gratis hytte på frynsegoden, så må også det avklares på forhånd 1 Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Oj.. En "med" ble en "men". Det er bare å legge seg langflat, unnskylde seg til hele Internett og alt det der.. NOT! Poenget mitt står. Jeg syns du bør ha forstått hva de fleste her mener problemet i denne saken er. Men hvis det er tungt å forstå så.. Vell, det er ikke alltid lett aa tolke hva som er galt i setningen naar man bytter ut et ord med et annet faktisk ord. Settningen din er fortsatt merkelig da endingen er gal i forhold til det du skriver, men jeg ser naa hva du mener. Les hva isbilen skrev over, jeg er helt enig med den karen. Lenke til kommentar
MR.M4G1C Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 hadde nok sagt noke anna om det var du som hadde tilbrangt natta ute, de hadde ringt å sjekka opp kor mange som var der. Og de fikk vite at det var 7, men saa ble de altsaa utsolgt. Hvor er da problemet? Du står som nummer sju i køa stått der heile natta, går inn og finn ut at nei alle sju er vist solgt... der er problemet 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Men når behovet for å få kloa noe trivielt, samme hva det er, blir så stort at du blir nødt til å utbasunere din nød i media, da er det noe som er veldig feil. At de klarer å få det til å virke som en krise at poden ikke får kjøpt seg en spillkonsoll, da er det noe som skurrer. Man skal skal fremvise ganske mye motvilje imot å forstå hva issuet egentlig dreier seg om, for å skrive det du gjør? Nei, det var nok ikke nød fordi poden ikke fikk et "triviellt" spillkonsoll i utgangspunktet, men først og fremst REAKSJON på den ussle måten som butikkansatte tilgodeså seg selv, foran nesen på ventende kunder. Det er det det ble PROTESTERT på. 4 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Det er lite i veien med å la ansatte komme først i køen, men da sier man ikke at man har disse konsollene for salg. Det er tabben her. Dårlig butikketikk uansett. En butikk tjener langt mer på at kunder får positive opplevelser der, for da kommer de sannsynligvis tilbake. Helt merkelig at Coop tillot dette. 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Dårlig butikketikk uansett. En butikk tjener langt mer på at kunder får positive opplevelser der, for da kommer de sannsynligvis tilbake. Helt merkelig at Coop tillot dette. Det er en matbutikk, jeg tror ikke dette var ett problem som engang streifet ledelsen en tanke. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Vell, det er ikke alltid lett aa tolke hva som er galt i setningen naar man bytter ut et ord med et annet faktisk ord. Settningen din er fortsatt merkelig da endingen er gal i forhold til det du skriver, men jeg ser naa hva du mener. Les hva isbilen skrev over, jeg er helt enig med den karen. Ser jeg bommet på et ord til. DAMN jeg hater stavekontroll på mobilen..Vi legger'n død, OK? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Man skal skal fremvise ganske mye motvilje imot å forstå hva issuet egentlig dreier seg om, for å skrive det du gjør? Nei, det var nok ikke nød fordi poden ikke fikk et "triviellt" spillkonsoll i utgangspunktet, men først og fremst REAKSJON på den ussle måten som butikkansatte tilgodeså seg selv, foran nesen på ventende kunder. Det er det det ble PROTESTERT på. Saken ble løst ganske umiddelbart ved at en av de ansatte måtte gi fra seg sin konsoll. Ferdig med det. Ikke noe behov for å fortsette sutringen i media og gjøre dette til en kjempesak. Det er den biten som provoserer meg. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Dårlig butikketikk uansett. En butikk tjener langt mer på at kunder får positive opplevelser der, for da kommer de sannsynligvis tilbake. Helt merkelig at Coop tillot dette. Hvis de hadde fortalt folk at "nei, vi har ingen konsoller til overs på lanseringsdagen", ville ikke dette skjedd. Problemet er at med moderne lagersystemer blir gjerne status tilgjengelig for andre enn lokalt ansatte, slik at om man ringer et sentralbord vil folk som ikke kjenner til opplegget kunne fortelle at joda, de har syv stykker. Derfor burde de ikke kjørt konsollene inn i systemet før sekundet før de skulle selges igjen. Den største feilen her er informasjonshåndteringen, ikke at man unner sine ansatte et frynsegode. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå