AnonymDiskusjon Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Er det noen her som vet hvilke regninger man kan få dekket av NAV? Jeg får 4600 kr til livsopphold av NAV i måneden, og har allerede brukt 3100 kr på regninger. (Får alltid penger den 1. i måneden.) Har fortsatt en legeregning på 600 kr som jeg ikke har fått betalt, og tør ikke betale den fordi det da ikke er sikkert at jeg har penger til mat resten av måneden. De 1500 kronene jeg har nå skal altså holde til regningene som kommer, som er internettregning, strømregning, innboforsikring og mobilregning + mat, helt frem til nyttår. Kan jeg søke om mer penger? Kan NAV betale legeregningen for meg? Jeg er for tiden sykmeldt, og får dekket husleie og livsopphold. Er 18 år og har ikke hatt noen jobb tidligere, så må søke om sosialstønad hver måned. Anonymous poster hash: a0330...453 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 NAV dekker husleie, strøm, innbo og legeregninger. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2013 NAV dekker husleie, strøm, innbo og legeregninger. Så da kan jeg ta med legeregningen min til NAV, så betaler de den? Anonymous poster hash: a0330...453 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2013 Dette er behovsprøvd og ofte basert på skjønn. Legeregninger skulle være null problem å få dekket. Men det kan være mulig å få dekket andre utgifter også. Det hele kommer an på hvor "snill" din saksbehandler er og hvor god du er å argumentere for deg. Det skader over hodet ingen ting å prøve å søke om å få dekket andre ting også. De er relativt strenge, men de har "slingringsmonn" og kan som sagt gjøre skjønnsbaserte avgjørelser. Spør dem om de vil dekke konkrete ting. Anonymous poster hash: fc452...97f 2 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 Fullstendige retningslinjer til sosialstønad er gitt i Arbeids- og velferdsdirektoratets rundskriv til lov om sosiale tjenester i NAV § 18. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå