Gå til innhold

Sov i kø for PlayStation 4: Ble møtt av tomme hyller

Anbefalte innlegg

Dersom du ikke tror ansatte er viktig; ansatte med kunnskap, som bryr seg om jobben sin, som VIL gi service til kundene, som gir ekstra for sjefens skyld og som daglig oppdaterer seg slik at de kan yte bedre - da tror jeg DU har misset poenget.

Slike ansatte ville aldri ha tafset til seg høyt etterspurte og sterkt begrensede høyprofilvarer på lanseringsdagen mens det sto en kø med kunder på utsiden, så det er ingen fare for at noen av de ansatte det her er snakk om passer din karakteristikk.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fantastisk bra jobbet av mor, som står på sitt og krevde rett! Det er helt utrolig hvor dårlig oppfølging hver butikk har i hendold til policy i slike saker.. Dette er bare hårreisende at folk står i kø og at ansatte kan snike seg forran og bare kapre produkter uten å fele en svette tår..! Dette burde vært straffet med bot eller andre represalier for gitte butikker. For salg førgitt tid! Her skulle noen tatt tak! :@

De ansatte var tross alt inne i butikken. Klokka 8 kunne de bare velge seg en hver mens de andre gikk mot avdelingen. Funker ikke det?

Mor skulle hatt problemer om hun kom inn butikken jeg jobbet hos. Vansklige kunder som 'SKAL HA' blir fort vist bort av vektere og gjerne politiannmeldt om de gir trusler.

Flott holdning av en som jobber i butikkbransjen. Slikt blir det kunder, salg og fortjeneste av!

Lenke til kommentar

Vel vet at også Expert hadde utlyst strengt forbud for at ansatte kjøpte konsollen. (Det er faktisk ikke opphevet ennå, og blir nok ikke det før etter andre runde med levering)

Synes som ansatt at det er helt greit, og jeg har ingen problemer med å forstå det. Ellers så hadde det tross alt blitt utsolgt hos oss også. De som påstår noe annet har hode en helt annen plass enn det burde være. Er man ansatt i butikken, så gjelder andre regler for kjøp enn hvis man ikke er det. Da f.eks. goder som at man kan handle til innkjøp + moms, eller som i dette tilfellet at man ikke får lov til å kjøpe PS4 fordi kundene skal prioriteres først. Har man fulgt med, så hadde det uansett ikke vært noe problem å få tak i den en annen plass.

Forøvrig veldig sjeldent jeg forsvarer Elkjip, øh... Elkjøp, men syns det er morsomt at mange har missforstått artikkelen og mener bestemt at det er de som har gjort en feil her.

Vi tok heller ikke forhåndsbestillinger, så det var første mann til mølla.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Da venter jeg i spenning på den hjerteskjærende historien om den traumatiserte ansatte som måtte gi fra seg sin ps4 pga denne illsinte moren. :-P

Men seriøst; det verste med denne historien er at hun faktisk måtte ned og kjefte på de for at han skulle få den. Satser på at de andre som sto i kø også får fra de andre ansatte.

Lenke til kommentar

Ha ha ha ha ha!

Patetisk!

Folk som gidder å gjøre slike ting, altså oppføre seg som noen kult-medlemmer og stille seg i kø natten (eller i visse tilfeller flere døgn eller uker) er rett og slett patetiske. Helt på samme nivå som die-hard star wars fans, trekkies og apple-fanatikere.

Stakkars. Det må være stusselig å ikke ha noe lidenskap i livet sitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Det er en trist og spesiell situasjon som er svært sjelden."

Det er det jo så absolutt ikke.

Dette er ganske vanlig. Kanskje ikke akkurat i dette tilfellet når det er snakk om noe der folk må vente i kø.

Selv så reserverer jeg ofte ting jeg vil ha en god stund før vi får det inn i butikk. Men da er det så klart snakk om at jeg selv har skrevet meg opp på en venteliste i god tid.

Når det kommer til vanskelige kunder så er det absolutt sant at vanskelige kunder skal man gjerne ha seg frabedt. Er alt for mange som skriker seg til viljen sin, og som oftest fungerer det, for de\vi i butikk må enten tilkalle vekter eller gi etter og i etterkant få "kjeft" av distribitør pga. noe vi har gjort feil. Er trossalt en lov vi følger.

MEN! .. i dette tilfellet så var det ikke snakk om en skrikende kunde. Her var det helt rett.

Lenke til kommentar

Hadde det vært bedre om det ble satt av konsoller til ansatte før de oppga antall bokser tilgjengelig?

Vel, faktisk ja. For da ville de jo ha gitt riktig antall på hva som faktisk er tilgjengelig, og kunden hadde da sluppet å stå i kø for en konsoll som allerede var solgt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle må få ha si egen lidenskap. Og hvis det gjør det ekstra gøy med fint utstyr så la folk ha den gleden for seg selv. Jegere og fiskere har finner gleden og roen ute i naturen men veldig mange av de bruker mye penger på aktiviteten. Syklister litt over nivået "sykle 10km til jobb" er ute i frisk luft hele sommeren men de bruker også en del penger på dette. Folk som skrur bil bruker definitivt mye penger.

Ja det finnes tom. mennesker som bruker penger på mer enn én lidenskap.

Det blir bare tullete å kritisere folk for å bruke penger på det de brenner for. Det er enda godt de bruker penger på noe som gir de lidenskaplig glede tilbake fremfor mennesker med mye penger uten lidenskap (derav den i-land typiske forbrukerdepresjonen "I buy stuff, but it provides only a brief moment of joy, because I have no passion."). Nøkkelordet er altså lidenskap, lidenskap, lidenskap.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle må få ha si egen lidenskap. Og hvis det gjør det ekstra gøy med fint utstyr så la folk ha den gleden for seg selv. Jegere og fiskere har finner gleden og roen ute i naturen men veldig mange av de bruker mye penger på aktiviteten. Syklister litt over nivået "sykle 10km til jobb" er ute i frisk luft hele sommeren men de bruker også en del penger på dette. Folk som skrur bil bruker definitivt mye penger.

Ja det finnes tom. mennesker som bruker penger på mer enn én lidenskap.

Det blir bare tullete å kritisere folk for å bruke penger på det de brenner for. Det er enda godt de bruker penger på noe som gir de lidenskaplig glede tilbake fremfor mennesker med mye penger uten lidenskap (derav den i-land typiske forbrukerdepresjonen). Nøkkelordet er altså lidenskap, lidenskap, lidenskap.

Det er jo ingen som kritiserer de for å bruke penger på sin lidenskap, de blir vel heller kritisert over å være sutrete over at de ikke fikk viljen sin.

Og i de andre eksemplene dine, kjøper du ting for å kunne gjennomføre din lidenskap, lidenskapen din er ikke gjenstanden du kjøper. Han har kan klart spille på PS3, PC, Xbox men han SKAL spille på PS4, hans lidenskap er ett elektronisk produkt.

Lenke til kommentar

Du vet de fleste lidenskaper ikke er forbruker-relaterte, og ha en forbruker-relatert lidenskap er rett og slett rart.

Det er jo ingen som kritiserer de for å bruke penger på sin lidenskap, de blir vel heller kritisert over å være sutrete over at de ikke fikk viljen sin.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At folk har et så desperat behov for å kjøpe en SPILLMASKIN at de sitter ute i timesvis om natta for å få kloa i en.. Jeg skal skal ikke dra en "mens barna i Afrika sulter i hjel", for det gir jeg sånn halvveis beng i.

Men når folk blir så fikserte på å få tak i noe som ikke gjør noen som helst nytte for seg annet enn litt underholdning etter at leksene er gjort, da synes jeg at varsellampene burde blinke for samfunnet vårt.

Jeg skjønner ikke hvorfor du (og en del andre) hisser deg så voldsomt opp over dette?

Det er altså ingen som har gått til Nordpolen i en mankini eller tilbrakt ett år nedgravet til halsen for å få en PS4. De har kun stått ute noen timer en vinternatt.

Jeg klarer ikke helt å se at dette skulle kvalifisere til hverken 'desperasjon', 'fiksering' eller 'blinkende varsellamper' og det blir enda mer spesielt at de som tydeligvis mener at det er toppen av galskap å være ute noen timer en natt, er de samme som hevder andre tilbringer for mye tid innendørs...

(Og for ordens skyld: Jeg sto ikke i kø for PS4 og har heller aldri i mitt liv stått ute i kø for å få tak i et annet nylansert produkt.)

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...